וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים חשפו פרטי 50 מיליון אזרחים טורקים: "טראמפ גרוע מארדואן"

5.4.2016 / 2:30

הדלפת מסד הנתונים נחשבת לאחת הגדולות מסוגן בהיסטוריה. עשרות מיליון הרשומות מכילות מידע אישי, שעשוי להעמיד את האזרחים בסיכון לגניבת זהותם או להונאה. ההאקרים הקדישו את הפריצה לנשיא טורקיה ולמועמד הרפובליקני בארה"ב

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בוועידת האקלים בפריז, 30 בנובמבר 2015. AP
ההאקרים האשימו אותו בתשתית הטכנית המתפוררת של טורקיה. ארדואן/AP

האקרים פרסמו אתמול (שני) ברשת מסד נתונים שמכיל את פרטיהם האישים של כ-50 מיליון אזרחים טורקים, במה שמוגדר כאחת מהדלפות הפומביות הגדולות מסוגן. במסד הנתונים שהודלף 49,611,709 רשומות המכילות מידע אישי, שעשוי להעמיד את האזרחים בסיכון לגניבת זהותם או להונאה. הרשומות כוללות מידע כמו מספרי זהות, כתובות, תאריכי לידה ושמות הורים.

הפריצה הוקדשה לראשי המדינה בהווה ובעבר, בהם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וראש הממשלה אחמט דאווטאולו, והנשיא לשעבר עבדוללה גול. מסד הנתונים לווה בהודעה: "מי היה מאמין שאידיאולוגיות מיושנות, פרוטקציות וקיצוניות דתית במגמת עלייה בטורקיה יובילו לתשתית טכנית מתפוררת ופגיעה?". בהודעה נכתב גם מסר טכני העוקץ את יכולות ההצפנה של הרשויות הטורקיות. "שינוי ביטים (סיביות בקובץ) הוא לא קידוד".

עוד בוואלה! NEWS:
עם חזיר בר ירוי, שרה פיילין נחלצת לעזרת טראמפ: "מנהיג אמיץ"
אפקט מסמכי פנמה: קריאה להדחת נשיא אוקראינה וראש ממשלת איסלנד
החל גירוש הפליטים מאירופה: ספינות ראשונות יצאו מיוון לטורקיה

טראמפ באיפא"ק: "הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון". רויטרס
יותר גרוע מארדואן, כתבו ההאקרים. טראמפ/רויטרס

ההאקרים אף שילבו בהקדשתם את ארצות הברית. "לא כדאי לבחור ב(דונאלד) טראמפ, נשמע שהבחור הזה יודע אפילו פחות מארדואן על איך לנהל מדינה". האתר יושב על דומיין של ארגון איסלנדי שמתמחה בהדלפות ומשתמש בשרתים ברומניה.

סוכנות אי-פי אישרה את האותנטיות של ההדלפה באמצעות השוואה בין עשרה מספרי זהות של אזרחים טורקיים לנתונים שבמסד. שמונה מהם נמצאו תואמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully