וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדבק שמאחד את כולם": הפאב שהקים איש השב"כ שנהרג שב לפעול

9.4.2016 / 14:07

חודש לאחר מותו, התאחדו חבריו של אמיר מימוני לפתיחתו המחודשת של פאב "המתילדה" שהקים במושב זוהר שבנגב. "הוא רצה לאחד את בני המושב, זה לא היה עסק כלכלי", סיפרו החברים, "הוא חסר לנו בכל שנייה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: גדי וינסטוק

30 ימים אחרי מותו של אמיר מימוני, איש השב"כ שנהרג בפעילות מבצעית ברצועת עזה, החליטו חבריו לפתוח שוב את הפאב שהקים במושב זוהר שבנגב, שבו התגורר. ביום הפתיחה של פאב "המתילדה", ערכו החברים אירוע לזכרו של מימוני. במשך שעות ארוכות הם עמלו על ההכנות לפתיחה המחודשת. חלקם לא הצליחו להפסיק את הדמעות, אחרים הרימו כוס בירה לזכרו. אנשי שירות, חבריו מהמושב ובני משפחתו יחד עם החברים מהכדורגל בשבת - כולם התערבבו עם כולם - "כמו שאמיר רצה וחלם".

מימוני הקים את הפאב יחד עם שני חבריו, אליקו ואלירן, לפני כשנה. הסיבה להקמת המקום הייתה ניסיון למנוע מהנערים במושב לצאת למקומות אחרים ומרוחקים, ובכך לאלץ אותם לנהוג לאחר בילוי. כמו כן, היה לשלושה חלום שהפאב יצליח לאחד בין ההורים והילדים וליצור אווירה שיתופית ומאוחדת.

עוד בוואלה! NEWS:
"את מי אלטף? את מי? אין פה כלום": הפיגוע ששבר את לבו של אבי דמרי
הרצוג לבית היהודי: "שיפסיקו להטיף מוסר ויסתמו את הפה"
שני בני תשע נפגעו ממכונית בטבריה; מצבם קשה וקל-בינוני

אמיר מימוני, איש השב"כ שנהרג בפעילות מבצעית בעוטף עזה ב-8 במרץ 2016. באדיבות המשפחה
"אנחנו משתדלים להעלות חיוך ולעשות לחיים בשבילו". מימוני/באדיבות המשפחה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתרגשים מהפתיחה". פאב "המתילדה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחר פחימה, חברו של מימוני ואחד ממארגני האירוע לזכרו, סיפר על חשיבות הפאב עבור אמיר ועל האירוע המיוחד. "אנחנו מתרגשים מהפתיחה של המקום. היינו סגורים 30 ימים. התמונה של אמיר מעל הבר תישאר פה לעד".

אלירן, שותף של מימוני בהקמת הפאב, אמר: "אמיר התחיל עם הרעיון ואף אחד לא האמין שזה יקרה. הוא רצה מקום שמאחד בין כולם. הוא היה הדבק של כולנו והמורשת שלנו בשבילנו תישאר".

"הוא חסר לנו בכל שנייה", הוסיף חבר נוסף של מימוני, יוגב. "בעבודה, בחיים, הכול שונה בלעדיו. אנחנו משתדלים להעלות חיוך ולעשות לחיים בשבילו. אם הוא מסתכל עלינו מלמעלה הוא בטוח שמח ומרוצה, הוא תמיד חשב לאחד את כולם".

התכתבות בין אמיר מימוני וחבריו בעבודה טרם נפילתו. באדיבות המשפחה
התכתבות בין מימוני לחבריו, שם הוא מתבקש מהם לחגוג בפאב/באדיבות המשפחה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עוד רגע הוא יבוא". חבריו של מימוני בפאב המתילדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליקו, חברו הטוב של המנוח, חגג יום הולדת בעת אירוע הפתיחה. לדבריו, מה שהכי חסר לו ביום שכזה, זו ברכתו של מימוני. "אני מתרגש מאוד, אין מה לעשות. אני עדיין לפעמים חושב שמדובר בחלום ועוד רגע אמיר יצא מהרכב ויגיע לפה. הוא חסר לנו, הוא היה האוזן הקשבת שלי, הוא היה הראשון שמאחל לי יום הולדת שמח".

"הפאב הזה מסמל את אמיר"

אחיו של מימוני, עמירם, הגיע לאירוע פתיחת הפאב יחד עם אביו, אפרים. שניהם סיפרו כי הם מתרגשים מאוד לראות את הפאב שב לפעולה וממשיך למשוך אליו קהל של מבלים. "זה מרגש וזהו מעמד גדול", העיד עמירם, "יש באירוע הזה נחמה גדולה. הפאב הזה מסמל את אמיר, את האחדות והליכוד שהוא הכניס למושב. אנחנו גאים במקום הזה. לא מדובר בעסק כלכלי, אמיר רצה לאחד את בני המושב".

לדבריו של עמירם, הרעיון של יצירת אחדות ביישוב כל כך בער במימוני, שהוא לא נתן למבלים במקום לחוש לא בנוח. אם במקום ישב אדם שנמנע מלשתות, נהג מימוני לגשת אליו ולסדר את העניין מבלי לפגוע בו, כך סיפר עמירם. "הוא היה נותן לו את הבירה ומוצא לזה סיבה כדי לא לפגוע באף אחד".

הלווית אמיר מימוני, שנהרג במהלך פעילות מבצעית בעוטף עזה, מושב נוגה. מרץ 2016. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
"הייתה לו נשמה גדולה". אפרים מימוני בהלווית בנו/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

את שם הפאב, "מתילדה", העניק מימוני. תחילה החברים לא התלהבו וביקשו לשנות, אולם מימוני התעקש. לדבריהם, משמעות השם הוא על שמה של אישה מבוגרת במושב. "הכוונה שלו הייתה לחבר את כולם - הורים וילדים", סיפר אביו של מימוני, "הוא אמר לי 'אבא, אני רוצה להקים מועדון חברים', אני הייתי סקפטי בהתחלה אבל הוא שכנע אותי. הוא אמר שהוא לא רוצה שהצעירים יסעו לתל אביב ויחזרו שתויים וינהגו. הוא לא רצה לסכן אותם".

עם זאת, לדברי אביו של מימוני, זו לא הייתה הסיבה היחידה שבגללה ביקש מימוני להקים את הפאב. "הוא אמר לי 'אני רוצה שאב ובן ישבו ביחד בפאב וידברו', הסכמתי ישר. זה היה החלום שלו. המקום נבנה בלב שלו. הוא איחד את כולם. הייתה לו נשמה גדולה. עכשיו שני הבנים שלי אמרו לי 'אבא בוא לפאב, נשב עם החבר'ה קצת', הסתכלתי על התמונה שלו והרגשתי שהוא אומר לי 'לך אבא, שב במקום שלי', אז לקחתי את האוטו שלו ובאתי לכאן, כדי להרגיש שהוא איתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully