וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: לוחם צה"ל ואדם נוסף טעו בזיהוי - וירו למוות באדם חף מפשע

10.4.2016 / 13:03

החייל הואשם ברצח צעיר בן 21 מלקיה לאחר שסבר, יחד עם חשוד נוסף שטרם נעצר, כי מדובר באדם שהיה מעורב עמם בקטטה. הירי, שבוצע באמצעות נשק צה"לי, אירע לפני שלושה חודשים. סריקות עדיין נערכות לאיתור החשוד הנוסף

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

לוחם צה"ל ואדם נוסף שטרם נתפס ירו למוות בצעיר בן 21, תושב לקיה, בשל טעות בזיהוי - כך עולה מכתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים שהוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. כתב האישום הוגש לאחר שחוקרי המשטרה ביססו תשתית ראייתית נגד החייל, עומר אבו סבית, וחשוד נוסף, פארס אל-אטרש, לפיה השניים ירו באוסאמה אבו אסידה באמצעות נשק צה"לי מסוג M16 השייך לחייל בתקרית ירי שאירעה לפני שלושה חודשים באזור בית קמה.

עוד בוואלה! NEWS:
משלמים על חדרים במלון: אלו הישראלים החשודים בריגול ברומניה
"המניות צונחות", "החל הגירוש": כך תיראה ארה"ב אם טראמפ יהיה נשיא
"אירועים שלמים נשכחו ממני": גרסת בנימין בן אליעזר לאישום בשוחד

לוחם צה"ל ירה למוות בצעיר בן 21 בשל טעות בזיהוי. בית משפט המחוזי באר שבע. שי מכלוף
הלוחם המואשם ברצח. בית משפט המחוזי בבאר שבע, היום/שי מכלוף

מקרה הרצח אירע בלילה שבין שישי לשבת ב-16 בינואר, אז התקבל דיווח במוקד 100 על שמיעת קולות ירי סמוך ליישוב בית קמה. מיד לאחר מכן נמצא אדם ירוי בראשו במכוניתו בצומת בית קמה. למקום הגיעו כוחות משטרה גדולים שפתחו בחקירת האירוע. על פי החקירה, שנוהלה על ידי ימ"ר נגב, אבו אסידה חזר מבילוי באזור המרכז והיה בדרכו לביתו.

חודש לאחר הרצח נעצר החייל אבו סבית, תושב הפזורה הבדואית בשנות ה-20 לחייו, בחשד למעורבותו במעשה. מהחקירה עלה כי הנאשם, שהיה מצויד בנשקו, ואל-אטרש, שטרם נתפס ונערכות סריקות לאיתורו ומעצרו, נסעו יחד לקריית גת. בעיר הדרומית הם נפגשו עם כמה מבני משפחתו של חברם, שהיה מעורב יחד עמם בקטטה באשדוד שאירעה קודם לכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
סריקות נערכות לאיתור החשוד הנוסף ברצח/קובי ליאני

השניים, שככל הנראה ביקשו לנקום במעורבים בקטטה, נסעו לאשדוד ומשלא מצאו אותם שבו לכיוון דרום. באזור קריית גת, הם הבחינו ברכב של קורבן הרצח חולף על פניהם וחשדו בטעות כי מדובר במכונית של המעורבים בקטטה. הם החלו לנסוע אחריו ובסמוך לצומת בית קמה, לפי כתב האישום, הם עצרו את הרכב, יצאו ממנו, כאשר מי מהם אוחז בנשקו האישי של הנאשם. אחד מהם ירה כ- 15 פעמים לעבר רכבו של הקורבן ממרחק קרוב. אחד הכדורים, חדר אל ראשו של אבו אסידה.

מהחקירה עלה כי השניים טעו בזיהוי ושאבו אסידה כלל לא היה באשדוד באותו הערב ולא היה מעורב בקטטה. על פי האישום, השניים זיהו בטעות את הרכב שבו נסע כרכב של אלה שהיו מעורבים בקטטה והחליטו לנסוע אחריו ולפגוע בו.

מהמשטרה נמסר כי מדובר "באירוע חמור מאוד, שבמהלכו קיפח את חייו צעיר חף מפשע לאחר שקבוצת חברים מהפזורה, שהייתה מעורבת בקטטה באשדוד, ביקשה לנקום ולקחה לעצמה את החירות לירות באדם ולהביא למותו". עוד נמסר כי החקירה נמשכת ונעשות פעולות לאיתור ומעצר החשוד השני שזהותו ידועה למשטרה.

(עדכון ראשון: 12:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully