וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי פנמה: קמרון הודה כי הרוויח מהחברה הסודית שניהל אביו

אחרי שהכחיש קשר לקרן שניהל אביו בפנמה הפטורה ממס, ראש ממשלת בריטניה אישר כי החזיק במניות בה אך טען כי הוא לא חמק ממס: "שילמתי בדרכים המקובלות". גם נשיא ארגנטינה מסתבך. פוטין על מקורביו המוזכרים בפרשה: "אין בכך שחיתות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון הודה הערב (חמישי) כי הוא החזיק במניות בחברה שניהל אביו, שפעלה במקלט מס מחוץ למדינה - זאת אחרי שהכחיש בתחילה קשר לפרשה שנחשפה עם דליפת מסמכי פנמה. קמרון, שקידם רפורמה לשקיפות גדולה יותר במערכת המס, אמר כי הוא ואשתו מכרו מניות בחברה בשווי של יותר מ-30 אלף ליש"ט בטרם התמנה לתפקיד.

קמרון שלל את הטענות כי ניסה להתחמק מתשלום מסים והדגיש כי מה שנאמר לגבי אביו איאן "לא הוגן". ראש ממשלת בריטניה אמר עוד כי הכסף שהרוויחו הוא ואשתו סמנתה "שילמו עליו מס בדרכים המקובלות" וכי מדובר בסכום שאינו חוצה את הרף שעליו צריכים להצהיר.

עם זאת, במפלגת הלייבור שבאופוזיציה כבר נשמעו קריאות נגדו. יו"ר המפלגה ג'רמי קורבין קרא לו לפרסם את החזרי המס שלו וחבר אחר קרא לקמרון להתפטר . "הוא צבוע", אמר ג'ון מן, שחבר גם בוועדת האוצר בפרלמנט. "קמרון לא היה הגון. הוא צריך להתפטר מידית. רוב האנשים הישרים יצפו לכך".

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון עונה על סדרת שאלות בנושא משאל העם הקרוב העוסק בשאלת היפרדות מן האיחוד האירופי. רויטרס
מסתבך? ראש ממשלת בריטניה קמרון, אתמול/רויטרס

קמרון הוא אחד מבין 12 מנהיגים מכהנים ששמם נקשר בהדלפת המסמכים הגדולה בהיסטוריה, שפורסמה על ידי עשרות כלי תקשורת בעולם ביום ראשון. מנהיג נוסף הוא נשיא ארגנטינה מאוריסו מקרי, שנטען כי ניהל חברה באיי הבהאמה, שגם היא משמשת מקלט מס. היום הורה תובע פדרלי במדינה לפתוח חקירה בנוגע לעסקותיו של הנשיא, על אף שלשכתו הכחישה כי הוא היו לו מניות בה או שגרף ממנה רווחים.

גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוזכר כמעורב בפרשה, גם אם בעקיפין. לפי המסמכים, כמה מחבריו הקרובים ביותר, בהם סנדקו של בתו סרגיי רולדוגין, הלבינו כשני מיליארדר דולר דרך חברת מוסאק פונסקה. היום הוא התייחס לכך לראשונה ושלל על הסף כי יש בפרטים שנחשפו בכדי להצביע על מעשי שחיתות.

הוא האשים את מדינות המערב בהפצת המידע, מאחר שהן "מודאגות מהאחדות ומהסולידריות של האומה הרוסית. זאת הסיבה שהן מנסות לזעזע אותנו מבפנים, להפוך אותנו לצייתנים יותר". פוטין הגן על חברו, וטען כי הוא השקיע את כל כספו ברכישת כלי נגינה ובתרומות למוסדות המדינה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין 31 במרץ 2016. רויטרס
הגן על חברו והאשים את המערב. פוטין, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully