וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים אורתודוקסים קוראים לשלב הומואים בקהילה: "אין פסול בחד-מיניים"

11.4.2016 / 0:09

בהתבטאות נדירה, קראו רבני בית הלל לפעול לשילובם של הומואים ולסביות בקהילה הדתית. "זה אינו סוד שהעדפנו להתעלם מהסוגיה", הודה יו"ר הארגון. אביה של שירה בנקי: "אנו צריכים לאמץ את הסובלנות"

יו"ר ארגון רבני בית הלל הרב מאיר נהוראי. כנס של הארגון ברעננה, 10 באפריל. בלומברג תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
"ההצלחה תלויה בשני הצדדים גם יחד". הצגת המסמך בכנס ברעננה/מערכת וואלה! NEWS, בלומברג תקשורת

"חד-מיניים יכולים לשמש בכל התפקידים הקהילתיים" – כך נכתב במסמך הלכתי שהוצג אתמול (ראשון) בכנס שערך הארגון האורתודוקסי "בית הלל" בבית המדרש "מתן השרון" שברעננה, תחת הכותרת "הכלה והלכה – יחס הקהילה הדתית לחד-מיניים". הכנס עסק ביחס של הקהילה הדתית ללהט"בים, והמסמך ההלכתי הקורא לשילובם בקהילה מהווה התבטאות נדירה מגוף רבנים ורבניות אורתודוקסי. "אנשים בעל נטייה חד-מינית, אין בהם כל פסול הלכתי או מוסרי", צוין במסמך.

"זה אינו סוד שמי שגילה שהוא הומו או מי שגילתה שהיא לסבית הרגישו מנוכרים ומנותקים מהקהילה הדתית", קרא הרב מאיר נהוראי, יו"ר רבני בית הלל. הוא הודה כי "זה אינו סוד שאנחנו העדפנו להתעלם ולא לדון בסוגיה זו. זה היה מחוץ לתחום. הגיעה העת לדון באומץ והיושר כיצד ניתן לשלבם בתוך הקהילה. ההצלחה לכך תלויה בשני הצדדים גם יחד. גם בחשיבה בתוך מסגרת הקהילה וגם מצד הלהט"בים. מדובר בתהליך ולא בפתרונות קסם – היום באנו לפתוח את השיח".

עוד בוואלה! NEWS:
חוק שנוי במחלוקת במיסיסיפי: עסקים יוכלו לסרב לשרת זוגות חד-מיניים
אפליה ופשעי שנאה: טרנסג'נדרים מתלוננים על התעללות מצד המערכת
הפגנת למען זכויות להט"ב בתל אביב: "הממשלה שכחה שצריך לעשות"

יו"ר ארגון רבני בית הלל הרב מאיר נהוראי. כנס של הארגון ברעננה, 10 באפריל. בלומברג תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
"קהילות רבות לא מדירות מתוכן מי שנכשלים בעבירה". נהוראי/מערכת וואלה! NEWS, בלומברג תקשורת

במסמך ההלכה, שאותו הציג בכנס הרב עמית קולא, ראש בית המדרש ההלכתי של בית הלל, נכתב בין היתר כי "קהילות רבות לא מדירות מתוכן מי שנכשלים בעבירה - הן במצוות שבין אדם לחברו והן במצוות שבין אדם למקום כמו חילול שבת - וכך היא הרוח העולה מהנחיית רבים מרבותינו, ועל כן יש להפעיל גמישות זו גם ביחס למי שנכשל באיסורים הקשורים לחד-מיניות". עוד צוין כי "קיים איסור חמור לבזות ולבייש כל אדם מישראל או לזלזל בו, וכי איסור זה מועצם דווקא כלפי מי שמצבו החברתי מעורער ולעתים יש נטייה להתכבד בקלונו. ובכך נכלל גם בעל נטייה חד-מינית שיש לקיים בו את מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' ללא סייג".

"אנחנו קוראים לקהילות לא לדחות אבן אחר הנופל, ולמצוא את הדרך לאפשר לאנשים אלה החפצים להיות חלק מהקהילה הדתית לעשות זאת מבלי להטיל עליהם מגבלות נוספות על אלה המקובלות בקהילה ביחס לעוברי עבירה", נכתב במסמך, שנחתם לאחר תהליך שארך כחצי שנה, וכלל מפגשים עם רבנים ועם אנשי מקצוע העוסקים בתחום. המסמך מדגיש כי "האיסור ההלכתי הקיים בקשרים חד מיניים הוא מעשה העבירה ולא נטייתו של האדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עצרת זיכרון בירושלים במלאת 30 למותה של שירה בנקי, 3 בספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"ברור לנו שאתם מזדהים עם כאבנו". עצרת זיכרון במלאת 30 ימים למותה של שירה בנקי, ירושלים, ספטמבר/נועם מושקוביץ

המסמך מסביר כי נטייה מינית "צומחת אצל האדם ללא בחירתו החופשית. על רקע זה אי אפשר לגנות את הנטייה ואף לא לצוות עליה". עוד נכתב: "כל יהודי כלול בברית שבין ריבון העולמים לכנסת ישראל ויש לאפשר לו לממשה. הזכות לחסות תחת כנפי השכינה היא מוחלטת ואין להעמיד שומרים בכניסה לבית המדרש ולבית הכנסת. אין זה מתפקידנו לבדוק בציציותיהם של מי שבאים לשפוך לבם לפני אביהם שבשמים".

בכנס השתתפו גם הוריה של שירה בנקי, שנדקרה למוות במצעד הגאווה האחרון בירושלים. אביה אורי ציין בדבריו: "ברור לנו שאתם מזדהים עם כאבנו, ושהסיפור לא נדחק לקרן זווית, אבל בכל זאת אנחנו רוצים להתמודד עם הקולות שמנסים לראות בנו את האחר, כי הוא רחוק, כי הוא זר, כי הוא חסר אחריות. שירה הייתה נערה מקסימה, אחות נהדרת ובת נפלאה. היא הלכה בשמם של ערכים ליברלים ודמוקרטים". לדבריו, "כולנו חיים בחברה שסועה, אנו צריכים לאמץ את הסובלנות. אני מוכן להתפשר כדי לחיות יחד בשלום".

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully