וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה הפלסטינית שלביתה הושלכו רימונים: "מקווים שימצאו את האשמים"

11.4.2016 / 19:51

דודה של משפחת דרוויש בכפר ביתילו, שבביתה בוצעה פעולת תג מחיר בדצמבר האחרון, אמר לוואלה! NEWS כי כל מה שהם רוצים הוא "לחיות בשקט ובשלום". היום הותר לפרסום כי חמישה צעירים נעצרו בחשד לעבירות ביטחוניות נגד פלסטינים

צילום: אהוד אמיתון - TPS, רויטרס, עריכה: מתן חדד

בני משפחת דרוויש בכפר ביתילו הסמוך לרמאללה, שבדצמבר האחרון הושלכו אל ביתם רימוני גז, אומרים היום (שני) כי הם סומכים על מערכת הביטחון שתלכוד את מבצעי אירוע התג מחיר שהסתיים ללא נפגעים. איברהים חוסיין, דודו של בעל הבית, אמר היום לוואלה! NEWS כי "אנחנו לא רוצים שום דבר רק לחיות בשקט ובשלום. ואני מקווה שהמשטרה תמצא את האשמים".

חוסיין הוסיף כי המשפחה לא עודכנה בחקירת כוחות הביטחון. "אנחנו לא יודעים בדיוק מה קורה אבל המשטרה אחראית על החוק", ציין. הוא סיפר כי בני המשפחה חשים טוב יותר כעת אף שבתחילה הם היו נסערים מאוד. "בהתחלה היה קשה, אבל עכשיו הם בסדר ואני מקווה שימשיך להיות שקט כי זה כל מה שאנחנו רוצים".

התקרית אירעה ב-22 בדצמבר, אז נזרקו שני רימוני גז אל תוך בית שבו שהו בני משפחת דרוויש, זוג הורים ובנם בן התשעה חודשים. הרימונים הושלכו דרך חלון בית שנופץ. כתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון" רוססה על בית סמוך בכפר. לא היו נפגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
עוד לא נפרדת מהרכב: ענבל אור קיבלה ארכה להפקדת הג'יפ היוקרתי
העברת בסיסי צה"ל מהמרכז יוצאת לדרך; 8,000 דונם יפונו
"לשמור על אל-אקצא": פעילים מהפלג הצפוני הקימו מפלגה חדשה

כפר ביתילו, אזור רמאללה. 22 בדצמבר 2015. אהוד אמיתון, תצפית TPS
הגרפיטי שרוסס על בית סמוך/תצפית TPS, אהוד אמיתון
כפר ביתילו, אזור רמאללה. 22 בדצמבר 2015. אהוד אמיתון, תצפית TPS
החלון שדרכו הושלכו הרימונים/תצפית TPS, אהוד אמיתון

האירוע התרחש על רקע מחאה הולכת וגוברת של משפחות העצורים בפרשת הצתת בית משפחת דוואבשה. ב-31 ביולי הגיעו אלמונים הגיעו באישון לילה לכפר דומא שמדרום לשכם, השליכו בקבוקי תבערה לבית המשפחה והציתו את הבית על יושביו. על שרידי המבנה השרוף התגלתה כתובת "נקמה" בעברית לצד סמל מגן דוד. כתוצאה מהשריפה נהרגו הפעוט עלי בן השנה וחצי והוריו ריאהם וסעד. היחיד ששרד את התקיפה הוא האח אחמד בן הארבע, שנפצע באורח קשה.

החשד המידי למקרה היה פעולת תג מחיר שבוצעה על ידי גורמים מהתנחלויות מהאזור, שכן מאפייניו דומים לזה של שריפת הבית בדומא. הכפר נמצא בסמוך להתנחלויות נחליאל ונווה צוף. הפרשה נחקרת על ידי השב"כ וכן על ידי משטרת מחוז ש"י.

בתוך כך, היום התיר בית משפט השלום בפתח תקווה לפרסם כי חמישה צעירים, בהם שני נערים בני 16 ו-17, נעצרו בחשד למעורבות בביצוע עבירות ביטחון נגד פלסטינים. אחד הנערים נעצר הבוקר ומעצרו הוארך עד 18 בחודש. שלושה חשודים נוספים נעצרו לפני שישה ימים, ב-5 באפריל. מעצרו של הנער הנוסף הוארך גם הוא עד 18 בחודש. צו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה.

אב של אחד מהעצורים אמר לאחר הדיון בהארכת המעצר: "ילדי עצור במרתפי השב"כ מבלי שעו"ד יכול לפגוש אותו וללא שידוע לנו מה מצבו. כאב לחמישה בנים ששירתו בצבא, בשירות קרבי, חלקם קצינים, קשה שהמדינה מתייחסת אליך כאזרח ללא זכויות. אנו חוששים מאוד שמופעל לחץ בלתי סביר ובלתי חוקי על העצורים. שמענו כבר על עצורים שעונו לאחרונה ואין לנו מנוח".

רימון גז הושלך לעבר בית בכפר ביתילו, 22 בדצמבר 2015. טוויטר, אתר רשמי
רימוני הגז שנמצאו בבית בביתילו/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully