וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה סגרה את התיק, אבל התיעוד חושף: כך תקף המנהל עם מקל את תלמידו

7.4.2016 / 10:45

אביו של אדהם עבידאת הובהל לבית הספר של בנו בירושלים ונדהם לשמוע כי הותקף בידי המנהל ומורים נוספים. אף שיש תצלומים התומכים בגרסתו, התיק נסגר וחטיב עדיין עובד: "אם היינו יהודים הוא היה בכלא באותו יום". המשטרה: "צילומי האבטחה נמחקו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

פרקליטות מחוז ירושלים סגרה את התיק נגד מנהל בית הספר "אבן רושד" במזרח ירושלים, איברהים חטיב, שעליו התלונן אחד מתלמידיו, אדהם עבידאת, שהכה אותו. ואולם, מתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי לפני כמה חודשים נראה חטיב בבית הספר דורך על הנער תוך שהוא מחזיק מקל בידו. בתמונות נוספות נראה חטיב מסתובב עם מקל בשטח בית הספר ומאיים על תלמידים בחניקה.

אביו של הנער, פאיז עבידאת התקשר אתמול למחלקת התביעות של המשטרה, לאחר שהגיש ערעור על סגירתו התמוהה של התיק, אולם לדבריו הוא נתקל ביחס מזלזל: פעם נוספת נאמר לו כי התיק נסגר משום שהנסיבות אינן מצדיקות חקירה פלילית. לפי תלונתו של עבידאת, המנהל הכה אותו במכות קשות ובסטירות, ומורים נוספים אף השתתפו באירוע החמור. "הם תקפו את הבן שלי רק כי הוא ביקש עט", אמר האב בריאיון לוואלה! NEWS. "רצו לסגור את זה בסולחה. אם זה היה בתל אביב, היו מעמידים את המנהל לדין בתוך יום".

המשטרה גבתה עדות מחטיב, אולם לאחר מכן החליטה פרקליטות מחוז ירושלים לסגור את התיק. מנהל בית הספר, שנחנך בגאווה על ידי העירייה ומשרד החינוך לפני שנים ספורות, ממשיך לעבוד במוסד החינוך, חרף בקשותיו החוזרות והנשנות של האב.

לקריאה נוספת:
צבא ארה"ב מקים בסיס צבאי חשאי במרכז הארץ להגנה מפני טילים
נשיא רומניה: חקירת שני סוכני המוסד לשעבר תשפוך אור על פרשת הריגול
סנדרס: "ישראל אחראית למותם של עשרת אלפים חפים מפשע בעזה"

אדהם עבידאת, הוכה על ידי מנהל בית הספר, ירושלים. אפריל 2016. רפרודוקציה, שלומי גבאי
"רצו לסגור את זה בסולחה". המנהל דורך על תלמידו אדהם/שלומי גבאי, רפרודוקציה

המקרה אירע במתחם בית הספר לפני כמה חודשים. לטענת האב, המנהל חטיב התקשר אליו ואמר לו: "יש לנו בעיה קטנה בבית הספר עם הבן שלך, אדהם, תוך כמה זמן אתה יכול לבוא לבית הספר?". לאחר רבע שעה הוא הגיע. "חטיב אמר לי, 'הבן שלך קילל אותנו, בוא נשב לדבר'. ישבו איתי במקום, הוא והייתם סלאמה, מורה בבית הספר. הם הציעו לי תה, קפה, מים. אמרתי: בסדר, אבל איפה הילד? איפה הבן שלי? אמרו לי: 'יש לו מבחן, תחכה קצת'".

לדבריו, פניו נפלו כשראה את בנו. "לאחר שעה ורבע ראיתי את הבן שלי ולא הכרתי אותו, לא האמנתי שזה הבן שלי. שאלתי אותו 'מה קרה, מי נתן לך את המכות האלו?' הוא בא מחדר סגן המנהל ואמר לי שזה איברהים חטיב. שאלתי אותו 'מי נתן לך מכות בראש?' הוא השיב שהייתם סלאמה. אמרתי לו בסדר, לקחתי את התיק, אמרתי להם 'ביי ביי, אנחנו הולכים למשטרה'. ישר אמרו לי: 'לא, לא, לא'. המורים דיברו איתי בדלת ואמרו לי: 'אנחנו ניתן לך מה שתרצה'".

עוד באותו נושא

"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מוביל בארץ טוענים שהסגל מכה אותם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הנסיבות אינן מצדיקות". הודעת המשטרה על סגירת התיק/מערכת וואלה, צילום מסך
"המורים אמרו להם: 'זה לא בסדר, תפסיקו', והם השיבו: 'תלך מפה, מה אכפת לך?'"

עבידאת לא ויתר. הוא הלך לתחנת המשטרה עוז במרחב מוריה, ושם הפנו אותו לתחנה הראשית. "אמרתי להם שזה תלמיד, שני מנהלי בית ספר נתנו לו אולי 50 סטירות והראש שלו באדמה והצמידו אותו בקיר. חטיב דרך עליו ונתן לו מכות. את הסטירות הוא קיבל משניהם. הבן שלי אמר לי שארבעה מורים ומנהל נתנו מכות. הוא מספר לי שבא אליהם אחד המורים ואמר להם 'זה לא בסדר, תפסיקו', והם אמרו לו 'תלך מפה, מה אכפת לך?' ובחדר, הייתם סלאמה כל שנייה פותח את הדלת ומסתכל בחוץ אם יש מישהו בפנים".

בעקבות האירוע נזקק בנו אדהם לטיפול רפואי בעינו, לאחר שנגרמה לו נפיחות באזור. "ביקשתי שיפסיקו, ורק כשהתעלפתי הם הפסיקו להרביץ", שחזר הבן. לדברי עבידאת האב, לאחר גביית העדות נאמר לו כי ייצרו איתו קשר כשבוע לאחר מכן. השיחה המובטחת מעולם לא התקבלה. "אני הלכתי אליהם שוב, שוב אמרו לי 'אנחנו נתקשר, זו עבודה שהולכת לאט לאט'", סיפר, "הלכתי עוד פעם ועוד פעם, ולא נתנו לי תשובה בכלל".

אדהם עבידאת, הוכה על ידי מנהל בית הספר, ירושלים. אפריל 2016. רפרודוקציה, שלומי גבאי
"רק כשהתעלפתי הם הפסיקו". החבלה בעינו של אדהם/שלומי גבאי, רפרודוקציה

לאחר חודש שבו ניסה ללא הרף להבין כיצד טיפלו בתיק, התברר לעבידאת כי הוא עבר מהפרקליטות בחזרה לחטיבת התביעות במשטרה, וזו בחנה אם להעמיד לדין את המנהל. "הלכתי לתביעות משטרה שלוש-ארבע פעמים, ובסוף אמרו לי שהתיק נסגר", אמר.

נציגת המשטרה לאב: "אני לא יכולה לעזור לך"

משיחה שהוקלטה אתמול בין נציגת תביעות המשטרה לאב, והגיעה לידי וואלה! NEWS, נשמעת הנציגה מזלזלת בדבריו של האב המודאג, שביקש פעם אחר פעם לדעת מה עלה בגורל תיק התקיפה החמורה נגד בנו. "התיק סגור", אמרה הנציגה. "הם החזירו את זה אלינו, ולא הסכימו לערעור. נשלח לתחנה לפני יומיים, לתחנת קדם. תדבר עם עורך הדין שלך שיפנה אלינו. אם אתה לא מבין אני לא יכולה לעזור לך".

לדברי עבידאת, הוא דחה את הסולחה שביקשו לארגן אנשים המקורבים לחטיב. "הלכתי לתביעות המשטרה עם התמונה המפלילה, שבה נראה שדורכים על הילד ותוקפים אותו עם מקל", סיפר. "אמרו לי: 'לך לתביעות המשטרה', ערערתי גם לפרקליטות וגם לתביעות, אבל הם לא רצו לדבר איתי, זרקו אותי בחוץ".

באופן אבסורדי, דווקא נגד דודו של אדהם, רמזי עבידאת, החליטה מחלקת התביעות להגיש כתב אישום בגין תקיפה של אחד המורים. האירוע התרחש לאחר שעבידאת ובנו יצאו מבית הספר, והבן שכח את הטלפון הנייד שלו בבית הספר. לטענתו, לאחר שחזר נוצרה המולה בבית הספר, ועם הגעתו ניגש אליו מורה, קילל אותו ואמר לו: 'אל תתקרבו לבית הספר'. בתגובה, עבידאת סטר לו. לפני כחודש חזרה בה התביעה של המשטרה מכתב האישום.

פאיז עבידאת ובנו אדהם עבידאת, אשר הוכה על ידי מנהל בית הספר, ירושלים. אפריל 2016. שלומי גבאי
"אם היינו יהודים, היו שמים את המנהל בבית הסוהר באותו יום". עבידאת ובנו/שלומי גבאי

בחקירתו הכחיש חטיב את המיוחס לו. בהתערבות עיריית ירושלים ומשרד החינוך הוחלט דווקא להוציא את הילד מבית הספר ולהשאיר את המנהל במקומו. "אם היינו יהודים, זה לא היה קורה והיו שמים אותם בבית הסוהר עוד באותו יום", טען עבידאת. "במשרד החינוך אמרו לי שגם עם התמונה החדשה אנחנו לא יכולים לעשות כלום, כי הפרקליטות סגרה את התיק".

כעת בכוונתו של עבידאת לתבוע באמצעות בא כוחו, עו"ד עלא זחאלקה, את המנהל ואת משרד החינוך בגין הרשלנות לכאורה בשמירה על התלמיד בבית הספר. "מדובר באירוע חמור מאוד, המצריך בדיקה - לא רק ברמה הפרטנית, אלא ברמה המערכתית - בכל הקשור להתנהלות הרשות החוקרת, שהחליטה בצורה תמוהה ביותר להורות על סגירת התיק ולא להמשיך ולחקור", אמר עורך הדין. "זאת בשל טענה אומללה שנסיבות העניין אינן מצריכות המשך חקירה. כן צריך להפנות אצבע מאשימה כלפי משרד החינוך, שלא טיפל כהלכה בתיק הזה ולא הורה על השעיה של הצוות האמון על חינוך הילדים. מדובר במקרה שצריך לזעזע את המערכת. אנו מתכוונים להגיש תביעת נזיקין נגד הנהלת בית הספר, משרד החינוך, וככל הנראה גם נגד עיריית ירושלים".

העירייה: "צוות המורים מכחיש"

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הנושא נבדק באופן מקיף על ידי מנהל החינוך בעירייה יחד עם צוות המורים והפיקוח במשרד החינוך. בבדיקה שהתקיימה הכחיש צוות המורים את האירוע. בעקבות התלונה בדקה המשטרה את האירוע, תשאלה את מנהל בית הספר ואת המורים וסגרה את התיק מחוסר ראיות. בהחלטה משותפת של הפיקוח במשרד החינוך יחד עם הורי התלמיד, הוחלט להעביר התלמיד לבית ספר אחר".

ממשרד החינוך נמסר: "הצוותים המקצועיים העניקו לתלמיד מעטפת חינוכית ורגשית מקיפה. יצוין שהאירוע נחקר על ידי משטרת ישראל, והייתה מעורבות של פקיד סעד מטעם העירייה".

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "תיק החקירה המוזכר בפנייה נבחן על ידי הפרקליטות, והיא החליטה, בהתאם לסמכותה בעבירות אלו, על סגירתו. על כן יש לפנות לתגובתם. עם זאת, נציין שהמשטרה מנהלת תיקי חקירה באופן מקצועי ובכפוף לדין ולנהלים, בדגש על תיקי אלימות שבהם מעורבים קטינים. בעת ניהול החקירה נעשו מאמצים לאיתור סרטון מצלמות האבטחה על ידי צוות החוקרים, כאשר מבית הספר נטען כי כל הקלטות נמחקו. גם מהלכים נוספים לאיתורן עלו בתוהו. אם נקבל את החומרים המדוברים נוכל לבחון את אמיתותם ולפעול בהתאם. עם זאת, הגישה התביעה המשטרתית על פי סמכותה כתב אישום בגין תקיפה נגד אחד המעורבים במקרה".

מהפרקליטות טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully