וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שישן מחוץ לקריה ולבקו"ם: צה"ל אישר לעולה מצרפת להתגייס

4.4.2016 / 19:26

יוני זרקא בן ה-32 נאבק במשך חודשים על מנת להגשים את חלומו להתגייס לצבא, שתחילה דחה אותו מפאת גילו. אזרחים רבים ליוו אותו והפגינו עמו, עד שלבסוף אישר ראש אכ"א את המהלך. "עם ישראל עזר לי להגשים את החלום שלי"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

לאחר מאבק של חודשים, במהלכם ישן מול בסיס הקליטה והמיון (בקו"ם) בתל השומר ומול בסיס המטה הכללי בקריה שבתל אביב, הורה היום (שני) ראש אגף כוח האדם (אכ"א) בצה"ל, אלוף חגי טופולינסקי, לאפשר לעולה מצרפת יוני זרקא להתגייס לצבא. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, זרקא בן ה-32 עלה לישראל לפני שנה וחצי וביקש להתגייס לשירות קרבי, אך צה"ל דחה את בקשתו מפאת גילו המבוגר. לאחר מאבק מתוקשר שבו ליוו את זרקא אזרחים רבים, ואחרי שפנה לשר הביטחון משה יעלון בבקשתו, הצליח העולה החדש להגשים את משאלתו. "אני מאושר, אני סוף סוף חייל, זה מטורף. עם ישראל עזר לי להגשים את החלום שלי ולהתגייס", אמר.

מאבקו של העולה החל בדצמבר 2015, אז הקים אוהל מחאה מול הבקו"ם, שם לן במשך שבועיים. בתום תקופה זו, עבר לבסיס הקריה כדי להמשיך במאבקו. לאורך שהותו במאהלי המחאה, אזרחים רבים פרסמו פוסטים בפייסבוק למענו, הגיעו להפגין עמו מול בסיסי צה"ל והביאו לו מזון ושתייה. המאבק, כאמור, הגיע לסופו היום, כאשר נמסר מצה"ל כי "לאחר בחינה יסודית של הבקשה של יוני זרקא להתגייס לצבא, ובעקבות פנייתו לשר הביטחון, הורה ראש אכ"א לאפשר לו להתחיל בתהליך הגיוס".

עוד בוואלה! NEWS:
"עם כל הצער, הם בונים בית חדש": אלמנתו של רועי קליין התחתנה עם הרב של בעלה
אם ובנה הפעוט בן שנתיים נדרסו בתל אביב ונפצעו בינוני וקשה
"ללמדה מה זה גבר": זוג מאשדוד מואשם בהתעללות מינית קשה בבתם, שהרתה לאב

יוני זרקא, עולה חדש מצרפת המעוניין להתגייס לצה"ל. 15 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
"המאבק לא היה פשוט, אבל אין מאושר ממני". זרקא ליד בסיס הבקו"ם, דצמבר/ראובן קסטרו

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר זרקא כי מדובר בהתגשמות חלום. "זה החלום שלי, אני עשיתי עלייה בשביל זה", אמר. "המאבק לא היה פשוט אבל אני מודה לראש אכ"א שאפשר לי את זה. היום בבוקר הוא הודיע לי על כך, ואין מאושר ממני. אני מקווה שאוכל להגשים את החלום ולהיות חייל קרבי". לפי צה"ל, הוא יחל בתהליך הגיוס וצפוי להישלח אליו צו ראשון בקרוב.

זרקא חי בפריז לפני שעלה לישראל וניסה להתגייס מרגע הגעתו לארץ. בעת ששהה מול בסיס הבקו"ם, החזיק שלט קרטון שעליו כתב את בקשתו להתגייס והציג אותו לעוברים והשבים. על השלט נכתב: "שלום לכולם, אני יוני בן 32 עולה חדש מצרפת. ישראל נמצאת בסכנה, כל מה שאני מבקש זה לשרת את המדינה, להתגייס ליחידה קרבית בצבא. לא נותנים לי בגלל הגיל שלי, תעזרו לי. אני אישן פה עד שמישהו יסכים לגייס אותי לצבא. אם אני אקבל תשובה שלילית אמשיך לישון כאן, אני לא אוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully