וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יורד דרומה- כיצד יועיל המעבר לתושבי האזור?

בן שיף

31.12.2015 / 8:04

140,000 מקומות עבודה חדשים ייווצרו בדרום, לאחר השלמת פרויקט מעבר בסיסי צה"ל בחודש אפריל 2016. האפקט הכלכלי דמוגרפי המצטבר של הפרויקט כבר מורגש בשטח, אך גורמי מקצוע שונים מתריעים מפני חוסר מוכנותם של תשתיות התחבורה, הבריאות, החינוך והדיור לתת מענה הולם

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

פרויקט "צה"ל יורד דרומה" כמעט והושלם. מ?ע?בר קריית ההדרכה, אגף המודיעין וקריית התקשוב צפוי להסתיים בחודשים הקרובים ולאזור צפויים להגיע כ35 אלף חיילים –משרתים בסדיר ובקבע. 22 מיליארד ¤ הוקצבו למעבר בסיסי צה"ל לנגב, כ10% מתקציבה השנתי של מדינת ישראל. סכום אסטרונומי ומשנה מציאות, בעל השפעה רחבה על כלל החיים בדרום.

מעבר של עשרות אלפי אנשים לנגב צפוי להפעיל לחץ רב על מערכת השירותים הממשלתית, שכבר היום קורסת בחלקה תחת העומס. גורמי מקצוע שונים מתריעים בחודשים האחרונים על חוסר מוכנותן של תשתיות התחבורה, הבריאות, החינוך והדיור לקלוט את כמות החיילים ומשפחות משרתי הקבע החדשה. מנהלי הפרויקט מבטיחים כי קצב התפתחות התשתיות ידביק את קצב גידול המשרתים והתושבים.

חזי משיטה, סגן ראש מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון טען כי יש תשתיות שעשו התקדמות משמעותית ב5 השנים, אך נדרש להאיץ את קצב התפתחותן. "אנחנו מעריכים שבנושא של תשתיות תחבורה ובריאות אנחנו צריכים להאיץ את הקצב כדי להבטיח שההקמה שלהם והמוכנות שלהם, תהיה טרום המעבר - והיא מחויבת להיות טרום המעבר. התשתיות האלה ,לפחות בתחבורה , מהוות תנאי לאכלוס של אותם בסיסים. ללא התשתיות האלה לא ניתן יהיה לאכלס את הבסיסים", כך לדבריו.

עד כה הושלם מעבר בסיס חיל האויר מבן גוריון לנבטים, הושלמה הקמת בית הספר לסייבר בבאר שבע ולאחרונה החל אכלוסה של עיר הבה"דים בצומת הנגב. מדובר בפרויקט המשמעותי ביותר שהוציאה מערכת הבטחון לדרך. מנהלי מינהל המעבר דרומה משוכנעים גם אנשי הקבע שיהגרו דרומה יוציאו מדי שנה כחצי מיליארד שקל בעסקים מקומיים , וכי על כל חייל שיעבור לשרת בנגב ייתוספו 4 מקומות עבודה חדשים בשוק המקומי. יונת מרטון ראש החטיבה למעטפת אזרחית במנהל המעבר דרומה סבורה כי תושבי היישובים והמועצות הסמוכים לבסיסים החדשים, כבר מרגישים היטב את האפקט הכלכלי החיובי והופכים להיות אלטרנטיבת מגורים ראויה לאזור המרכז. "יש הרבה מאוד עובדים בקרית ההדרכה שמגיעים מירוחם, דימונה ואופקים. משרד הכלכלה , החינוך , הבריאות , התחבורה והמשרד לפיתוח הנגב והגליל נרתמו כולם כדי ליצור כאן מציאות חדשה. כדי שאם אתה רוצה לגור סמוך לבסיס הנגב, זה הופך להיות מאוד אטרקטיבי עבורך", כך לדבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully