וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בסין: חוק נגד אלימות במשפחה, אבל לא חד-מינית

28.12.2015 / 0:31

הסוגיה מעולם לא עוגנה בחוק, אף שכרבע מהנשים הסיניות מדווחות על התעללות מצד בעליהן. במסיבת עיתונאים שבה הוצג החוק החדש שעבר בפרלמנט נשאל מחוקק אם הוא כולל בני זוג להט"ב, והשיב: "טרם גילינו סוג כזה של אלימות"

בני זוג סינים בסין, דצמבר 2015. AP
החוק כולל גם התעללות נפשית/AP

הפלרמנט הסיני אישר אתמול (ראשון) לראשונה חוק נגד אלימות במשפחה, הכולל גם בני זוג שאינם נשואים אבל חיים יחד. עם זאת, לפי מחוקק בכיר, הוא אינו מגן על זוגות חד-מיניים. בסין מעולם לא היה חוק מיוחד נגד אלימות במשפחה, סוגיה שלרוב התעלמו ממנה מחשש לבושה, לכאורה, שתרבוץ מעל המשפחה הסינית המסורתית.

החוק החדש אוסר על כל סוג של אלימות במשפחה, כולל התעללות נפשית, ויסייע להאיץ את ההליך להשגת צווי הרחקה. לפי פדרציית הנשים המנוהלת על ידי המפלגה הקומוניסטית, כרבע מהנשים הסיניות חוו אלימות בנישואיהן, אף שרק 40 אלף עד 50 אלף תלונות מוגשות מדי שנה. מבין המקרים שדווחו בשנה שעברה, 90% מהם היו קשורים בהתעללות של בעלים בנשותיהם.

עוד בוואלה! NEWS:
פחד ברחובות טורקיה: פליטים סורים נחטפים בפתאומיות ונשלחים למעצר
חלומו של כל אזרח: העיר שרוצה לשלם לתושביה משכורת חודשית

בני זוג סינים בסין, דצמבר 2015. AP
כרבע מהנשים הסיניות חוות התעללות מבעליהן/AP

החוק החדש כולל גם בני זוג שחיים יחד מבלי שנישאו. אך כשחבר ועדת החקיקה של הפרלמנט גו? לינמאו נשאל אם החוק כולל גם זוגות חד-מיניים, השיב כי החוק נחקק בתגובה לבעיות ספציפיות שהתגלו. "יש הרבה סוגים של אלימות בין בני משפחה ובין בני אדם שחיים ביחד", אמר גו.

"באשר להומוסקסואלים שחיים במדינה, טרם גילינו סוג כזה של אלימות. לכן כדי לתת לך תשובה, אומר כי החוק כולל בני אדם החיים ביחד - לא הומוסקסואלים". בעוד הומוסקסואליות אינה לא חוקית בסין, ובערים גדולות במדינה ישנן סצנות להט"ב משגשגות, לא קיימות במדינה הגנות חוקיות לזוגות חד-מיניים והמדינה אינה צפויה לאשר נישואים חד-מיניים בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully