וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חשיפת וואלה! NEWS: קריאה לפתוח את תיק המנהל החשוד שהכה תלמיד

אנשי ציבור דרשו לבחון מחדש את המקרה שבו תועד המנהל מכה נער בשטח בית הספר במזרח י-ם, ללא שהושעה או הועמד לדין. יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ שאשא-ביטון: "הראיות לא משאירות מקום לספק"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

סגירת תיק התקיפה של מנהל בית ספר בירושלים, שעל פי החשד הכה יחד עם מורים נוספים תלמיד בשטח המוסד החינוכי וגרם לו לחבלה בעינו, ממשיכה לעורר הדים. לאחר הפרסום אתמול (חמישי) בוואלה! NEWS קראו אנשי ציבור לחדש את החקירה ודרשו מהמשטרה לפתוח את התיק. יו"ר הוועדה לזכויות הילד, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (כולנו), אמרה כי "אני דורשת מהמשטרה ומרשויות האכיפה לבחון שוב את המקרה, במיוחד לאור העובדה שישנן ראיות שלא משאירות מקום לספק".

פרקליטות מחוז ירושלים סגרה את התיק נגד איברהים חטיב, מנהל בית הספר "אבן רושד" במזרח העיר, שעליו התלונן אחד מתלמידיו, אדהם עבידאת, שהכה אותו. ואולם, מתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי לפני כמה חודשים נראה חטיב בבית הספר דורך על הנער תוך שהוא מחזיק מקל בידו. בתמונות נוספות נראה חטיב מסתובב עם מקל בשטח בית הספר ומאיים על תלמידים בחניקה.

לדברי שאשא-ביטון, הוועדה מטפלת במקרים מעין אלו, ולא תעבור על כך לסדר היום. "שימוש באלימות במוסדות חינוך הוא קו אדום, מעבר להיותו עבירה פלילית", אמרה. "נושא זה נידון על ידי בוועדה לזכויות הילד שבראשה אני עומדת, ובה ציינתי נחרצות שכל גילוי של אלימות חייב להיות מטופל באופן מידי ובמלוא חומרת הדין. אנחנו עוסקים רבות בוועדה בנושא מיגור האלימות בכלל ובבתי הספר בפרט כלפי ילדים, ומוקיעים כל סוג של אלימות. לאחרונה נפגשנו לא מעט בתופעה שבה הצוותים החינוכיים נוהגים בדרך אלימה כדי להתמודד עם בעיות משמעת או התנהגויות לא מקובלות, והתופעה הזאת פסולה".

לקריאה נוספת:
"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מוביל בארץ טוענים שהסגל מכה אותם
הילדים נדקרים בבית הספר: "שולחים אותם בבוקר לשדה קרב"

אדהם עבידאת, הוכה על ידי מנהל בית הספר, ירושלים. אפריל 2016. רפרודוקציה, שלומי גבאי
"זהו קו אדום". מנהל בית הספר דורך על הנער עבידאת/שלומי גבאי, רפרודוקציה

יו"ר הוועדה הוסיפה כי "המקרה הזה הוא חמור, בטח לאור העובדה שאיש הצוות הנראה מכה את התלמיד הוא לא פחות ולא יותר מאשר מנהל בית הספר. אנשי החינוך המקצועיים חייבים להבין שיש קווים אדומים שבהם אין משא ומתן, ומי שפוגע בילדים, צריך להיענש במלוא חומרת הדין וכשמדובר באיש חינוך, אף יותר מכך. עלינו לגלות אפס סובלנות לאלימות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מנהל המטה למאבק בגזענות: "אכיפת חוק סלקטיבית"

נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, הצדיק את טענות האב, שלפיהן רשויות החוק נוקטות באפליה. "הפרקטיקה של אכיפה סלקטיבית על רקע מוצאו של הקורבן והתוקף היא פרקטיקה מושרשת בקרב גורמי אכיפת החוק. פרקטיקה זו נפוצה בעיקר כשמדובר בקורבן ערבי, ובמקרה זה, גם בתוקף ערבי".

לדבריו, "מקרה זה מצטרף למקרה של תלמיד ממוצא רוסי שהותקף על ידי חבריו והתייחסות המשטרה ומשרד החינוך לא הייתה שונה מהמקרה המוצג, ולעוד תלונות רבות בקרב אזרחים אתיופים על התעלמות בוטה של המשטרה כלפיהם. גורמי אכיפת החוק לא ששים למצות את הדין עם הגורם האחראי במקרים כאלו, ונראה כי התייחסות של משרד החינוך ומשטרת ישראל תלויה במוצאו וגזעו של קורבן העבירה".

בעיריית ירושלים ביקרו גם כן את התנהלותה של המשטרה. ד"ר לורה ורטון, חברת מועצת העיר בירושלים מטעם סיעת מרצ, אמרה כי "תמוה ביותר שהמשטרה החליטה לסגור את התיק במקרה של התעללות בילד. אין מקום בו אנחנו זקוקים יותר למשטרה מאשר בהגנה על ילדינו. יתרה מזאת, אם יש חשדות כלפי עובדי משרד החינוך, הנמצאים יום יום במגע עם ילדים ומופקדים עליהם, חובה לחקור את העניין עד הסוף. חובה לטפל באלימות בחברתנו ולהשקיע במיגורה בכל מקום ובכל מצב".

פאיז עבידאת ובנו אדהם עבידאת, אשר הוכה על ידי מנהל בית הספר, ירושלים. אפריל 2016. שלומי גבאי
"חובה לחקור את העניין עד תום". הנער המתלונן ואביו/שלומי גבאי

מחזיק תיק הנוער בעיריית ירושלים, אלעד מלכא, התייחס לאכיפת החוק בשכונות הפלסטיניות ואמר: "משטרת ישראל מחויבת לשמור על החוק גם במזרח העיר. אני מצפה מהמשטרה לרדת לעומקם של דברים ולוודא שאכן לא הייתה אלימות. אם היתה כזו, יש להעמידו לדין, ככל פורע חוק במדינה ריבונית ודמוקרטית".

המנהל תועד מכה, התיק נסגר מחוסר ראיות

אביו של הנער, פאיז עבידאת, התקשר השבוע למחלקת התביעות של המשטרה, לאחר שהגיש ערעור על סגירתו התמוהה של התיק. לדבריו הוא נתקל ביחס מזלזל: פעם נוספת נאמר לו כי התיק נסגר משום שהנסיבות אינן מצדיקות חקירה פלילית.

לפי תלונתו של עבידאת, המנהל הכה את בנו במכות קשות ובסטירות, ומורים נוספים אף השתתפו באירוע החמור. "הם תקפו את הבן שלי רק כי הוא ביקש עט", אמר האב בריאיון לוואלה! NEWS. "רצו לסגור את זה בסולחה. אם זה היה בתל אביב, היו מעמידים את המנהל לדין בתוך יום".

המשטרה גבתה עדות מחטיב, אולם לאחר מכן החליטה פרקליטות מחוז ירושלים לסגור את התיק. מנהל בית הספר, שנחנך בגאווה על ידי העירייה ומשרד החינוך לפני שנים ספורות, ממשיך לעבוד במוסד החינוך, חרף בקשותיו החוזרות והנשנות של האב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully