וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת בסיסי צה"ל מהמרכז יוצאת לדרך; 8,000 דונם יפונו

12.4.2016 / 0:30

משרד הביטחון צפוי לפרסם עשרות מכרזים במסגרת תכנית "שיווק והעתקת מחנות צה"ל". עלות המהלך, שיחל השנה וצפוי לארוך שש שנים, נאמדת ברבע מיליארד שקלים, והיא צפויה לפנות שטח לבניית 60 אלף יחידות דיור

בסיס תל השומר, מרץ 2011. אורי לנץ
בין המחנות שיפונו. בסיס תל השומר/אורי לנץ

המהלך להעתקת בסיסי צה"ל ממרכז הארץ יוצא לדרך. אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון הודיע אתמול (שני) כי יפרסם עשרות מכרזי תכנון בהיקף של רבע מיליארד שקלים, לפינוי של בסיסים בשטח כולל של כ-8,000 דונמים במרכז הארץ, ולהקמת בסיסים חדשים בדרום ובצפון בשטח קטן יותר. ביום רביעי הקרוב יקיים האגף כינוס מיוחד לעשרות משרדי המתכננים הגדולים בארץ, ויכריז על תחילת יישום תכנית "שיווק והעתקת מחנות צה"ל" (שוה"ם) ועל תחילתם של כ-50 פרויקטים לפינוי והעתקה של 13 מחנות ממרכז הארץ בהיקף של מיליארדי שקלים.

המהלך, הצפוי להתחיל כבר השנה ולהסתיים ב-2023, כולל פינוי מלא של עשרה מחנות צבאיים באזור המרכז ופינוי חלקי של שלושה מחנות נוספים, במקביל להקמת שלושה מחנות חדשים בנגב ופרויקטים חדשים ב-19 מחנות קיימים. במסגרת המהלך יהרוס משרד הביטחון כ-1.5 מיליון מ"ר בנוי ועוד מיליוני מ"ר של שטחי פיתוח ותשתיות.

המחנות שיפונו, שמרביתם נבנו בתקופת הבריטים, הם צריפין, סירקין, תל השומר, גלילות, שדה דב, גבעתיים, קסטינה, דלק אשדוד, מש"א בית דגן, טירה 148, גנים, כלא 6 בעתלית ומחנה נוסף במרכז הארץ. כמה בסיסים יועברו לידי הרשות המקומית לצורך שימור מבנים בדומה למתחם "שרונה" בתל אביב.

עוד על העברת בסיסי צה"ל:
מעבר צה"ל לדרום: 18 אלף חיילים יאכלסו שני פרויקטים ליד באר שבע
צה"ל יורד דרומה - כיצד יועיל המעבר לתושבי האזור?
מכה לשיקום לוד: צה"ל לא יעביר בסיסים לשטח העיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי המהלך מתבסס על שיתוף פעולה בין משרד האוצר, משרד הביטחון ומנהל מקרקעי ישראל. "מכירת הקרקעות תממן את בניית המחנות החדשים", הסביר כהן. "במסגרת התכנון נשלב בנייה לגובה, 'עיר חכמה' (המייצרת את האנרגיה שהיא צורכת תוך ניצול אופטימלי ובר-קיימא של כלל המשאבים – א"ב) ושילוב טכנולוגיות מידע חדישות ומענה הולם בנושא הסייבר".

להערכת כהן, התכנית תאפשר בנייה של יותר מ-60 אלף יחידות דיור במרכז הארץ ומאות אלפי מ"ר של תעסוקה ומסחר. "מיליוני מטרים רבועים ייבנו בבסיסים קיימים ברחבי הארץ, ובסיסים חדשים ייבנו רק על מאות דונמים חדשים", הוסיף כהן.

(עדכון ראשון: 17:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully