וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להרחיק ניאו-נאצים: אוסטריה תפקיע את בית משפחת היטלר

הרשויות החליטו להשתלט על המבנה שבו נולד הצורר בשל הפיכתו למוקד עלייה לרגל לתומכי המשטר הנאצי. בין היתר הוצע להפוך את המקום וחבר פרלמנט רוסי אף הציע לקנות ולפוצץ אותו

הבית שבו נולד אדולף היטלר בעיירה בראונאו אם אין שבאוסטריה. AP
עומד ריק מאז 2011. הבית שבו נולד אדולף היטלר/AP

ממשלת אוסטריה הודיעה היום (שבת) כי בכוונתה להפקיע את הבית שבו נולד אדולף היטלר, שעומד נטוש משנת 2011 והפך למוקד עליה לרגל עבור גורמים ניאו-נאצים. "בשלב זה אנו בוחנים חקיקת חוק שיותיר לכפות את שינוי הבעלות על הנכס ולהעבירו לרשות המדינה", אמר דובר משרד הפנים האוסטרי קארל היינץ גרונדבוק לסוכנות הידיעות הצרפתית. "בשנים האחרונות הגענו למסקנה כי הפקעה היא הדרך היחידה שבה ניתן למנוע הגעת ניאו-נאצים לבניין".

הצורר הנאצי נולד בבית, הנמצא בעיירה בראונאו אם אין הסמוכה לגבול עם גרמניה, באפריל של שנת 1889. בשנת 1972 חכרה הממשלה את המבנה ובמשך שנים ארוכות הוא שימש כמרכז לאנשים בעלי מוגבלויות. בשנת 2011 פונה המקום בעקבות סכסוך בין הממשלה והבעלים, גרלינדה פומר, שסירבה להעניק אישור לשיפוצו. מאז הפך הבית הנטוש למוקד משיכה לתומכי המשטר הנאצי.

עוד כתבות מהעולם:
סנדרס נשאל על נסיגת ישראל לקווי 67', וענה: "אין לי דעה כרגע"
ראשת הרשות למאבק בשחיתות ברומניה: "הטרידו את משפחתי בטלפון"
לראשונה: טיל SpaceX נחת בשלום בים, מטענו – בדרך לתחנת החלל

הבית שבו נולד אדולף היטלר בעיירה בראונאו אם אין שבאוסטריה. AP
"לא עוד פשיזם. חלזכרם של מיליוני הרוגים". אבן הזיכרון מחוץ לבית הצורר הנאצי/AP

הדבר היחיד הקושר בין המבנה לעברו היא אבן הנמצאת מחוץ לבית שעליה כתוב: "לא עוד פשיזם. לזכרם של מיליוני הרוגים". שמו של היטלר לא מופיע בשום מקום ברחבי הבית.

דובר משרד הפנים לא ציין כיצד ישתמשו הרשויות במבנה לאחר הפקעתו, אך סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי עלו כמה רעיונות בנושא. בין היתר הוצא להפוך אותו למתחם דיור, למוסד חינוך למבוגרים, למוזיאון או למרכז למאבק בניאו-נאציזם. בנוסף ישנן קריאות להרוס את המקום וחבר פרלמנט רוסי אף הציע לרכוש את הבית ולפוצץ אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully