וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: ממשלת המורדים התפזרה; האופוזיציה הכירה בממשלת האחדות

בהודעה רשמית שפרסם משרד המשפטים של הממשלה בטריפולי, הכריזה האופוזיציה על "הפסקת פעילותה", ועל קבלת מרותה של ממשלת האחדות, שהעומד בראשה שב לפני כשבוע לבירה. בימים האחרונים מדינות רבות הביעו כוונה לפתוח שגרירות בלוב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת המורדים בטריפולי, בירת לוב, הכריזה הערב (שלישי) על פירוקה ועל העברת סמכויותיה לממשלת האחדות המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, שישבה עד לאחרונה בעיר טוברוק, במזרח המדינה. בהצהרה רשמית שפרסמה ממשלת טריפולי, נמסר: "אנו מכריזים על הפסקת הפעילות שהוסמכנו אליה כגוף מחוקק, כמוסד נשיאות, כחברי פרלמנט וכשרים".

ההכרזה המשמעותית פורסמה על ידי משרד המשפטים של ממשלת טריפולי, וצוין בה כי היום נערכה ישיבתה האחרונה של הממשלה. על פי ההצהרה, ההחלטה על הפסקת פעילותה של הממשלה ותמיכה בממשלת האחדות, הזוכה לגיבוי האו"ם, ננקטה במטרה למנוע פילוג נוסף ושפיכות דמים, במדינה שסבלה אלימות קשה מאז הדחתו של השליט מועמר קדאפי בשנת 2011, ומתמודדת כיום עם התפשטות לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

עוד בוואלה! NEWS:
האקרים חשפו פרטי 50 מיליון אזרחים טורקים: "טראמפ גרוע מארדואן"
הנשיא אחמדינג'אד חוזר? "לא שולל השתתפות בבחירות ב-2017"
ההנהגה העלאווית בצעד פומבי חריג: "לא קשורים לפשעי אסד"

הכרזה של ממשלת המורדים בטריפולי, לוב, 5 באפריל 2016. טוייטר, צילום מסך
ההכרזה שפרסמה ממשלת טריפולי/צילום מסך, טוייטר

לפני כשבוע, ראש ממשלת האחדות פאיז א-סראג' הגיע לראשונה לטריפולי, במסגרת המאמצים להחיל את סמכותה של הממשלה, שהושבעה כבר לפני כחודשיים, אולם לא הוכרה על ידי ממשלת טריפולי עד עכשיו. א-סראג' ואנשיו הגיעו לעיר דרך הים בספינת של חיל הים האיטלקי, לאחר שכוחות ממשלת המערב חסמו את הדרכים היבשתיות לעיר ואיימו לפגוע במטוסם אם יגיעו מהאוויר, והתיישבו בבסיס צבאי המוגן על ידי הכוחות הצרפתיים.

במקביל, בימים האחרונים דווח על מספר הולך וגדל של מדינות ערביות ומערביות שהביעו רצון לפתוח מחדש שגרירויות ונציגויות דיפלומטיות במדינה, לאור ההתקדמות המדינית בין הצדדים השונים. בין היתר, משרד החוץ האיטלקי והצרפתי מסרו כי בכוונתם לקדם פתיחת שגרירויות בבירה טריפולי עוד החודש, ונציגו המיוחד במדינה של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הכריז על כינון נציגות דיפלומטית "בעתיד הקרוב".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבטחה במשרדי ממשלת האחדות של לוב בטריפולי, 31 במרץ 2016. רויטרס
כוחות מאבטחים את משרדי ממשלת האחדות בטריפולי, בשבוע שעבר/רויטרס

לאחר הדחתו של השליט מועמר קדאפי בשנת 2011, המדינה הצפון אפריקנית נכנסה לתקופה של חוסר יציבות ואנרכיה פוליטית. החל מקיץ 2014, לוב מחולקת בין שליטתן של שני ממשלות ושני פרלמנטים יריבים. ממשלה אחת, שיושבת בעיר טוברוק, נתמכת בידי מה שנותר מצבא לוב ושולטת במזרח המדינה, ואילו הממשלה השנייה, שיושבת בטריפולי, נתמכת על ידי מיליציית "פג'ר" ושולטת במערב.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהתעצם בשנתיים האחרונות בלוב ומונה אלפי לוחמים לאורך חוף הים התיכון, מנצל את המאבק בין שתי הממשלות כדי להמשיך ולכבוש שטחים חדשים משתיהן. מדינות המערב לוחצות על שני הצדדים להגיע להסכמה על ממשלת אחדות, כתנאי להגברת הסיוע למדינה במאבק נגד הארגון האסלאמיסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully