וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מוביל בארץ טוענים שהסגל מכה אותם

21.1.2016 / 9:05

תלונות חמורות מעכירות את ההילה לה זכה בית הספר שהעפיל לצמרת שיעור ההצלחה בבגרות. תלמידים מספרים על חדר אפל שבו מטופלות בעיות משמעת: "אתה מגיע ומכים אותך". תלונה הוגשה נגד המנהל ושתי מורות, שמכחישים. גורמים במשטרה: החקירה בעיצומה. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בחודשים האחרונים עשה אחד מבתי הספר בפריפריה הצפונית את הבלתי ייאמן, וכנגד כל הסיכויים העפיל לצמרת בתי הספר הטובים ביותר בארץ בשיעור ההצלחה בבגרות. ההישגים החינוכיים של אחד היישובים העניים ביותר בישראל עורר תגובות של התפעמות והערכה מכל רחבי הארץ וגאווה גדולה בקרב התושבים. אלא שעל ההישג מעכירות כעת טענות של תלמידים בבית הספר על אלימות מצד מורים.

על פי עדויות של תלמידים, בבית הספר קיים חדר המכונה "אל-מסלח" (המשחטה) ובו מטפלים לכאורה מורים ומנהל בית הספר בבעיות משמעת באמצעים אלימים. לאחרונה הגיש אביו של אחד התלמידים בבית הספר, תלמיד כיתה י', תלונה במשטרה ובמשרד החינוך נגד המנהל, המחנכת ומורה נוספת בבית הספר, בגין אלימות שהופנתה לכאורה כלפי הבן.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חמש שנים: וינשטיין סגר התיק נגד גבי אשכנזי בפרשת הרפז
הדוגמנית בר רפאלי נחקרת שוב ברשות המסים בחשד להעלמות מס
ישראלי מהגליל הורשע בהצטרפות לג'בהת א-נוסרה בסוריה

בית הספר תיכון בית ג'ן. ינואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"שמענו את הצעקות מבחוץ". בית הספר בצפון, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

מנהל בית הספר מכחיש בתוקף את הטענות לשימוש באלימות לרבות עצם קיומו של חדר בשם "המשחטה". לדבריו, טיפול בבעיות משמעת נעשה באמצעות שיחות של הצוות החינוכי עם התלמידים, ההורים, יועצת בית הספר ופסיכולוג. עוד טען כי התלמידים שהתלוננו הם חבריו של הנער שאביו הגיש את התלונה. "חברים נוטים מדי פעם לעזור אחד לשני", רמז. אלא שעדויות של תלמידים שהגיעו לידי וואלה! NEWS חושפות טיפול אלים לכאורה מצד הצוות החינוכי כלפי תלמידים על רקע בעיות משמעת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
"מה 'משחטה?', מה אנחנו, דאעש?"

"אני לא מעז לעלות ל'משחטה' הזאת, כי ראינו ילדים יורדים משם עם סימנים על הגוף שלהם ושמענו את הצעקות מבחוץ", סיפר אחד התלמידים. "ראיתי מישהו שעולה למעלה וחוזר כשהוא בוכה", אמר תלמיד נוסף. "אתה נכנס לבית הספר, מאחר קצת לשיעור ואז אומרים לך 'בוא לחדר המשחטה'. אתה עולה למעלה ומתחילים להכות אותך והכול. אותו דבר גם אם אתה מדבר בשיעור".

פ', התלמיד שאביו התלונן על אלימות נגדו, סיפר: "יש ילדים שלא מבינים משהו בשיעור, (המנהל – ע"ח) מגיע, מוציא אותם, אומר להם 'יאללה למשחטה'. מה 'משחטה'?, מה אנחנו דאעש כאילו? הילדים מפחדים להגיע לבית הספר בגלל 'המשחטה' הזאת".

"המחנכת הוציאה סרגל והתחילה להרביץ"

לטענת אביו של פ', הנמצא במסלול לתלמידים בעלי בעיות קשב וריכוז, התלונה שהגיש למשטרה באה אחרי שבעבר הזהיר את מנהל בית הספר כי יערב את המשטרה אם לא ידאג להפסיק את האלימות שננקטה לכאורה נגד בנו. לפני כחודשיים לדבריו, הפריע הבן בשיעור מתמטיקה. "המורה אמרה שהבן שלי חייך וצחק בשיעור עם כמה ילדים מהכיתה ולכן היא ביקשה מהם לצאת מהכיתה", סיפר האב. "בחצר בית הספר הם פגשו את המחנכת שלהם והיא ביררה איתם למה הם נמצאים בחוץ. כשסיפרו לה, היא אמרה להם לעלות לחדר שקוראים לו 'המשחטה'".

בית ספר תיכון בצפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
המנהל ושתי מורות זומנו לחקירה. בית הספר בצפון, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

לדבריו, "הילדים עלו למעלה והיא קראה למנהל בית הספר. כשהוא הגיע לחדר, הוא ביקש שוב שיסבירו לו למה הם הוצאו מהכיתה. כשהם סיפרו לו, הוא השפיל אותם ותקף אותם במילים קשות מאוד כדוגמת 'אתם חסרי תרבות', 'אתם חיות'. כשהבן שלי ביקש ממנו לא לדבר אליהם בצורה כזאת, הוא סטר לו. כשהוא אמר לו 'אל תסטור לי', הוציאה המחנכת שלו סרגל והתחילה להרביץ לו על הגב, על הרגליים ועל הידיים. באותו רגע נכנסה לחדר מורה נוספת ועזרה למחנכת ולמנהל להרביץ לבן שלי".

בעקבות התלונה שהגיש זומנו מנהל בית הספר ושתי המורות לחקירה באזהרה במשטרה. השלושה הכחישו את המיוחס להם ושוחררו ללא תנאים. עם זאת, החקירה בעיצומה וצפויות פעולות חקירה נוספות.

בית ספר תיכון בצפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
לדברי האב, בנו סובל מסיוטים וחרדות. בית הספר בצפון, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין
"לפני שהוא קיבל את התרופות הפסיכיאטריות הוא היה סובל מסיוטים בלילה, מגן על הפנים שלו וצועק 'אל תרביצו לי'"

מאז אותו אירוע טראומטי, כך טוען האב, סובל בנו מסיוטים וחרדות. רופא קופת החולים נתן לבנו עשרה ימי מחלה והפנה אותו לבדיקות בבית החולים. על פי המסמכים הרפואיים לא התגלו בגופו של הנער סימני אלימות. יחד עם זאת קבע הרופא הפסיכיאטרי של בית החולים כי הנער "נראה שקוע במחשבותיו, אי שקט פסיכומוטורי קל, אפקט מבוהל, מרבה לבכות". עוד כתב הפסיכיאטר כי הנער עבר "אירוע של תקיפה ומגלה סימני הפרעה אקוטית לאחר טראומה". בסיום המליץ הרופא כי הנער ייטול תרופות פסיכיאטריות.

"לפני שהוא קיבל את התרופות הפסיכיאטריות הוא היה מרטיב בלילות, בא לישון ביני לבין אשתי, לא היה יוצא עם חברים, היה סובל מסיוטים בלילה, מגן על הפנים שלו וצועק 'אל תרביצו לי'", הוסיף אביו של הנער. "הוא היה בטראומה ועד היום הוא מטופל בגלל העניין הזה".

"הצבנו גבולות וכללים ברורים, זו הדרך ליצור אקלים חינוכי"

מנהל בית הספר מסר בתגובה: "אנחנו קולטים לבית הספר את כל הנערים של היישוב, גם תלמידים חזקים וגם תלמידים חלשים. לכיתה י' מגיעים תלמידים עם הרבה בעיות משמעת והתנהגות בלתי הולמת ואנחנו בחטיבה העליונה הצבנו גבולות וכללים ברורים ואמרנו שזו הדרך ליצור אקלים חינוכי מיטבי כדי להביא אותם לבגרות מלאה. אנחנו עבדנו עם התלמיד שאביו הגיש נגדנו תלונה במשטרה. הוא קם בכיתה, לא מגיע בזמן, מפריע למורים, מפריע לשאר התלמידים, יוצא וחוזר מתי שהוא רוצה. אנחנו מיצינו את כל הדרכים מולו והוא נותר בשלו".

מנהל תיכון בצפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"אם אנחנו נוותר עליו ונוציא אותו מבית הספר, נרד מ-100% זכאות לבגרות". המנהל/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

המנהל הוסיף: "הייתי אצלו בבית, המחנכת הייתה אצלם, הבאנו את ההורים ועשינו את כל המאמצים לשתף אותם על מנת שנוכל להביא אותו להתנהגות נאותה שתוביל אותו להצלחה ולמנוע ממנו להפריע לשאר התלמידים. אבל כנראה שהתלמיד הזה יודע לייצר שקרים ולגרום להורים שלו לעמוד לצדו.

"המשטרה שאלה גם אותי וגם את שתי המורות אם אנחנו מוכנים להיבדק במכונת פוליגרף ואמרנו שכן. בסופו של דבר, אנחנו רוצים לעבוד עם התלמיד הזה. הרי הוא תלמיד שלנו. בית הספר שלנו עומד על 100% זכאות לבגרות ואנחנו רוצים להביא גם אותו להישג הזה. אם אנחנו נוותר עליו ונוציא אותו מבית הספר אז זה ייחשב על היישוב ונרד מ-100% הללו ואנחנו לא רוצים את זה".

משרד החינוך: מנהלת המחוז ביקשה לזמן את המנהל לבירור

ראש המועצה המקומית שבית הספר נמצא בתחום שיפוטו מסר: "נערוך תחקיר וכבר היום צפוי להגיע אלינו מפקח משרד החינוך של המחוז. זימנו את המנהל לפגישה ונערוך עמו בירור. המנהל אולי צעק על התלמידים, אבל בטח שהוא לא הרביץ להם. גם המנהל וגם המורים יודעים שבשום מקרה לא משתמשים באלימות נגד תלמידים. לפעמים מעירים להם, לפעמים צועקים עליהם, אבל בטח לא מרביצים".

ממשרד החינוך נמסר כי "נושא זה נמצא בחקירת משטרה. לצד זה בשל חומרת התלונה, מנהלת מחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון, ביקשה מהרשות המקומית לזמן את מנהל בית הספר ואת המפקח לשם בירור הסוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully