וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: החרפה בעיצומים במשרדי הממשלה במחאה על פגיעה בתנאי העובדים

5.4.2016 / 0:35

במסגרת העיצומים, לא תתקיים קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני בלשכות משרד הרווחה. גם שביתת בוחני הנהיגה תימשך, אליהם יצטרפו עובדים במשרדי הבריאות, התקשורת, המשפטים ורשות ההגירה והאוכלוסין

שביתה בלשכת הרווחה באשקלון יולי 2010. שי מכלוף
העובדים מוחים על פגיעה בתנאים. לשכת רווחה באשקלון/שי מכלוף

עובדי משרד הרווחה יפתחו היום (שלישי) בעיצומים, במסגרתם לא תתקיים קבלת קהל ולא יהיה מענה טלפוני בלשכות המשרד. לטענת העובדים, צעדי המחאה ינקטו בעקבות פגיעה בתנאיהם. כמו כן, מהסתדרות העובדים נמסר כי שביתת בוחני הנהיגה ועובדי משרד התחבורה תימשך גם היום, כאשר אליהם יצטרפו מקומות עבודה נוספים בשירות המדינה, ובהם משרד הבריאות, משרד התקשורת, משרד המשפטים, הנהלת בתי המשפט ורשות ההגירה והאוכלוסין. מאבק הפרקליטים, המוחים על הסרת הפיקוח במסגרת הסדרת מעמד נציבות הביקורת, צפוי גם הוא להמשיך, והם לא יגיעו לדיונים בבית המשפט.

העובדים פירטו את הסיבות שבגינן יפתחו בשביתה. בין היתר, ציינו כי הרפורמה במחירי התחבורה הציבורית, שהביאה להוזלת מחירים, גרמה לפגיעה בהחזרי הנסיעות לעובדים – מבלי שניתן מענה הולם לעובדים בפריפריה ולעובדים שהתחבורה הציבורית באזור מגוריהם אינה מספקת. לטענתם, חלה פגיעה במתן ההלוואות המסובסדות לעובדים הזקוקים לסיוע, וחלק מהעובדים מועסקים באמצעות חוזים אישיים.

לקריאה נוספת:
נכה צה"ל מחפש כבר 25 שנה אחר הרופא שהצילו: "רוצה להודות לו"
לאחר שישן מחוץ לקריה ולבקו"ם: צה"ל אישר לעולה מצרפת להתגייס
בצל הדוח על הזיהום בחיפה: קריאה לבטל את ההגבלות על משאיות בעיר

כנס הפרקליטים, בית ציוני אמריקה. תל אביב 3 באפריל 2016. ניב אהרונסון
כנס החירום של הפרקליטים בתל אביב/ניב אהרונסון

עיצומים נוספים שימשיכו היום יחולו בלשכות הבריאות, משרד הבריאות והמעבדות. ביחידות המשרד לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני. כמו כן, מעברי הגבול יהיו סגורים לייבוא ולייצוא של מזון, ולא ניתן יהיה להכניס ולשחרר סחורות בנמלי הים והאוויר. לעיצומים יצטרפו גם עובדי משרד המשפטים, שלא ייתנו מענה בכל יחידות המשרד ברחבי הארץ, ועובדי משרד התקשורת שלא ינפיקו רישיונות לציוד קצה ותדרים לתאגיד השידור החדש.

במקביל להשבתת משרדי הבריאות, התקשורת והמשפטים, הצעדים יכללו היום גם את עובדי רשות האוכלוסין וההגירה, שלא ינפיקו תעודות זהות ודרכונים. גם עובדי הנהלת בתי המשפט לא יקיימו קבלת קהל וצפויים לשבש שירותים נוספים. בנוסף לכך, תופסק גם פעילותה של רשות האכיפה והגבייה, שאחראית לגביית הקנסות, האגרות וההוצאות למדינה, ולא ניתן יהיה לשלם קנסות שונים, בהם קנסות תעבורה, קנסות שהוטלו על פי חוק העבירות המנהליות וקנסות למשרדי ממשלה שונים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר כי השביתה כולה חלה למען בוחני הנהיגה. לדבריו, "כולנו מאוחדים במאבק ולא ניתן לרפות את ידם של העובדים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פרוייקט חוזרים הבייתה של רשות האוכלוסין וההגירה, יוני 2012. קובע גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
גם עובדי רשות ההגירה והאוכלוסין ישתתפו. הנפקת תעודות לעולים חדשים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובע גדעון

מחאת הפרקליטים שתימשך אף היא הגיעה על רקע המהלך שמובילים שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לפיהם יוכל האחרון להסיר את הפיקוח בעוד שנה במסגרת הסדרת מעמד נציבות הביקורות. בכנס חירום שערכו בתל אביב, סיכמו הפרקליטים כי לא יופיעו בבתי המשפט עד להודעה חדשה.

ביום חמישי האחרון הגישו 11 פרקליטים עתירה לבג"ץ ובה ביקשו להטיל צו על תנאי ובקשה דחופה למתן צו ביניים נגד פרסום דו הביקורת. העתירה הוגשה נגד שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונציבת הביקורת על מערך התביעה הילה גרסטל. לדברי הפרקליטים, הדוח יפגע בשמם הטוב כפרקליטים בשירות המדינה, "העושים לילות כימים בייצוג המדינה בערכאות השונות".

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully