וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרסת את הנגב": פעילים הפריעו לנאום נתניהו בוועידת הנגב - והוצאו

12.4.2016 / 11:50

במהלך הוועידה המתקיימת בירוחם התפרצו שני פעילים לדבריו של ראש הממשלה, שדיבר על פיתוח האזור. הם נלקחו על ידי המאבטחים במקום. נתניהו ענה להם: "אין ממשלה שעושה יותר לדרום. אתם לא מרשימים אף אחד"

צילום: שי מכלוף, יניר יגנה - באמצעות סמארטפון וואווי - Huawei; עריכה: אביב אירגז

פעילים למען איכות הסביבה הוצאו היום (שלישי) מוועידת הנגב בירוחם לאחר שהתפרצו לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הרסת את הנגב", צעקו השניים, שמחו נגד התכנית להקים יישובים חדשים בדרום במקום לחזק את הקיימים, בטרם נלקחו על ידי המאבטחים בהיכל התרבות בעיר. בוועידה שאותה ארגן המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל השתתפו גם הנשיא ראובן ריבלין ושר הפנים אריה דרעי.

"למה הקצינים לא עוברים לירוחם?", מחו הפעילים, "כי הממשלה בונה להם יישובים חדשים. למה בירוחם יש מובטלים? למה יש אבטלה?".

"אין ממשלה שעושה יותר לדרום", השיב להם נתניהו. "אתם לא מרשימים אף אחד. אנחנו משקיעים מיליארדים. שום דבר שהצעירים האלה אומרים לא יתקיים בלי מנוע. אתם חושבים שלממשלה יש עץ כסף שאפשר לקטוף ולקטוף". לפני ההפרעה אמר ראש הממשלה כי "הנגב נבנה על ידי העם וממשלתו. אנחנו נותנים את התשתיות הלאומיות לאפשר את פריחת הסקטור הפרטי. בלי השקעות של גופים פרטיים התנופה הזו לא תימשך. אנחנו מחוללים מהפכה של ממש".

ראש הממשלה ציין את מעבר צה"ל דרומה ואת הקמת קריית הסייבר בבאר שבע כדוגמאות לכך. זה יוצר מאסה קריטית שיוצרת שינויים. אנחנו חייבים להבטיח תנאי מקדים אחד וזה הביטחון. בנגב יש מרחבים עצומים ואנו חייבים להגן עליהם. לכן, הובלנו את בניית הגדל בגבול מצרים. תחשבו מה היה קורה אם הגדר לא הייתה מוקמת. היינו נשטפים באלפי לוחמים של דעאש מסיני ומאות אלפים של מסתנני עבודה בלתי חוקיים מאפריקה. הגדר בלמה את הכל".

עוד בוואלה! NEWS
ארדן: מספר שיא של מעצרים במזרח י-ם, המשטרה נכנסת לכל מקום
הסכמת ישראל להעברת האיים בים סוף: מחווה למצרים וקריצה לסעודיה
מנכ"ל התעשייה האווירית: יש משבר מתמשך בתעשיית החלל הישראלית

מפגינים קטעו את נאומו של נתניהו בוועידת הנגב. שי מכלוף
נאומו נקטע. הפעילים שמחו במהלך הוועידה, היום/שי מכלוף

הנשיא ריבלין פנה בפתח דבריו "לאחינו הבדואים" ואמר כי "הגיע הזמן שכולנו נגיע לידי הסדר בהסכמה, והסכמה היא דוח גולדברג. יש דברים שאנחנו רוצים יותר, אך לא יכולים. הממשלה צריכה להבין שבעוד 20 שנה לא נוכל לפתור את בעיית הבדואים. היינו צריכים להתחיל לפני 20 שנה". לדבריו, "ללא הסדרה של הסוגיה המורכבת הזו יתקשה הדרום לצעוד קדימה. חוזקה של השרשרת נמדד לפי חוסנת של החוליות החלשות. ללא השקעה באדם תרד לטמיון ההשקעה בתשתיות".

ריבלין הוסיף כי "צמצום הפערים בין הנגב למדינת ישראל אינו קשור רק להגדלת שיעורי התעסוקה - כי זו לא הבעיה היחידה שממנה סובל הדרום אלא גם להקמת תחומי תעסוקה חדשים. הפיכת הנגב למרכז סייבר תתרחש רק אם נעשה ולא נדבר, אם נתגייס התגייסות לאומית כדי להביא לכך שהדבר יקרה. הצלחה של הדרום לפתח את ההון אנושי שחבוי בו תהיה הצלחה של מדינת ישראל כולה. אם נפעל נכון, אם נעשה ולא רק נדבר, נעצים את הדרום, את ישראל כולה, ומירוחם תצא תורה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאומו נקטע. נתניהו במהלך הנאום, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully