וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשמור על אל-אקצא": פעילים מהפלג הצפוני הקימו מפלגה חדשה

11.4.2016 / 18:30

פעילים מהתנועה שהוצאה מחוץ לחוק הכריזו בכנס בנצרת על הקמת מפלגת "הרפורמה והפיתוח" שתקדם זהות לאומית ותפעל לשמירת אל-אקצא. בראש המפלגה עומד סגנו של ראאד סלאח וחבריה מתעקשים: "לא ממשיכי דרכה של התנועה האסלאמית"

עריכה: גדי וינסטוק

(בינואר: המשטרה פיזרה כנס בלתי חוקי של התנועה האסלאמית בירושלים)

מפלגה ערבית חדשה הוקמה היום (שני) בכנס בנצרת. שם המפלגה הוא "הרפורמה והפיתוח" ובראשה עומדים פעילים מהפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. מקימי המפלגה הצהירו במהלך הכנס, שנערך במלון "גרדניה", כי בכוונתם לפעול לחיזוק הזהות הלאומית, זכות השיבה, שמירת מסגד אל-אקצא למוסלמים בלבד ושיתוף פעולה עם ועדת המעקב של הציבור הערבי בישראל. יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, שעמד בעבר בראש מפלגת חד"ש, השתתף בכנס ובירך את מקימי התנועה החדשה.

בראש המפלגה עומד חוסאם אבו-ליל מהיישוב עין מאהל שליד נצרת. אבו-ליל, סגנו של השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלמית, נחשב איש דת בעל ידע רחב מאוד שאף עולה בהיקפו על זה שבידי ראאד סלאח. אבו-ליל פעל לא אחת בקמפיין ההסברה הנרחב שכותרתו "אל-אקצא בסכנה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו בגולן: "פועלים בעשרות התקפות כדי למנוע מחיזבאללה נשק"
בתום פעולות תיאום מורכבות: לביאה הועברה מרצועת עזה לישראל
התקדמות במגעים? טורקיה מבהירה: "לא נוותר על הסרת המצור מעזה"

כנס הקמת מפלגת הנאמנות של יוצאי הפלג הצפוני. נצרת 11 באפריל 2016. יחיא אמל ג`ברין, מערכת וואלה! NEWS
בינתיים לא יתמודדו בבחירות לכנסת ישראל. כנס המפלגה החדשה, היום בנצרת/מערכת וואלה! NEWS, יחיא אמל ג`ברין

פעילים בולטים נוספים בתנועה הם עו"ד מוחמד סובחי ג'בארין, הפרופ' אברהים אבו ג'אבר ונציגת הנשים, היבה עוואדה. חברי המפלגה הצהירו שלמפלגה אין קשר עם התנועה האסלמית, שהוצאה מחוץ לחוק, וכי הם לא ממשיכי דרכה. עוד הם הצהירו כי אין בכוונתם להתמודד בבחירות לכנסת ישראל, ואמרו כי בשלב זה לא ייקחו חלק בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בעוד כשנתיים וחצי. "המפלגה תהיה אכסניה לקולות ודעות שאין להן ביטוי במגזר הערבי", נאמר בכנס.

חוסאם אבו ליל, ראש המפלגה החדשה "הרפורמה והפיתוח" בכנס הקמת מפלגת הנאמנות של יוצאי הפלג הצפוני. נצרת 11 באפריל 2016. יחיא אמל ג`ברין, מערכת וואלה! NEWS
איש דת בעל ידע רחב מאוד. חוסאם אבו-ליל, ראש המפלגה/מערכת וואלה! NEWS, יחיא אמל ג`ברין

בחודש נובמבר האחרון הוצא הפלג הצפוני של התנועה האסלמית מחוץ לחוק. משרדי התנועה נסגרו, כמו גם עמותות רבות שפעלו בתחומי חינוך, דת, בריאות, רווחה וצדקה. גם אמצעי התקשורת שפעלו מטעם התנועה נסגרו בידי המדינה, בהם עיתון התנועה "סוות אל-חק ואל-חוריה", אתר החדשות "פלסטיני 48'" ומגזין "אשראקה". עם סגירת כל אותם גופים ועמותות, פוטרו רבים מעבודתם.

פעילות מרכזית של התנועה הייתה הסברה שמטרתה כי מסגד אל-אקצא נמצא בסכנה. עם הוצאת התנועה מחוץ לחוק פרסם משרד ראש הממשלה הודעה שבה נאמר כי הפלג הצפוני "מוביל זה שנים מסע הסתה שקרי שכותרתו 'אל-אקצא בסכנה', המאשים האשמות שווא את ישראל בכוונות לפגוע במסגד אל-אקצא ולהפר את הסטטוס קוו. במסגרת זו הקים הפלג הצפוני מערך פעילים בשכר שנועד ליזום פרובוקציות בהר הבית. פעילות זו הביאה להגברה משמעותית של המתיחות במקום", נאמר אז.

כנס הקמת מפלגת הנאמנות של יוצאי הפלג הצפוני. נצרת 11 באפריל 2016. יחיא אמל ג`ברין, מערכת וואלה! NEWS
מעבירים את השרביט לדור החדש. הקהל שהגיע לכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, יחיא אמל ג`ברין

עדיין לא ברור מה תהיה מידת הקרבה והזיקה של ראשי המפלגה לצמרת התנועה האסלמית בישראל, וייתכן כי מדובר בניסיון להיכנס לחלל הגדול שנוצר מאז הוצא הפלג הצפוני מחוץ לחוק וכן "להעביר את שרביט ההנהגה" לדור חדש. כך, לדוגמא, לשאלה שעלתה בכנס, אם בכוונת ראשי התנועה לפתוח עיתון חדש, ענו חברי המפלגה כי הם שואפים לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully