וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים נדקרים בבית הספר: "שולחים אותם בבוקר לשדה קרב"

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי "לב הפרדס" שבמועצה האזורית לב השרון משביתים את הלימודים כבר שבוע במחאה על טיפולה הכושל, לדבריהם, של המנהלת באלימות הגואה. משרד החינוך: "פועלים להשבת התלמידים ללימודים"

הורים לתלמידים מבית ספר יסודי "לב הפרדס" במועצה אזורית לב השרון מוחים נגד התנהלות כושלת של מנהלת בית הספר. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת ההורים מול משרד החינוך בתל אביב, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמים

זה כשבוע שבבית הספר היסודי "לב הפרדס" שבמועצה האזורית לב השרון משביתים ההורים את הלימודים במחאה על האלימות הגואה - ועדיין אין פתרון באופק. ההורים מעלים תלונות קשות על התנהלות כושלת של מנהלת בית הספר, רות לוין, שאינה מטפלת לדבריהם במקרי אלימות חריגים בשטח בית הספר ובהסעות אליו. לטענתם, אירועים כמו זריקת כסאות וחפצים על הצוות החינוכי והתלמידים ודקירת הילדים באמצעות חפצים חדים, אף לא דווחו למשרד החינוך. ההורים גם מתלוננים על סירובה העיקש של מנהלת בית הספר להיפגש עמם.

בבית הספר לומדים 580 תלמידים מגיל חטיבה צעירה (טרום חובה) ועד כיתה ו'. ההורים מדווחים על למעלה מ-80% היענות לשביתתם, שלפי שעה אינה מוגבלת בזמן. בשבוע שעבר הם אף הפגינו מול משרד החינוך בתל אביב בדרישה כי יתערב בעניין.

עוד בנושא חינוך:
לא מחכים לפוליטיקאים: מיזם חדש יציע דירות מוזלות לסטודנטים
תקנון העירייה: הרשמה לגן - בתנאי שאין טלוויזיה בבית
בשל בעיות תקציב: כ-200 תלמידי חינוך מיוחד עלולים להיפלט

הורים לתלמידים מבית ספר יסודי "לב הפרדס" במועצה אזורית לב השרון מוחים נגד התנהלות כושלת של מנהלת בית הספר. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה! NEWS
"המנהלת מנסה לפעול נגדנו בכל אמצעי"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמים

על פי דיווחי הורים רבים שהגיעו לוואלה! חדשות, אירועי האלימות החריפו ביתר שאת בשנתיים האחרונות, למרות ניסיונותיהם לגשר על הפערים מול מנהלת בית הספר. בשנה שעברה נפגשה הנהגת הורי בית הספר עם ראש המועצה, מפקחת אזורית של משרד החינוך והמנהלת, והעלו את הטענות הקשות. ההורים הציגו את כוונתם להשבית את פתיחת שנת הלימודים, אך התרצו לאחר שנציגי משרד החינוך הקצו למנהלת משאבים להתמודדות עם האלימות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הגענו למצבים מסכני חיים"

בין היתר, אושר למנהלת ליווי של מפקחת צמודה אחת לשבוע והוצבה סייעת נוספת בכל כיתה כדי להשתלט על האלימות בכיתות. עם זאת, לטענת ההורים, במקביל הפסיקה המנהלת את הקשר איתם. "הוועד שלנו נבחר כדין והיא מנסה לפעול נגדנו בכל אמצעי ומתעלמת באופן בוטה מפניות של הורים בנוגע לאלימות", אומרת עינת גלעד קינגלסי, מהנהגת ההורים בבית הספר. "בשנים האחרונות עזבו מורות טובות ואיכותיות את בית הספר. הגענו למצבים מסכני חיים בהסעה ובית הספר מסרב לקחת אחריות על התנהגות בהסעה".

ההורים מספרים שהם מפחדים לדווח על המנהלת שמא תתנקם בילדיהם. לטענתם, גם המורים נרתעים מהמנהלת ועל כן מעניקים לה גיבוי. "כל עוד היא שם, גם המורים מגבים אותה, והם מענישים את הילד בצורה מאוד מתוחכמת, מתעלמים ממנו או לא נותנים לו שיעורים פרטניים שמגיעים לו בחוזר מנכ"ל", מספרת אימא לילד בבית ספר. "כמעט לכל הורה יש סיפור. אין מישהו שלא עבר תחת הידיים הישירות והעקיפות שלה. הטיפול הוא תמיד בהעברת מסרים כאלו ואחרים שהילד שלך הוא לא נורמלי, הוא מופרע. זאת תמיד אשמת ההורה והילד, אלה אף פעם לא המורה או ההנהלה".

הורים לתלמידים מבית ספר יסודי "לב הפרדס" במועצה אזורית לב השרון מוחים נגד התנהלות כושלת של מנהלת בית הספר. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה! NEWS
"הכי חמור שלא מדווחים להורים על האלימות"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמים

מורן (שם בדוי), אימא לילד בכיתה ג', הגישה בשנה שעברה תלונה במשטרת נתניה על אלימות קשה כלפי הבן שלה. "דקרו אותו עם עפרונות בכיתה, הרביצו לו עם קלמר וחפצים חדים, זרקו עליו פח שלם באמצע הכיתה", היא מתארת. "הילד שלי עבר התעללות ודבר לא דווח לי. כשפניתי למנהלת, נאמר לי 'אין לי מה לעשות עם זה'. עברתי סיוט". מורן הוסיפה: "גם כשדיווחתי ופניתי למורה, אף אחד לא חזר אליי. לא מורה ולא יועצת. הילד עדיין בבית הספר. רציתי להוציא אותו, אבל לעקור את הילד משכבה ומיישוב שלם זה לא פייר כלפיו. הגעתי לבית הספר בוכה כל יום, מתחננת שיעזרו לילד שלי, אבל אף אחד לא עשה כלום והכי חמור שגם לא מדווחים להורים".

אפרת, אימא לשני ילדים הלומדים בבית הספר, מספרת על הקשיים שחוותה בתה בעקבות האלימות. "לבת שלי היה מאוד קשה להכיל את מה שקורה בכיתה, היא לא רצתה ללכת לבית הספר", היא אומרת. "נאלצתי להכריח אותה עד לרמה שהיא לא הלכה לבית הספר כמה ימים בסוף שנת הלימודים. פנינו למורה ולמנהלת, אבל הן רק גרמו להורים לריב בינינו במקום לפתור את הבעיות. ילדים המשיכו לזרוק חפצים, כסאות, וכמובן חניקות ומכות, הכאה של אנשי צוות. הבן שלי ראה איך ילד כועס מרביץ עם מטאטא לגננת שלו".

"זה הגיע למצב שהילדים שלי הלכו לבית הספר והייתי אומרת להם עם דמעות בעיניים 'אם אתם רואים מישהו כועס בכיתה, פשוט תתרחקו'", היא מוסיפה. "שלחתי אותם עם חרדה. זאת הרגשה איומה, כאילו שאני שולחת אותם לשדה קרב. אין לנו לאיפה להעביר את הילדים, אלא אם נרשום אותם לבית ספר פרטי".

"המנהלת רחוקה מלהיות אשת מקצוע"

ואכן, בניגוד לאפרת, מורן והורים רבים אחרים, היו גם הורים שנכנעו למצב והעבירו את הילדים לבתי ספר פרטיים באזור. "אני החלטתי להעביר את הילדים לבית הספר הדמוקרטי והייתי שמח לא לשלם את הסכומים האלו - כמעט 3,000 שקל לחודש על שני הבנים", מודה אסף קייזר, שבניו עזבו את בית הספר לפני שנתיים. "הייתי שמח להחזיר אותם, אבל המנהלת הזאת רחוקה מלהיות אשת מקצוע. היא שיקרה לי בפנים שהיא מטפלת בדברים כשבעצם היא רק טייחה. היא שם רק כדי לשרוד, אוחזת במשרה הזו בציפורניים ואף אחד לא עושה עם זה כלום".

הורים לתלמידים מבית ספר יסודי "לב הפרדס" במועצה אזורית לב השרון מוחים נגד התנהלות כושלת של מנהלת בית הספר. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה! NEWS
ההורים מפגינים מול משרד החינוך/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמים

תמי רוטמן, נציגת הסתדרות המורים המלווה את המנהלת, הדפה את הטענות. "ההורים אינם מפקחים של משרד החינוך ומשרד החינוך הוא זה שיחליט בסוגיה", הבהירה. "אלימות יש בכל החברה שלנו, לצערי הרב, ויש גם הורים בבית הספר שחושבים שמנהלת בית הספר מתנהלת באופן תקין. אם הורים לא יודעים לחנך את הילדים שלהם והם משתוללים בהסעות, זה חמור מאוד. ילדים באים לבית הספר ואומרים למנהלת ולמורים 'אמא שלי תפטר אותך'".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד פועלים על מנת להשיב את התלמידים ללימודים סדירים. יודגש כי המשרד מתנגד להחלטת ההורים להשבית את הלימודים בבית הספר ודורש להשיב את התלמידים לספסל הלימודים על פי חוק חינוך חובה".

לפניות לכתב רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully