וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר האמריקני: סוכני מודיעין מה-CIA השתמשו במקלטי המס

לפי העיתון שחשף את 11.5 מיליון מסמכי פנמה, בכירים בהווה ובעבר בסוכנויות ביון של מדינות שונות השתמשו בשירותי "מוסק פונסקה". בין היתר, נמצא קשר למכירת נשק אמריקנית לאיראן בשנות ה-80

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

סוכנים חשאיים מכמה מדינות השתמשו בשירותיו של משרד עורכי הדין "מוסק פונסקה", במטרה "להסוות" את פעולותיהם – כך חשף היום (שלישי) העיתון הגרמני "סודויטש צייטונג", במסגרת חשיפת "מסמכי פנמה". "סוכנים חשאיים ומודיעים שלהם השתמשו באופן נרחב בשירותי החברה", דווח בעיתון, שהוביל את חשיפת 11.5 מיליון המסמכים הפנימיים מארכיון "מוסק פונסקה", המעלים טענות בנוגע לשימוש לא חוקי או לא ראוי במקלטי מס.

על פי הדיווח, "הסוכנים פתחו חברות קש במטרה להסוות את פעילותם. בין הגורמים, היו גם מתווכים המקורבים ל-CIA", סוכנות הביון האמריקנית. כמו כן, נחשף כי על לקוחותיה של החברה הפנמנית נמנו "כמה גורמים" המעורבים בפרשת "איראן-קונטראס", שבמסגרתה האמריקנים מכרו נשק לרשויות בטהראן באמצע שנות ה-80, תוך מימון המורדים בניקרגואה ובתיווך ישראלי, וללא ידיעת המחוקקים האמריקנים.

עוד בוואלה! NEWS:
מסמכי פנמה ממשיכים להכות גלים בבריטניה: קמרון חשף את החזרי המס
הדלפת הענק: ממשלת פנמה הכריזה על הקמת ועדת חקירה
פרשת "מסמכי פנמה": ראש ממשלה חדש באיסלנד, הבחירות יתקיימו בסתיו

לוגו חברת "מוסק פונסקה", פנמה. רויטרס
בין לקוחותיה של "מוסק פונסקה", בכירי סוכנויות הביון של כמה מדינות/רויטרס

בנוסף לכך, "מסמכי פנמה" מעלים קשרים ל"בכירים בהווה או בעבר בצמרות שירותי הביון של לפחות שלוש מדינות, ערב הסעודית, קולומביה ורואנדה". בין היתר, צוין בדיווח שמו של שייח כמאל אדהם, ראש הביון הסעודי שמת בשנת 1999, ש"היה בשנות ה-70 אחד מהשותפים המרכזיים של ה-CIA" במזרח התיכון.

מלבד שייח אדהם, הדיווח לא מציין באופן מלא את זהותם של אותם בכירים או את תפקידיהם. כמו כן, לא מצוין באופן מובהק אם מדובר בשימוש בשירותי החברה במסגרת העבודה המודיעינית או מחוץ לה, ועל פי העולה מהדיווח מדובר בשילוב של השניים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אנחנו לא יודעים איך המקור הגיע למידע"

אמש פשטו הרשויות בפרו על משרדיה המקומיים של החברה והחרימו מסמכים רבים, במסגרת חקירת העלמות מס והונאה. ברשתות המקומיות תועדו כוחות משטרה רבים שאבטחו את כניסתם של כ-20 סוכני מס למשרדים ברובע העסקים סן איזידרו, שבבירה לימה. נציגת "מוסק פונסקה" בפרו, מוניקה דה איקסה, מסרה כי היא משתפת פעולה עם החוקרים.

מדינות נוספות הכריזו על פתיחה בבדיקה או בחקירה פלילית בנוגע לפעילות החברה ולחשדות העולים מהחשיפה, במעורבות גורמים בכירים במדינות רבות ברחבי העולם. לאחרונה קרא שר המשפטים של גרמניה, הייקו מס, לפרסם את המסמכים המלאים, על מנת לאפשר לרשויות במדינות השונות לבחון אותם, ואת כרבע מיליון חברות הקש שהוקמו על ידי "מוסק פונסקה" בארבעת העשורים האחרונים.

וולפגנג קראך, העורך הראשי של "סודויטש צייטונג", העיתון השני בתפוצתו בגרמניה, סיפר אתמול כי הוא לא יודע בדיוק מהיכן הגיעו המסמכים, אולם החליט לפרסמם מתוך עניין לציבור, ובתום חקירה שארכה כשנה בהשתתפות יותר ממאה כלי תקשורת ברחבי העולם. מקור שהזדהה כ"ג'ון דו" העביר את התכתובות הפנימיות לצוות העיתון. "אנחנו לא יודעים איך המקור הגיע למידע הזה", הסביר קראך. "'מוסק פונסקה' עצמם טענו כי פרצו למחשביהם – אני לא יודע אם זה המקרה. אני לא יכול לאשר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully