וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי פנמה ממשיכים להכות גלים בבריטניה: קמרון חשף את החזרי המס

ראש ממשלת בריטניה פרסם בצעד נדיר את הדוח, לאחר שהודה כי החזיק בחברה שניהל אביו ופעלה במקלט מס מחוץ למדינה. לפי הנתונים הוא ואשתו הרוויחו רק 19 אלף ליש"ט ממכירת המניות בחברה – על אף שביום חמישי הצהיר כי הרוויחו יותר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(פוטין בהתייחסות לחברו שמככב במסמכי פנמה, בשבוע שעבר)

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון פרסם הלילה (ראשון) את דוח החזרי המס שלו, לאחר שהודה כי החזיק במניות בחברה "בליירמור" שניהל אביו, ופעלה במקלט מס מחוץ למדינה – כך פורסם ברשת BBC. לדבריו, עשה זאת כדי להיות "לגמרי פתוח ושקוף" בנוגע לענייניו הכלכליים. זוהי הפעם הראשונה שראש ממשלה במדינה חושף נתונים כאלה. בתחילה הכחיש קמרון קשר לחברה, שנחשפה עם דליפת מסמכי פנמה.

בדוח פורטו בין היתר הכנסותיו של קמרון ואשתו סמנתה ממכירת מניותיהם ב"בליימור", שאותן מכרו בשנת 2010. המכירה הניבה רווח של 19 אלף ליש"ט, וקמרון דיווח כי הוא שלשל לכיסו רק 9,501 ליש"ט שהורווחו בעסקה.

למרות זאת, ביום חמישי, כשהודה קמרון שהחזיק במניות ב"בליימור", אמר כי הוא ואשתו מכרו מניות בחברה בשווי של יותר מ-30 אלף ליש"ט בטרם התמנה לתפקיד. לצד זאת שלל את הטענות כי ניסה להתחמק מתשלום מסים והדגיש כי מה שנאמר לגבי אביו איאן "לא הוגן". ראש ממשלת בריטניה אמר עוד כי על הכסף שהרוויחו הוא ואשתו סמנתה "שילמו מס בדרכים המקובלות" וכי מדובר בסכום שאינו חוצה את הרף שעליו צריכים להצהיר.

עוד בנושא:
מסמכי פנמה: קמרון הודה כי הרוויח מהחברה הסודית שניהל אביו
פרשת "מסמכי פנמה": ראש ממשלה חדש באיסלנד, הבחירות יתקיימו בסתיו
הדלפת הענק: ממשלת פנמה הכריזה על הקמת ועדת חקירה

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון עונה על סדרת שאלות בנושא משאל העם הקרוב העוסק בשאלת היפרדות מן האיחוד האירופי. רויטרס
"לגמרי פתוח ושקוף". קמרון, בשבוע שעבר/רויטרס

עוד עלה מהדוח, כי קמרון שילם מסים בשווי כ-76 אלף לירות שטרלינג (ליש"ט), על הכנסה של יותר מ-200 אלף לירות שטרלינג בשנים 2014 ו-2015. עוד עלה מהדוח כי הרוויח 46,899 ליש"ט מהשכירות שמשלמים הדיירים שגרים בבית משפחתו בשכונת נוטינג היל בלונדון, שמהם הוא מקבל 50%.

במפלגת הלייבור שבאופוזיציה נשמעו כבר בשבוע שעבר קריאות נגדו. יו"ר המפלגה ג'רמי קורבין קרא לו לפרסם את החזרי המס שלו וחבר אחר קרא לקמרון להתפטר . "הוא צבוע", אמר ג'ון מן, שחבר גם בוועדת האוצר בפרלמנט. "קמרון לא היה הגון. הוא צריך להתפטר מידית. רוב האנשים הישרים יצפו לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully