וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי בדק האם אנשים ידליקו לילד סיגריה. הסוף שלו יגרום לכם לבכות

17.11.2015 / 11:29

דמיינו לעצמכם שילד בן 10 ניגש אליכם ברחוב ומבקש שתעזרו לו להדליק סיגריה. האם הייתם נענים לבקשתו? ניסוי חברתי בדק את הסוגייה וחזר עם מסקנות מטרידות

DennisCee

מה הייתם עושים אם הייתם נתקלים ברחוב בילד קטן שמנסה להדליק סיגריה. הייתם עוצרים או ממשיכים ללכת? וגרוע מזאת - מה הייתם עושים אם הוא היה פונה אליכם ישירות ומבקש מכם בנימוס שתדליקו לו סיגריה? אז זהו, שכמה אנשים נאלצו לשאול את עצמם את השאלה הזאת בדיוק כשניסוי שצולם במצלמה נסתרת בדק האם הם יענו לבקשות הילד או יסרבו לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לה אש ואין לה בעיה לחלוק אותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוצאות הניסוי, שנערך ע"י ערוץ היוטיוב DennisCree, אינן חד משמעיות. יש כמה שסירבו לו, כמה שהתרגזו עליו - וכן, גם כמה שהסכימו להדליק עבורו את הסיגריה. בחלק אחר של הניסוי נראה הילד מנסה להדליק בעצמו את הסיגריה במצת שאינו עובד בזמן שאנשים חולפים על פניו ברחוב. רובם לא הנידו עפעף, חלק העיפו מבט והמשיכו הלאה ואחת אפילו פנתה לעזור למסכן והדליקה עבורו את הסיגריה. אם זה לא מספיק זעזע אתכם, בהמשך ניתן לראות בחור שניגש לילד, ממש לעיניי אחד השוטרים, ומבקש לרכוש ממנו כמה סיגריות.

עוד באותו נושא

מזעזע: מי מכיר את ההורים שנתנו לתינוק לעשן ולשתות בירה?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבקש מהילד סיגריה ליד השוטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפתע, הניסוי תופס פנייה חדה כשממטריד הוא הופך פתאום למרגש עד דמעות. זה קורה כשהילד נתקל במקרה באדם שאיבד את תיבת הקול שלו מעישון כבד. "איבדתי את הקול שלי, יש לי סרטן. עישנתי יותר מ-2 חפיסות ביום, וההורים שלי גם", הוא מדבר אל הילד דרך מגבר קול שצמוד לגרונו, "יש לי חור גדול בגרון. אתה לא רוצה לראות את זה. אתה רואה את כל המודעות בפייסבוק ואת כל הפרסומות בטלוויזיה. כולם חושבים שזו בדיחה, אבל זה אמיתי. תבטיח לי שלעולם לא תעשן סיגריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את השיעור הזה הוא לא יישכח לעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנשאיר אתכם להרהר בהידרדרות המוסרית של החברה שלנו, יש לציין שמשהו בסרטון הזה לא מריח לנו טוב - וזה לא ריח עשן הסיגריות שמתפזר שם לכל עבר. אמינות הסרטון עומדת בספק כשחלק מהמשתתפים בסרטון נראים כאילו הם משחקים שם תפקיד. גם העובדה שהניסוי נחתך תמיד רגע לפני שהסיגריה נדלקת ושהילד נתקל ממש במקרה בחולה סרטן שאיבד את קולו בגלל העישון גורמים לנו לפקפק בו אפילו יותר. ובכל זאת, נסלח להם על זה. הניסוי מעביר מסר חשוב ונוגע ללב - ואם קצת עבודה בעיניים תעזור לכם לחשוב פעמיים, הרי הרווחנו.

עקבו אחרי "אסור לפספס" בפייסבוק

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully