וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלפת הענק: ממשלת פנמה הכריזה על הקמת ועדת חקירה

הנשיא חואן קרלוס ורלה פנה לאומה והודיע על צעדים ל"הערכת אופן פעילותנו והגברת השקיפות של מערכות המשפט והכלכלה", בעקבות חשיפת "מסמכי פנמה". הרשויות הבהירו כי ישתפו פעולה עם הממשלות הזרות שכבר פתחו בחקירה פלילית בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא פנמה חואן קרלוס ורלה הכריז אמש (רביעי) בנאום לאומה על הקמת ועדת חקירה, בעקבות חשיפת "מסמכי פנמה", הדלפה של כ-11.5 מיליון מסמכים של משרד עורכי הדין "מוסק פונסקה", שהעלתה חשדות לשימוש לא-חוקי במקלטי מס על ידי פוליטיקאים בכירים ואישי ציבור ברחבי העולם. "ממשלת פנמה, באמצעות משרד החוץ, תקים ועדה עצמאית שתורכב ממומחים מקומיים וזרים, על מנת להעריך את אופן פעילותנו", אמר הנשיא.

"נציע אימוץ צעדים, בשיתוף עם מדינות אחרות בעולם, על מנת להגביר את השקיפות של מערכות המשפט והכלכלה שלנו", הוסיף הנשיא. הוא ציין כי פנמה תשתף פעולה עם ממשלות ברחבי העולם שכבר פתחו בחקירת הממצאים שעולים מהמסמכים, שנחשפו על ידי העיתון הגרמני "סודויטש צייטונג" ועשרות כלי תקשורת נוספים, במסגרת האיגוד הבינלאומי של עיתונאים חוקרים (ICIJ).

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת "מסמכי פנמה": ראש ממשלה חדש באיסלנד, הבחירות יתקיימו בסתיו
מסמכי פנמה: מקורבי לה פן הקימו "מערכת מתוחכמת" להתחמקות ממס
אפקט מסמכי פנמה: קריאה להדחת נשיא אוקראינה וראש ממשלת איסלנד

נשיא פנמה חואן קרלוס ורלה במסיבת עיתונאים, פנמה סיטי, 7 באפריל 2016. רויטרס
שוויץ וארצות הברית הצטרפו למדינות שפתחו בחקירה. הנשיא ורלה, אתמול/רויטרס

אף שפעילות הוועדה הפנמנית טרם החלה, היועץ הממשלתי הבכיר חיאן קסטיירו מסר כי היא צפויה לפרסם את ממצאיה בתוך חצי שנה. קסטיירו הודה כי הדלפת הענק פגעה במוניטין של המדינה ויצא נגד החלטת צרפת להשיב את פנמה לרשימת המדינות שיש לצמצם את הפעילות הכלכלית בהן. "ההצהרות שנשמעו בצרפת הן רגשיות ופוליטיות, ואסור לחזור עליהן", הבהיר. כמו כן, קסטיירו טען כי אין כל הוכחה לכך ש"מוסק פונסקה" פעלה בניגוד לחוק.

ממשלת שוויץ הודיעה היום על פתיחה בחקירה פלילית בעניין לחשיפה, שכללה מידע רב על עורכי דין ומוסדות פיננסיים בז'נבה. "החלטנו לפתוח בהליך משפטי, במסגרת פרשת 'מסמכי פנמה', אך אני לא יכול למסור מידע נוסף", אמר התובע הכללי של ז'נבה אוליבייה ז'ורנו במסיבת עיתונאים שכינס היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא פנמה חואן קרלוס ורלה במסיבת עיתונאים, פנמה סיטי, 7 באפריל 2016. רויטרס
"ההצהרות שנשמעו בצרפת הן רגשיות ופוליטיות, ואסור לחזור עליהן". הנשיא ורלה, אתמול/רויטרס

גם הרשויות בארצות הברית הכריזו היום על פתיחה בחקירה בנוגע למסמכים, בחשד להפרת החוק למניעת שחיתות. ראש יחידת שחיתות החוץ של ועדת המסחר האמריקנית (SEC), קארה ברוקמאייר, מסרה כי נפתחה בדיקה, אולם סירבה למסור מידע נוסף בנושא. שמותיהם של גורמים אמריקניים לא נקשרו באופן מובהק לפרשה, אולם הרשויות האמריקניות יבחנו גם מעשים לא-חוקיים במדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully