וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי חברתי מצמרר: איך הגיבו עוברי אורח כשנתקלו באדם זר חוטף ילד?

6.4.2016 / 8:31

מדי שנה מדווחים על יותר מ-200 אלף מקרי חטיפת ילדים בסין. הניסוי החברתי הבא נועד לבדוק איך הסינים מגיבים למראה ילד שנחטף במרחק של סנטימטרים ספורים מהם. לא תאמינו איך הם הגיבו (זהירות: קשה לצפייה)

יוטיוב

צפינו בניסוי החברתי האכזרי הזה לפני כשעה - ואנחנו עדיין לא מצליחים לצאת מההלם. משתמש יוקו (הגרסה הסינית של יוטיוב) בשם Dapengprank, האחראי לכמה ניסויים חברתיים פחות כבדים מזה, החליט בצעד לא פשוט לבחון את סוגיית חטיפות הילדים בסין בניסוי חברתי מחריד בו ביצע חטיפת ילד מול פניהם של עוברים ושבים וצילם את התגובה שלהם. האם הם יתערבו או יתעלמו? אתם כבר יכולים לנחש מה היו התוצאות.

הילד, כמו החוטף, הוא שחקן שנבחר מראש להשתתף בחטיפות המתוכננות שבוצעו שוב ושוב ברחובות סואנים, גנים ציבוריים ומחוץ לקניון. "בכל שנה כ-200 אלף ילדים נעדרים בסין. רק מאה מהם נמצאים", נכתב בסרטון שפורסם ברשת ב-27 במרץ ומציג את "מיטב החטיפות". בכל אחד מהמקרים, נראה החוטף ניגש אל הילד מאחור, מצמיד סמרטוט לבן עם סם הרדמה לפיו ובורח כשהילד בזרועותיו משמיע קולות מצוקה עמומות.

התגובות של העוברים ושבים לחטיפה נעו בין הלם מוחלט (שלישיית נשים על המדרכה) לאדישות מוחלטת (גברת יושבת על ספסל בגן). באופן מטריד, אף אחד לא נקף אצבע כדי לעצור או לרדוף אחרי החוטף. אם זה לא מספיק נורא, בחטיפה שהתרחשה מחוץ לקניון נשמע גבר אומר לחברתו "למה את מסתכלת? אל תסתכלי", בעוד היא ממשיכה להפנות את ראשה לכיוון החוטף וכמו אחרים - לא עושה כלום. וואו.

הסרטון מסתיים במילים: "אנשים רק הסתכלו עליי ואף אחד לא ניסה לעצור אותי. לא ברור איך הסינים כל כך אדישים לזה. אנחנו צריכים לקחת את זה ברצינות. זה יכול לקרות לכם. הילד הבא שייחטף יכול להיות שלכם".

משתמשי הבלוג הסיני הפופולארי Sina Weibo היו המומים מהתגובות. "הם זומבים? איך הם יכולים להיות כל כך קרים ואדישים למתרחש. כל שהיה עליהם לעשות הוא לרוץ קדימה ולשאול מה קרה. אני רותח מעצבים", כתב אחד ואחר הוסיף: "זה ידוע שאנשים בסין איבדו צלם אנוש. זו התוצאה של חברה ללא שלטון חוק מסודר. לאנשים יש ערכים מעוותים".

עוד באותו נושא

קורע לב: ילד חסר בית מחפש אוכל בפח - האם מישהו יתייחס אליו?

לכתבה המלאה

חטיפה וסחר בילדים היא בעיה רצינית בסין, ונראה כי המשטר הקומוניסטי הסיני אינו מטפל בה בהתאם ואינו דואג לתעד את מקרי החטיפה במדינה. אין כמעט נתונים רשמיים על מספר הילדים הנעדרים בסין, אך על פי הערכות, כ-200 אלף ילדים, בנים ובנות, נחטפים בסין מדי שנה, אם כי המספר האמיתי כנראה גבוה הרבה יותר. צ'ארלס קאסטר, עורך ב- Tech in Asia שהפיק סרט דוקומנטרי על ילדים שנחטפו בעבר ויצאו לחיפוש אחר הוריהם הביולוגיים, כתב ב- Foreign Policy ש"רוב מקרי החטיפה מבוצעים ע"י כנופיות גדולות ומאורגנות" ושרוב הילדים החטופים "נמכרים לעבדות, לזנות או חיים ברחובות ומקבצים נדבות".

כנופיות הסחר מציעות את הילדים גם לנשים שאינן מסוגלות להרות, לזוגות זרים שמחפשים לאמץ תינוקות סינים ולזוגות שמעוניינים בבן זכר או בכלה עתידית לבן שלהם. על פי דו"ח של Tencent מינואר 2015, המחיר עבור ילדה בשוק השחור עומד על כ-60 אלף יואן (כ-9,250 דולר) ועבור בן זכר על כ-80 אף יואן (כ-12,350 דולר).

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully