וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם לא מתביישים?": צו הריסה לבית הישראלי ששוחרר מהכלא המצרי

11.4.2016 / 17:11

עודה תראבין, שהורשע בריגול במצרים ושוחרר בדצמבר האחרון לאחר 15 שנים בכלא, קיבל לפני כשבועיים צו המורה להרוס את הצריף שבנה לו ולאשתו בסמוך לבית הוריו. "אני כועס. אין לי בית לישון בו"

עריכת וידאו: מתן חדד

(הגעת תראבין לביתו שבפזורה הבדואית לאחר שחרורו, דצמבר האחרון)

עודה תראבין, ששוחרר לפני כחמישה חודשים מהכלא המצרי 15 שנים אחרי שהורשע בריגול לטובת ישראל, קיבל לפני כשבועיים צו הריסה לבית שבנה בסמוך לבית הוריו שבפזורה הבדואית בנגב. "הם צריכים להתבייש שככה מתנהגים אליי", אמר עודה לוואלה! NEWS. "אני כועס. אין לי בית לישון בו, אני עכשיו ישן אצל ההורים שלי, הם לא מתביישים להרוס לי את הבית?"

מדובר בצריף פח שבנה עודה בסמוך לאתר הפסולת דודאים, מצפון לבאר שבע. תראבין, שלאחר שחרורו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואלפי מבקרים פקדו את בית הוריו כדי לחזק את ידיו, אמור להתחתן בקרוב. עם זאת, עקב צו ההריסה הוא דחה את החתונה עד שימצא בית לו ולאשתו לעתיד. הוא ציין כי השקיע בבנייה 60 אלף שקלים.

עוד כתבות בנושא:
חופשי ומאושר- עודה תראבין מסתגל לחיים מחוץ לכלא המצרי
"קיוויתי שנשתחרר יחד": עזאם ותראבין העלו זכרונות מתא המאסר המשותף
אחרי 15 שנה, לילה ראשון בבית: עודה תראבין מכיר מחדש את משפחתו

עודה תראבין ששוחרר מהכלא המצרי נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתו של תראבין עם נתניהו, דצמבר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"לפני כ-15 ימים באו אליי עם הצו שמורה על הריסת הבית, שהתחלתי לבנות חודש לאחר שחזרתי מהכלא", סיפר תראבין בכעס. "לא הבנתי מה הם רוצים ממני. מדובר בבית של כמאה מטרים". לדבריו, נאמר לו כי צו ההריסה ניתן בשל העובדה שהצריף לא נבנה קרוב לבית הוריו, ועל כן הוא נחשב בלתי-חוקי. אמרתי להם 'מה אתם רוצים לשגע אותי?'", הוסיף.

תראבין ציין כי הוא פנה למשרד ראש הממשלה כדי שיפעלו לפתור את הבעיה. "הסברתי להם שבקרוב אני אמור להתחתן, ואני רוכש מגרש ברהט", הוסיף האסיר המשוחרר. "הצריף הוא זמני עד שאעבור לעיר".

עודה טראבין שהיה כלוא שנים בכלא המצרי שב הביתה 10 דצמבר 2015. רויטרס
תראבין ואביו בבית המשפחה שבפזורה הבדואית/רויטרס

לאחר שובו של תראבין התייחס נתניהו לעסקה לשחרורו וחשף כי הוא שוחח עם נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, בטרם יצאה העסקה אל הפועל, והבטיח לו שתראבין לא הגיע למצרים למטרות ריגול. "בסוף השבוע שוחרר עודה תראבין וחזר לישראל אחרי 15 שנים בכלא המצרי", אמר נתניהו. "אני פעלתי מול שלושה נשיאים במצרים - מובארק, מורסי וא-סיסי, ונתתי את מילתי שלא ריגל למען ישראל. שלחתי לפני כשנה וחצי את נציגי, עו"ד יצחק מולכו, על מנת להבטיח שהוא אכן ישוחרר בתאריך הקצוב. מדינת ישראל דואגת לכל אזרחיה, בלי יוצא מן הכלל".

תגובת ‏משרד האוצר: אכיפת חוק צווי ההריסה נעשית באופן שוויוני

‏ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "אכיפת הדין במדינת ישראל נעשית באופן שיוויוני והגון וללא הבדל בין אזרח לאזרח. בהתאם לחוק, צווי הריסה מנהליים מוצאים כנגד מבנים שטרם אוכלסו. הצווים מוצאים כנגד מבנה ולא כנגד אדם. בדרך כלל זהות הבונה אינה ידועה. על מנת לבלום את תופעת הבנייה הלא חוקית, ניתן דגש מרכזי בעצירת הבנייה החדשה".

(עדכון ראשון: 14:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הבנתי מה רוצים ממני". הצו שניתן לתראבין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו ההריסה שניתן לצריף הפח שבנה תראבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully