וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים במצ'טה: עבריינים תועדו עוצרים מהגרים וכופתים אותם בבולגריה

בסרטון שצולם באזור הגבול שבין בולגריה לטורקיה נראים כמה פורעי חוק צועקים לעבר המהגרים האפגנים לחזור למדינה שממנה באו. כחלק מהטיפול במשבר ההגירה, הקימה בולגריה בשנה שעברה גדר תיל לאורך גבולה

עריכה: שניר דבוש

עבריינים בולגרים תועדו עוצרים ביער שלושה מהגרים וקושרים את ידיהם מאחורי גבם, בעודם שוכבים על הקרקע. הסרטון שפורסם היום (שני) בהרחבה ברשת החדשות הבולגרית BTV תיעד אחד מהם צועק לעבר המהגרים: "בולגריה לא בשבילכם – חזרו לטורקיה".

קטע הווידאו צולם באזור ההררי סטרג'ה הסמוך לגבול הטורקי. מפקד משטרת הגבולות הבולגרית, אנטוניו אנג'לוב, מסר ל-BTV כי מדובר במעצר לא חוקי. לפי אנג'לוב, שלושת המהגרים בסרטון היו אפגנים. פורעי החוק, שלפחות אחד מהם היה חמוש במצ'טה, נשמעים בסרטון מפצירים בהם לחזור לטורקיה, בעוד המהגרים נראים מפוחדים ולא מביעים התנגדות.

עוד בוואלה! NEWS:
גז מדמיע וכדורי גומי: עימותים עם מהגרים בגבול יוון-מקדוניה
"תתביישי אירופה": הגירוש נמשך - גל שני של מבקשי מקלט ומהגרים לטורקיה
החל גירוש הפליטים מאירופה: ספינות ראשונות יצאו מיוון לטורקיה

"בולגריה לא בשבילכם": אזרחים בולגרים קשרו פליטים בגבול טורקיה. צילום מסך
המהגרים הגיעו מאפגניסטן/צילום מסך

בולגריה הציבה גדר תיל לאורך 95 קילומטרים מהגבול בן 269 הקילומטרים בינה לבין טורקיה. שכנתה האחרת של בולגריה, יוון, מצויה במחלוקת עם מקדוניה בשל אופן ההתמודדות הקשוח שלה עם המהגרים הנמצאים במעבר הגבול אידומני. זה שבועות שיותר מ-11 אלף מהגרים שוהים במחנה אידומני בתנאים מחפירים.

ביום ראשון הגיעו לאזור כוחות ביטחון מקדוניים וירו גז מדמיע על מאות המהגרים שניסו לחצות את הגבול לתחומה. 260 בני אדם נפגעו. לפי ארגון הצדקה הרפואי MSF, שלושים נפצעו מכדורי גומי שנורו לעברם, בהם שלושה ילדים מתחת לגיל 10.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס גינה את השימוש בגז מדמיע ובכדורי גומי וכינה את האלימות "חרפה גדולה לציביליזציה האירופית". אולם מקדוניה טוענת כי כוחות הביטחון שלה לא השתמשו בכדורי גומי ואף ציינה כי 23 מאנשי הביטחון במקום נפצעו. ממשרד החוץ המקדוני נמסר כי המשטרה ביקשה שוב ושוב מהגורמים היווניים לאבטח את הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully