וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לבית היהודי: "שיפסיקו להטיף מוסר ויסתמו את הפה"

8.4.2016 / 18:50

יו"ר המחנה הציוני הגיב לביקורת על דבריו של ח"כ בהלול, שטען כי הפלסטיני שנורה בחברון אינו מחבל: "מאיפה החוצפה? מח"כים ושרים הם הפכו לטוקבקיסטים". הבית היהודי: התקיפה מושפעת מהבדיקה בעניינו של הרצוג

הקלטה: באדיבות אתר גל"צ

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג יצא היום (שישי) בהתקפה חריפה נגד סיעת הבית היהודי, בעקבות אמירותיו של חבר הכנסת סמוטריץ' בנוגע להפרדה בחדר יולדות ושרת המשפטים במתקפה נגד בית המשפט העליון. הרצוג, שהגיב בהודעתו גם להתקפה נגד חבר סיעתו זוהר בהלול, כינה את מפלגתו של נפתלי בנט "הבית הגזעני", והציע "שיפסיקו להטיף מוסר ויסתמו את הפה".

דבריו של הרצוג פורסמו בניוזלטר ששלח לרשימת התפוצה של המפלגה. לטענתו, "ב'בית הגזעני' של נפתלי סמוטריץ' התחרפנו לחלוטין. מחברי כנסת ושרים הם הפכו לטוקבקיסטים. יש שם תחרות מי מאיים יותר, מי משתולל יותר, מי אומר אמירות גסות יותר".

בתחילה תקף הרצוג את שרת המשפטים, שביקרה בחריפות את בית המשפט העליון. "הדי-9 שמוטי יוגב איים לעלות איתו על בית המשפט העליון הוא כלום לעומת הארטילריה שירתה עליו השבוע שרת המשפטים בנאומה בכנס עורכי הדין באילת. בית המשפט העליון הוא גוף אמיץ, עצמאי וחזק – וכזה הוא גם חייב להישאר. גם אם לשרה שקד יש הסתייגויות, גם אם היא חושבת שהוא פועל באופן שגוי – אסור לה להתקיף אותו באופן ברוטאלי כל כך. אסור לה לאיים על שופטיו. אסור לה לומר בבוטות שהם אינם מבינים את תפקידם".

עוד בוואלה! NEWS:
"תומך בטרור": ח"כ בהלול אמר כי הדוקר מחברון אינו מחבל - ועורר סערה
כחלון: מגעים להרחבת הקואליציה נקטעו בשל הבדיקה נגד הרצוג
ח"כ סמוטריץ' על הפרדה בבתי חולים: "אשתי לא רוצה חפלות של ערביות"

הרצוג באולפן. ראובן קסטרו
"יש החלטות של בג"צ שגם אני מתקשה לקבל, אך חייבים לשמור על מעמדו". הרצוג/ראובן קסטרו

הרצוג הדגיש כי "יש החלטות של בג"ץ שגם אני מתקשה לקבל, שמכעיסות גם אותי. בתחילת השבוע למשל שמעתי על החלטת בג"ץ לא להרוס את בתיהם של המחבלים שרצחו את אלכסנדר לבלוביץ' וזה כאב לי מאד. אני בקשר עם משפחתו ולא יכולתי שלא לחוות את כאבם ואת עוגמת הנפש שלהם בעקבות ההחלטה. אבל גם במקרים האלה אנחנו חייבים לשמור על מעמדו, כבודו ועצמאותו של בג"ץ. אסור לדרוס ברגל גסה את עקרון הפרדת הרשויות כמו שעשתה השבוע השרה שקד".

בהמשך מכתבו, התייחס הרצוג לדבריו של חבר הבית היהודי ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהצליח השבוע לעורר אי נחת אפילו אצל חלק מחבריו לסיעה כשכתב כי הפרדה בין יולדות יהודיות לערביות היא טבעית ולא גזענית. "על המקום הראשון בתחרות המופרעת של הבית היהודי מתחרה ח"כ סמוטריץ'", כתב הרצוג. "הוא גזען גס רוח שמבטא את הצדדים המכוערים ביותר של החברה הישראלית. אמירותיו בנוגע להפרדה בין יולדות ערביות ויהודיות מביישות את הכיפה שהוא חובש, מביישות את היהדות ומביישות את הכנסת שבה הוא מכהן. בתי החולים בישראל הם אי של שוויון בתוך המציאות הקשה שמתפתחת סביבנו. יהודים וערבים. יהודיות וערביות. חאפלות ותפילין. עצב ושמחה. רגעים אנושיים שמזכירים לכולנו שאנחנו בני אדם. בלי הבדל דת, גזע או מין. מזכירים ששוויון, לא רק בבתי החולים, הוא ערך יסוד ואתגר לאומי שצריך להילחם עליו בכל מעגלי החיים".

לדבריו, "גזענות היא רעל מסוכן שמתפשט כמו טיפת דיו בכוס מים וצובע את החברה הישראלית כולה בצבעיו. אנחנו צריכים להילחם בו בכל כוחנו כדי שלא נתעורר יום אחד לחברה שבה אמירותיו הבזויות של סמוטריץ' הפכו להיות חלק מקובל בשיח הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי נמצא עם המתנחלים שמתבצרים בשא-נור, יולי 2015. ניב אהרונסון
"אמירותיו מביישות את הכיפה שהוא חובש". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

הרצוג סיכם את דבריו בקביעה כי על אף שדבריו של חבר סיעתו זוהיר בהלול, שלפיהם המחבל מחברון שנורה למוות על ידי חייל צה"ל הוא לא מחבל, אינם לגיטימיים לדעתו, הוא מציע לבית היהודי שלא להטיף למחנה הציוני מוסר. זאת, לאור אופן ההתבטאויות של חברי הבית היהודי. "הדברים של חבר סיעתנו ח"כ זוהיר בהלול ביום חמישי האחרון גרמו לנזק פוליטי מיותר. התקשרתי לח"כ בהלול והבהרתי לו כי אני דוחה את אמירותיו בכל תוקף, והן אינן מייצגות את המחנה הציוני. מחבל הוא מחבל הוא מחבל, וזה לא משנה אם הוא יצא לרצוח יהודים או ערבים. הביקורת על זוהיר הגיעה כמובן גם מאותם טוקבקיסטים של 'הבית הגזעני', סליחה, מפלגת 'הבית היהודי'. אותם מנהיגים כביכול שמובילים קמפיין גזענות הרסני, ומנסים להביא לשחרורו של החשוד ברצח הנורא בדומא, החליטו להטיף לנו מוסר – "רבין מתהפך בקברו", זו הייתה לשון ההודעה ששלחו הצבועים הללו לתקשורת. מאיפה החוצפה שלהם?! אני מציע להם שיפסיקו להטיף מוסר ויסתמו את הפה".

במפלגת הבית היהודי מייחסים את דברי ההסתה של הרצוג, כך להגדרתם, לבדיקה שנערכת בעניינו. לדבריהם, "אצל בוז'י עומק ההסתה כעומק החקירה, מפרגנים לו הצלחה בחקירה הפלילית המתנהלת נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully