וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי עסקים ופרקליטי צמרת: הישראלים המעורבים ב"פנמה ליקס"

בין 11 מיליון המסמכים שדלפו מחברת "מוסק פונסקה" הוזכרו 600 חברות ישראליות ו-800 בעלי מניות ישראלים. בין האנשים הבולטים: המיליארדר עידן עופר ועו"ד דב וייסגלס. יו"ר רשות המסים לאולפן וואלה! NEWS: "אי אפשר להחביא כסף בחו"ל"

עריכה: ניר חן

בין יותר מ-11 מיליון המסמכים שהודלפו אתמול (ראשון) ממשרד עורכי הדין "מוסק פונסקה" שבפנמה, הוזכרו גם 600 חברות ישראליות ו-850 בעלי מניות ישראלים כמעורבים בפרשת מקלט המס. לפי התחקיר שכלל עשרות גופי תקשורת מרחבי העולם, בהם "הארץ", בין האישים הבולטים ביותר היו אנשי העסקים עידן עופר וטדי שגיא, עו"ד דב וייסגלייס, שהיה בעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון וכן עו"ד יעקב וינרוט.

לפי התחקיר של הארץ, אחת מהחברות הרשומות במאגר היא "ספיר החזקות", שנרשמה באוגוסט 2002 באיי הבתולה הבריטיים. בעל המניות והדירקטור היחיד שלה הוא עו"ד וינרוט. וינרוט הוזכר כמעורב גם בפרשת ההונאה של הפטריארכיה היוונית משנת 2000, שבה הוצעו לכאורה אדמות יקרות ערך של הפטריארכיה בירושלים לחכירה בת 999 שנים. העסקה אמורה היתה להתבצע דרך חברה בשם Christian Lands of Israel, שאותה ייצג הפרקליט הבכיר. מסמכי הייסוד של החברה, כמו גם בקשת מתן ייפוי כוח לווינרוט, נמצאים במאגר המודלף.

לקריאה נוספת:
מיליארדים הולבנו במחשכים: המנהיגים שעלולים לשלם את מחיר הדלפת הענק
הדלפת ענק חושפת: 72 ראשי מדינות ומקורביהם הלבינו כספים במקלטי מס

עידן עופר בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
עידן עופר/אורי לנץ

עידן עופר, בנו של סמי עופר, מונה בשנת 2008 לדירקטור יחיד ובעל המניות בחברת Golden Glade Properties limited, שהוקמה באיי הבתולה הבריטיים. שמה של החברה שונה לאחר מכן ל- Golden Aviation, ואת עופר החליפו כדירקטורים וכנשיא וסגן נשיא של החברה ג'ון פרנק מגינסון ודיוויד אפטון תוגמן. לפי התחקיר, ב–2013 הועברו המניות של עופר לחברת Peymas Enterprises שחתמה על הסכם משכנתה עם בנק ג'י.פי מורגן לטובת רכישת מטוס. עופר אף היה רשום כבעלים ודירקטור בחברת Joleam Ltd שנרשמה בשנת 2009 באיי הבתולה הבריטיים ושל חברת Compass Aviation Ltd שנרשמה בהם בשנת 2007. דוברו של עופר לא הגיב לשאלות של "הארץ" על אחזקותיו בחברות הללו ועל פעילותן.

משה אשר, יו"ר רשות המסים, התייחס לפרשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "חלק מהשמות שרשומים בכתבה מבוקרים על ידינו ממילא בצורה שוטפת. אני מניח שבחלק מהמקרים אנשים מדווחים והכל בסדר, אבל באותה מידה חלק אחר לא מדווח ואנחנו מתכוונים לבחון את הרשימה עד תומה. אנחנו דורשים ומבקשים לשתף פעולה. יש נוהל גילוי מרצון ולפיו אפשר לפנות אלינו בצורה אנונימית ולהתוודות. אנחנו בפירוש מציעים את זה וזה מהלך שמניב הצלחה גדולה".

לדבריו, "אנשים צריכים להבין שבסוף כל החשבונות מתגלים. אי אפשר כבר להחביא בחו"ל. העולם נהיה שקוף והמדינות מעבירות אינפורמציה בצורה זורמת. אז אנא דווחו לרשות המיסים, ואפשרו לכלכלה הישראלית להרוויח מזה ולכם ליהנות מהכסף שסתם קבור מחול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully