וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה קל לשכנע בני נוער לנסות לעשן סמים

10.4.2016 / 8:32

כל הורה מאמין שאם זר יפנה לילד או לילדה שלו ויציע להם סמים, הם ידעו לסרב. אולם ניסוי חברתי שביצע כוכב היוטיוב ג'ואי סלדס הראה כמה קל לשכנע נער או נערה לקנות סמים תחת לחץ חברתי

JoeySalads

כוכב היוטיוב ג'ואי סלדס, 22, אוהב לערוך ניסויים חברתיים וכך לבחון את התגובות של אנשים למצבים שונים. כעת הוא פרסם סרטון חדש בו הוא מראה כמה קל לשכנע נערים ונערות בני 14 להשתמש בסמים קלים. סלדס מניו יורק, ארה"ב, גייס למשימה את אחותו סם בת ה-14 כדי שתעזור לו לשכנע שלושה מחבריה לעשן מריחואנה. לפני תחילת הניסוי הוא קיבל את אישורם של הורי הילדים לבצע אותו.

"יותר מ-40 אחוז מבני הנוער מושפעים מלחץ חברתי ומעשנים סמים", אמר סלדס למצלמה בזמן שאחותו מדברת עם אחת הבנות שתשתתף בניסוי ללא ידיעתה. "ניסית פעם סמים?", אפשר לשמוע את סם שואלת והחברה משיבה בשלילה. סם משכנעת את חברתה שכדאי לה לעשן ואף שולפת ג'ויינט. בסופו של דבר הנערה מסכימה ולפני שסם מציתה את הסיגריה מזנק סלדס מרכב שחונה בקרבת מקום ומספר לה שמדובר בתרגיל. הנערה מתעשת ומודה שנפלה קורבן ללחץ חברתי.

מישהו בחן אם נערים יגידו כן לסמים. credit joey salads, צילום מסך
סלדס ואחותו סם מתכוננים לניסוי./צילום מסך, credit joey salads

הבא בתור הוא נער שלא היה זקוק להרבה שכנועים כדי לשאוף מהג'ויינט. השלישית היא נערה שאביה הסכים לשבת ברכב עם סלדס ולצפות בה בעת ביצוע הניסוי. "ג'סיקה תגיד לא. אני מקווה שהיא מספיק חכמה... אני מרצה לא על זה כל הזמן", אומר האב. ג'סיקה אכן לא משתכנעת בקלות אבל בסופו של דבר גם היא מתפתה לסמים. אביה ההמום והכועס ניגש אל הבנות ונוזף בביתו המבוישת.

הניסוי אמנם בוצע על שלושה נערים ונערות בלבד אך מציב תמרור אזהרה מדאיג להורים ומראה עד כמה לחץ חברתי משפיע על התנהגותם של בני נוער.

עוד באותו נושא

בחורה הציעה סקס ל-100 גברים ברחוב - כמה הסכימו?

לכתבה המלאה
מישהו בחן אם נערים יגידו כן לסמים. credit joey salads, צילום מסך
סלדס נוזף בחברה של אחותו שהתפתתה לג'וינט./צילום מסך, credit joey salads

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully