וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי מהגליל הורשע בהצטרפות לג'בהת א-נוסרה בסוריה

20.1.2016 / 13:51

אמין סנובר, צעיר בן 24 מכפר יאסיף, הורשע כי ב-2014 הסתנן לסוריה דרך טורקיה, ושם הצטרף לארגון ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה. השופט: "לא הוכח כי לנאשם היו כוונות אישיות לפגוע במדינת ישראל, אך אין בכך כדי להלבין את מעשיו"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

(הגשת כתב האישום נגד אמין סנובר, לפני שנה)

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי) את אמין סנובר, ערבי-ישראלי בן 24 מהכפר יאסיף שבגליל המערבי, בהצטרפות לארגון מורדים בסוריה. סנובר הסתנן לסוריה באופן בלתי חוקי ב-2014 ושהה שם כחצי שנה. בתקופת שהייתו שם התאמן באימונים צבאיים אסורים, ובחלק מהזמן חבר לארגון ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה. הוא הורשע בעבירות של יציאה שלא כדין מהארץ, אימונים צבאיים אסורים, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, ביצוע עבודה ומתן שירות בשביל התאחדות בלתי מותרת ושיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום נגדו עלה כי ביולי 2014 החליט סנובר לצאת מישראל לסוריה דרך טורקיה כדי להצטרף לשורות המורדים. אחרי כמה ימים שבהם שהה בטורקיה, הוא הצליח להיכנס לסוריה בעזרת מבריחים. זמן קצר לאחר מכן הוא הגיע למחנה אימונים כללי, ושם חבר לארגון "אנסאר א-שאם" (חיילי סוריה). הארגון הוא חלק מ"החזית האיסלאמית", ברית המאגדת שבעה ארגונים קיצוניים שנוצרה בסוריה בסוף 2013.

עוד בוואלה! NEWS:
בנו של נסראללה הפעיל חוליית טרור בטול כרם שתכננה פיגועים בישראל
החשוד ברצח גרושתו בחולון שם קץ לחייו בפארק אשקלון
מנהיג "כת הסדיסטים" נגד פרקליט הצמרת שייצג אותו: "פעל בניגוד עניניים"

אמין סנובר החשוד בהצטרפות לארגון מורדים בסוריה, ביהמ"ש המחוזי חיפה. ינואר 2015. ערן גילווארג
סנובר בבית המשפט המחוזי בחיפה, לפני שנה/ערן גילווארג

בכתב האישום נטען כי סנובר שהה שבועיים במחנה האימונים של הארגון ובאוגוסט 2014 הצטרף למחנה של "ג'בהת א-נוסרה", ושם ביצע תפקידי שמירה על המטה והמחנה הצבאי של הארגון, קיבל מדים והתאמן. עוד עלה מהאישום כי סנובר הוכשר בהכנת פצצות ומטענים מאולתרים, השלכת רימוני יד ותפעול RPG, והשתתף בשיעורי דת. הארגון אף הטיל עליו עונש בגין עבירת משמעת, ובמסגרתו הוא ריצה חמישה ימי מאסר במערה.

בתחילת ינואר 2015 הוא שב לישראל דרך טורקיה ונחת בנמל התעופה בן גוריון, ושם נעצר על ידי הרשויות. בחקירתו בשב"כ הודה סנובר כי שהה בסוריה במטרה להצטרף לארגונים הלוחמים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

לוחם של ג'בהת א-נוסרה מניף את דגל הארגון בעיר אריחא, סוריה, 29 במאי 2015. רויטרס
"עבר סדרה ארוכה של אימונים מגוונים". לוחם ג'בהת א-נוסרה מניף את דגל הארגון בסוריה/רויטרס

השופט אברהם אליקים ציין היום בדיון כי סנובר בחר במודע להצטרף לג'בהת א-נוסרה, ארגון שתאם את האידאולוגיה האיסלאמית הקיצונית שבה תמך בעצמו. "אמנם לא הוכח כי לנאשם היו כוונות אישיות לפגוע במדינת ישראל, אך אין בכך כדי להלבין את מעשיו", קבע השופט.

"הוא עבר סדרה ארוכה של אימונים מגוונים במהלך חצי שנה עת הצטרף לארגונים שונים ובכללם ג'בהת א-נוסרה ובמקומות שונים, ובכלל זה למד להכין פצצות, התאמן בכיבוש יעדים, עשה שימוש בכלי נשק רבים ושונים מאקדח ועד מטול RPG ורימונים", הוסיף. עוד קבע השופט כי "לא מדובר בהתנהגות הרפתקנית אלא התנהגות של מי שרצה להיות חלק מארגון טרור ואפילו למות כשהיד כחלק מג'יהאד שבו בחר ליטול חלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully