וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוליה החלשה בארגון הפשע: עונש קל במיוחד למצית בחוף באשקלון

5.4.2016 / 21:00

בית המשפט בבאר שבע גזר 22 חודשי מאסר לצעיר תושב אשקלון שהצית מזנון בבעלות העירייה, בהוראת בכיר בארגון הפשיעה של דומרני. השופט קבע כי "הנאשם הוא אחרון המצורפים לקשר שקשרו כולם". עורך דינו: "השופט עשה משפט צדק"

צילום: דוברות משטרת ישראל, בן צ'פרק, עריכה: יאיר דניאל

(מעצר החשודים, בשנה שעברה)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) על שגיא אברג'ל, צעיר תושב אשקלון, 22 חודשי מאסר בגין הצתת מזנון בבעלות העירייה בחוף בר כוכבא בעיר בחודש מאי האחרון. השופט יואל עדן הטיל על אברג'ל, המצית בפועל, עונש קל יותר מזה של ולדיסלב חיטוביץ, שהורשע בסיוע להצתה ונשלח ל-24 חודשי מאסר, לאחר שקיבל את טענותיו של פרקליטו של אברג'ל, עו"ד עמית ויצמן, כי מרשו הוא החלש ביותר בשרשרת הפיקודית של ארגון הפשיעה של שלום דומרני, שאחראי להצתה.

לפני כחצי שנה הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד האיש החזק של דומרני באשקלון, שרון קדוש, שבו צוין כי קדוש שלח את חייליו להצית את החופים, עקב מלחמתו עם ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני על השליטה בחופי העיר. במהלך החקירה, הצליחה המשטרה לגייס עד מדינה, שעל פי השופט היה שותפו של אברג'ל להצתה.

עוד בוואלה! NEWS:
דומרני - הדור הבא: כך הופך בנו של ראש ארגון הפשע לאימת הדרום
הצתת בתי העסק באשקלון: 14 חודשי מאסר ל"חייל" בכיר של דומרני
אישום: "חיילי" דומרני הציתו רכוש כאיום על ראש עיריית אשקלון

מזנונים שנשרפו במסגרת סיכסוך לכאורה בין ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני לארגון של שלום דומרני, מאי 2015. דוברות עירית אשקלון,
"לא ייתכן שעד מדינה יבצע את כל העבירות בפועל, ייצא בלי עונש ויפליל את חבריו". המזנון שהוצת/דוברות עירית אשקלון

במסגרת הסדר טיעון, נשלח קדוש ל-14 חודשי מאסר בפועל בסעיף של קשירת קשר, ואילו חיטוביץ הורשע בסיוע להצתה. השופט קובע בגזר הדין כי אברג'ל נעדר עבר פלילי וכי כמו שטען אברג'ל בפניו, הוא עבר תאונה קשה בגיל 16 והדימוי העצמי שלו נפגע. כתוצאה מכך, על פי גזר הדין, הוא החל להתרועע עם דמויות שליליות שהקנו לו תחושת ביטחון.

"הנאשם, אברג'ל, הינו אחרון המצורפים לקשר שקשרו כולם", פסק השופט. "אין לקבל את הטענה לפיה אחריותו של הקושר המרכזי והמביא לכל המעשה לכלל תכנון מעשי תוך גיוס אחרים לביצוע, הינה פחותה מהמבצע בסופו של דבר". עוד קבע השופט כי עד המדינה אף היה פעיל יותר מאשר אברג'ל בהצתה, והוסיף כי קיים חשש שאם אברג'ל יישאר במאסר לתקופה ממושכת, הדבר יכול להביא לרגרסיה משמעותית בחייו והעמקת קשריו עם אותם גורמים.

עו"ד עמית ויצמן מסר בתגובה: "בית המשפט העביר מסר חד-משמעי למשטרת ישראל ולפרקליטות, והוא שלא ייתכן שעד מדינה יבצע את כל העבירות בפועל, ייצא בלי עונש ויפליל את חבריו. כבוד השופט יואל עדן עשה משפט צדק כאשר גזר את דינו של אברג'ל בהתאם לאמת העובדתית ועל כך אנחנו מודים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully