וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג הסורי המסתורי נחשף: פורסמה זהותו של ראש ג'בהת א-נוסרה

שמעון סימן-טוב

3.4.2016 / 15:07

אבו מוחמד אל-ג'ולאני ממעט להופיע בכלי התקשורת או למסור הצהרות פומביות, ושומר על מעטה חשאיות. אלא שכעת, תמונתו ופרטיו האישיים של המנהיג הצבאי, שמגיע ממשפחה שמוצאה מרמת הגולן, נחשפו בחשבון "טלגרם" המזוהה עם דאעש

עריכה: יאיר דניאל

תמונתו של מנהיג ארגון "ג'בהת א-נוסרה", אבו מוחמד אל-ג'ולאני, פורסמה אמש (שבת) לראשונה בחשבונות ברשתות החברתיות המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). כמו כן, נחשף כי שמו האמיתי הוא אחמד חוסיין עלי א-שארע, וכי הוא נולד בערב הסעודית למשפחה שמוצאה מרמת הגולן – ומכאן כינויו "אל-ג'ולאני".

בחשבון "טלגרם" המזוהה עם דאעש פורסמו פרטים שלא היו ידועים עד כה על דמותו המסתורית של מנהיג הארגון, שהתפצל מאל-קאעדה. על פי הפרסום, אל-ג'ולאני חי רוב חייו בדמשק, בירת סוריה. הוא למד שנה אחת בלבד במכללה לתקשורת בסוריה, ולאחר מכן נסע לעיראק על מנת להצטרף לארגון הסוני "המדינה האסלאמית בעיראק", שהפך בהמשך לדאעש.

עוד בוואלה! NEWS:
"הפסקת האש נגמרה": קרבות קשים בין המורדים לכוחות אסד בסוריה
המלך עבדאללה: ישראל מעלימה עין מפעילות טרור בגבול סוריה
ישראלי מהגליל הורשע בהצטרפות לג'בהת א-נוסרה בסוריה

מנהיג ג'בהת א-נוסרה, אבו מוחמד אל-ג'ולאני. טוויטר, צילום מסך
חי רוב חייו בדמשק ולמד תקשורת במכללה. תמונתו של אל-ג'ולאני/צילום מסך, טוויטר

עוד דווח כי הוא נכלא שלושה חודשים בלבד לאחר נסיעתו לעיראק, אולם שוחרר לאחר פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה. מנהיג "ג'בהת א-נוסרה" ממעט להופיע בכלי התקשורת או למסור הצהרות פומביות לתומכיו, וגם בהופעותיו המועטות הוא מתראיין כשפניו מכוסות ושומר על חשאיות גבוהה. בחודש מאי האחרון, התראיין אל-ג'ולאני לרשת אל-ג'זירה, והצהיר כי ארגונו מתמקד בלחימה בשלטון אסד, ונמנע מלתקוף מטרות מערביות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי ג'בהת א-נוסרה, הפועלים בעיקר באזור רמת הגולן, סמוך לגבול עם לבנון ובאזור חאלב שבצפון סוריה, השתתפו בימים האחרונים בעימותים, בעיקר נגד כוחות המשטר. מדובר בעימותים הקשים ביותר מאז החלה הפסקת האש במדינה לפני כחודש, שג'בהת א-נוסרה אינה נכללת בה.

משרד ההגנה הרוסי הביע אתמול את מורת רוחו על הפרות הפסקת האש בסוריה, וטען כי ארגון ג'בהת א-נוסרה השתלט על קבוצות מורדים באזור חאלב. סרגיי קורילנקו, ראש מרכז התיאום של צבא רוסיה בסוריה, צוטט באומרו כי הוא יידע את מקביליו האמריקנים בהפרות מצד המורדים. עוד אמר כי לוחמי ג'בהת א-נוסרה השתלטו על קבוצות ממערב לחאלב שנחשבו עד כה לאופוזיציה לגיטימית.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם עבדאללה מלך ירדן, וושינגטון. פברואר 2016. רויטרס
"ישראל מעלימה עין מפעילות ג'בהת א-נוסרה בגבול. המלך עבדאללה והנשיא ברק אובמה/רויטרס

בסוף החודש שעבר נחשף כי עבדאללה מלך ירדן טען במהלך תדריך ביטחוני עם מנהיגי הקונגרס בחודש ינואר כי ישראל "מעלימה עין" מפעילותו של ג'בהת א-נוסרה בגבול עם המדינה, "משום שהיא רואה בו אופוזיציה לחיזבאללה". בפגישה נכחו בין היתר יו"ר הסנאט והוועדה לשירותי הביטחון, ג'ון מקיין, יו"ר ועדת הסנאט ליחסי חוץ, בוב קרוקר, ודובר בית הנבחרים פול ריאן. רובה עסק בכוונותיהם של הכוחות המיוחדים של ירדן לשתף פעולה בלוב עם יחידת הקומנדו של חיל האוויר הבריטי, שלדברי עבדאללה נפרסה בלוב בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully