וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת בתי העסק באשקלון: 14 חודשי מאסר ל"חייל" בכיר של דומרני

16.12.2015 / 11:43

במסגרת הסדר טיעון בין שרון קדוש לפרקליטות נקבע כי ירצה יותר משנת מאסר על חלקו בהצתת בתי עסק של העירייה, כנקמה על פעילות ראש העיר איתמר שמעוני לאכיפת רישוי. סעיף ההצתה נמחק מהאישום, ובתמורה הודה בקשירת קשר לביצוע פשע. פרקליטיו: "הסדר מאוזן וראוי"

צילום: דוברות משטרת ישראל, בן צ'פרק, עריכה: יאיר דניאל

שרון קדוש, "חייל" בכיר בארגון הפשיעה של שלום דומרני, ירצה 14 חודשי מאסר בפועל בגין חלקו בהצתת עסק בבעלות עיריית אשקלון בחודש מאי השנה. זאת במסגרת עסקת טיעון מקלה שהתקבלה בין עורכי דינו לפרקליטות מחוז דרום והוגשה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ממנה נמחק האישום בגין הצתה נגד קדוש, ובתמורה הוא הודה בקשירת קשר לביצוע פשע.

בחודש מאי הציתו אנשיו של דומרני בתי עסק בחוף בר כוכבא באשקלון כנקמה נגד ראש העיר איתמר שמעוני, שהוציא מכרז לעסקים בחוף שהיה "בשליטתו" של קדוש ופעל לאכיפת פעילות עסקים ללא רישיון. לפי כתב האישום, הנאשמים הגיעו לחוף בשעות הלילה כשבידם מיכל בנזין, הציתו כיסאות וציוד והסבו לעירייה נזק שנאמד ביותר מ-200 אלף שקל. אחד המעורבים בהצתה היה סוכן משטרה, שהפליל את קדוש ושני "חיילים" נוספים של דומרני - ולדיסלב חייטוביץ', שנדון לשנתיים מאסר, ושגיא אברג'יל, שעונשו יגזר לאחר קבלת תסקיר שירותי מבחן.

לקריאה נוספת:
אישום: "חיילי" דומרני הציתו רכוש כאיום על ראש עיריית אשקלון
"יותר מפיגוע אל-קאעדה": העדות שהביאה להאשמת חיילי דומרני בהצתה

מזנונים שנשרפו במסגרת סיכסוך לכאורה בין ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני לארגון של שלום דומרני, מאי 2015. דוברות עירית אשקלון,
בית העסק שהוצת בחוף אשקלון/דוברות עירית אשקלון

פרקליטו של קדוש, עורך הדין משה יוחאי, מסר בתגובה: "מלכתחילה טענו כי הראיות בתיק זה הן חלשות מאוד וכי עד המדינה, שאין ספק שהוא השחקן המרכזי בפרשה זו, אינו מהימן ועדותו רצופה בשקרים, כמו גם הפעלתו הפסולה. בסופו של יום הפרקליטות קיבלה את טענותינו והוצג הסדר, שמשקלל את המצב הראייתי בתיק".

עו"ד עמית ויצמן, המייצג אף הוא את קדוש, הוסיף: "קצת מביך שאותו אחד שמבצע את כל העבירות שמתוארות בכתב האישום מקבל מעמד של עד מדינה ומסתובב היום חופשי, ואלו שסייעו לו נמצאים מאחורי סורג ובריח. לטעמי זו טעות של המשטרה, שאישרה עדותו של עד מדינה כמבצע עיקרי - דבר שאינו נהוג בדרך כלל. עם זאת, הסדר הטיעון מאוזן משקף וראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully