וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל התעשייה האווירית: יש משבר מתמשך בתעשיית החלל הישראלית

12.4.2016 / 8:41

בקיץ ישוגר לוויין התקשורת "עמוס 6", אך המדינה לא החליטה להזמין לוויין נוסף תוצרת הארץ, ובתעשיות הביטחוניות חוששים שבעתיד הלוויינים יירכשו מחו"ל. "אחרי 30 שנה, התחום הולך לאיבוד"

עריכה: אביב אירגז
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תחום החלל היה תמיד קטר טכנולוגי". לוויין "עמוס 5", דצמבר 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוויין התקשורת "עמוס 6" מתוצרת התעשייה האווירית ישוגר לחלל בחודש יולי עבור חברת "חלל תקשורת" הישראלית המספקת שירותי לוויין. "עמוס 6" יחליף את לוויין התקשורת "עמוס 2" שעומד לסיים את שירותו בחלל. לישראל 11 לוויינים בחלל, שלושה מהם לווייני תקשורת ושמונה לווייני תצפית. לאור העובדה כי אין החלטה בישראל להזמין לוויין תקשורת נוסף תוצרת כחול-לבן, קיים חשש בתעשיות הביטחוניות כי בעתיד יירכשו לוויינים מחו"ל.

מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, אמר שלשום (ראשון) במסגרת יום עיון לכתבים כי "יש משבר מתמשך בתעשיית החלל הישראלית". לדבריו, "תחום החלל היה תמיד קטר טכנולוגי שמפתח גם תחומים אחרים". וייס הוסיף כי בזמן שישראל דורכת במקום בתחום החלל האזרחי, מדינות אחרות, כמו איראן, משקיעות כסף רב בתחום. גורמים בתעשיות הביטחוניות מעריכים כי השלב הבא יהיה רכש של לוויינים אזרחיים מחברת זרות.

עוד בוואלה! NEWS:
"הכלי שישנה את פני הקרב": צה"ל מתעניין ברכישת "רחפנים מתאבדים"
"מל"ט 'מתאבד' ישראלי נצפה תוקף מטרות בגבול אזרבייג'ן"
מהמזרח התיכון לקווקז: זירת היריבות החדשה בין פוטין לארדואן

הלוויין עמוס 5 בהמראתו, דצמבר 2011.
"אין מחשבה על מה שיקרה ביום שאחרי". שיגור הלוויין "עמוס 5" לחלל, דצמבר 2011

"'עמוס 6' ישוגר בחודש יולי ואין מחשבה על מה שיקרה ביום שאחרי. תחום לווייני התקשורת הולך לאיבוד אחרי 30 שנה", אמר וייס והוסיף כי מקווה שהמדינה תקבל בקרוב החלטה על רכש של לוויין נוסף כדי להיענות לצורך במשק הישראלי ולהימנע מזעזועים. "יום אחרי שנשגר את 'עמוס 6' אני משחרר 20 עובדים שהם מוקדי ידע שילכו הביתה. יש צורך בעוד לוויין, אני לא יכול לעשות את זה בעצמי מכספי התעשייה האווירית. יש דברים שהמדינה צריכה ולא יכולה בלעדיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully