וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שביתת הפרקליטות: הדיון בעונשו של האנס יניב נחמן נדחה

5.4.2016 / 18:03

בית המשפט העליון היה אמור לדון בערעור על עונשו של האנס הסדרתי, שעליו נגזרו שישה חודשי עבודות שירות בלבד, ללא נוכחות פרקליט. יום לפני הדיון, נמסר על דחייתו. אחת המתלוננות: "מרגישה שאבן ירדה מלבי"

צילום: ניב אהרונסון

(יו"ר ועד הפרקליטים, שלשום, לפני הפתיחה בשביתה: "הפכנו לאויב")

הדיון שהיה אמור להתקיים מחר (שלישי) בערעור המדינה לבית המשפט העליון על עונשו של יניב נחמן, שעליו נגזרו שישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי בגין עבירות אונס ומעשה מגונה בכוח, נדחה, לבקשת עורך דינו של נחמן, דרור ארד אילון. זאת לאחר שרוני ריבר, המתלוננת נגד נחמן, כתבה אמש בעמוד הפייסבוק שלה על הודעת הפרקליטות כי בעקבות שביתת הפרקליטים, נציגיה לא יופיעו מחר לדיון.

"אני שמחה מאוד לספר שגם הסנגור וגם הפרקליטות ביקשו דחייה והיא התקבלה!", כתבה ריבר בהודעה נוספת שפורסמה היום. "מרגישה שאבן ירדה מלבי, כי המתח לחכות למה ייקבע בדיון מחר היה כבד מדי. אשמח לגמור את הסיפור הזה כבר ושיחסכו ממני את כל המתחים המיותרים האלה". היא הוסיפה: "אני מבינה שהפרקליטות במאבק משלה והשביתה היא אמירה מאוד חזקה ללא ספק, ואני מקווה שהם יחזרו לעבוד בקרוב".

עוד בוואלה! NEWS:
המתלוננת במשפט אונס זועמת על שביתת הפרקליטים: "רק קולו של האנס יישמע"
המדינה ערערה על העונש הקל של האנס יניב נחמן: "נדרש מאסר בפועל"
עקב הסרת הפיקוח מהתביעה המשטרתית: הפרקליטים לא יתייצבו בבתי המשפט

"אשמח לגמור את הסיפור הזה כבר":

בהודעה אתמול, סיפרה ריבר על חששותיה מכך שלא תיוצג בערעור ומכך שעונשו הקל של נחמן יישאר על כנו. ריבר ציינה בפוסט שכתבה כי לא תהיה בארץ עד חודש מאי, וכי קיבלה היום את החדשות "המטורפות" לגבי שביתת הפרקליטים. "במקום שידחו את הדיון למועד אחר, נמסר לי שיש שלוש אפשרויות", כתבה. "או שהשופטים באמת יחליטו על מועד אחר, או שהם יבטלו הכול ויניב ילך הביתה, או שהם ידונו בתיק עם הערעור הכתוב ועם הסנגור של יניב, שכמובן מגיע לדיון וייצג את הצד שלו. שום אופציה לא מתקבלת על הדעת חוץ מהראשונה".

לדבריה, לאחר שמ-11 מתלוננות נגד נחמן נותר רק מקרה אחד שבגינו קיבל עבודות שירות, המדינה "משאירה אותה מאחור". נחמן הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של אונס ומעשה מגונה בכוח, ונידון לשישה חודשי עבודות שירות ומאסר על תנאי, בנוסף לחצי שנה שבה היה נתון במעצר. בערעור טוענת הפרקליטות כי בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על נחמן עונש שאין בו הלימה לחומרת מעשיו, ושאינו מבטא את מדיניות הענישה הראויה בעבירות מין בכלל, ובעבירות אינוס ומעשה מגונה בכוח בפרט.

יניב נחמן. טינדר, צילום מסך
הדיון נדחה לבקשת עורך דינו. יניב נחמן/צילום מסך, טינדר

נגד נחמן הוגש במקור כתב אישום בגין אישומים, בהם יוחסו לו שלושה מעשי אינוס, ניסיון אינוס ושני מעשים מגונים בנסיבות אינוס כלפי שלוש נשים, וכן עשרות מקרים של פגיעה בפרטיות והטרדה מינית של שתי נשים נוספות. במהלך החקירה במשטרה נטען כי נחמן השתמש בסם אונס באופן שיטתי, אך סוגיה זו לא נכללה בכתב האישום שהוגש נגדו מפני שלא ניתן היה להוכיח את השימוש בסם בבדיקות מעבדה. לפני שהחל שלב ההוכחות בתיק, הגיע נחמן להסדר טיעון עם הפרקליטות וכתב האישום בעניינו שונה משמעותית, כך שהוא כלל רק עבירה אחת של מעשה מגונה בכוח ואינוס שנגעה למתלוננת עמה הייתה לו היכרות מוקדמת. ההסדר לא כלל הסכמה לעניין העונש.

הפרקליטים שובתים החל מיום חמישי במחאה על הצעת החוק המעגנת את מעמד נציבות הביקורת על הפרקליטות בחקיקה, והגעתם לדיונים מאושרת רק על ידי ועדת חריגים. במקרה זה, לא אושרה התייצבות הפרקליטים כיוון שלא מדובר בנאשם שישתחרר כתוצאה מאי ההתייצבות. כך, בנוסף, לא יגיעו פרקליטים לדיון השבוע בתיק 512, בטיעונים לעונש של המחבלת מהתחנה המרכזית בעפולה ולדיון הוכחות בעניינו של שוטר מג"ב בן אדרי, שצולם יורה בילד פלסטיני בביתוניא. התייצבות פרקליט אושרה בדיון בעניינו של הנאשם הבגיר ברצח הנער מוחמד אבו חדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully