וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב נהנה מסוף שבוע ארוך? "העובד הישראלי מסור מדי"

3.4.2016 / 14:11

ח"כ אלי כהן, שהגיש את הצעת החוק לפיה אחת לחודש יהיה יום ראשון יום שבתון, הסביר באולפן וואלה! NEWS כי בעוד אזרח ישראלי עובד 43 שעות בחודש, מקביליו באירופה עובדים פחות ואף זוכים ליותר ימי חופש. "יהיה זמן לבילוי עם המשפחה ולצריכת תרבות וספורט"

עריכה: ניר חן

ח"כ אלי כהן (כולנו) התייחס היום (ראשון) להצעת החוק שהגיש יחד עם ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), לפיה אחת לשבוע יחול יום חופש גם ביום ראשון. "ההצעה מבוססת על כך שהשחיקה של העובד הישראלי היא מהגבוהות בעולם", אמר כהן בריאיון באולפן וואלה! NEWS.

כהן ציין כי עובד ממוצע בארץ מקדיש 43 שעות בשבוע לעבודתו, בעוד במרבית מדינות אירופה עובדים 40 שעות שבועיות - ובצרפת מספר השעות עומד על 35 בלבד. עוד הוא ציין שבניגוד לדעת רבים, כמות ימי החופשה של העובד בישראל אינה מהגבוהות בעולם.

"כל הקונספציה שלפיה יש לנו המון ימי שבתון וחגים היא מוטעית", אמר. "אצלנו יש רק תשעה ימים, ובאירופה – 11". הוא הוסיף כי הצעת החוק מגובה במחקר של ד"ר יוג'ין קנדל, שהמליץ על הוספת 8-4 ימי חופשה לעובד הישראלי. "הפריון של העובד הישראלי הוא מהנמוכים בעולם", הוסיף כהן. "הורדה של יום עבודה אחד בחודש, מ-22 ל-21, לא תפגע בפריון, התפוקה לא תשתנה ויש אפילו מחקרים שאומרים שהיא תשתפר".

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לדיון שלישי: ההכרעה על קיצור עונשו של קצב נדחתה ליום רביעי
המתיחות מול ארה"ב: ישראל מנסה בכל דרך להגדיל את הסיוע הביטחוני
הסיוט של מבקשי המקלט ביוון: אירופה מתכוננת לגירושם מחר לטורקיה

קיצור שבוע העבודה - ח"כ אלי כהן באולפן. מערכת וואלה!
"הפגיעה בתעשיינים תהיה נמוכה". ח"כ כהן/מערכת וואלה!

כהן אמר כי ההצעה הנוכחית שונה מהצעות קודמות שעלו בנושא, לפיהן ימי ראשון יהפכו מדי שבוע ליום חופש תמורת עבודה ביום שישי. "ההצעות הקודמות לא התקדמו בגלל ההשלכות הכלכליות למשק", אמר. "הצעה זו מדברת על סוף שבוע ארוך אחת לחודש - חמישי עד שני"

חבר הכנסת הדגיש כי מטרת סוף השבוע הארוך היא מתן האפשרות לבלות זמן רב יותר עם המשפחה, וקידום ענפי התיירות, הכלכלה והמסחר. הוא אף שלל טענות לכך שהתעשיינים ייפגעו מהיוזמה, ואמר: "הפגיעה תהיה נמוכה משום שבמרבית מדינות העולם כמעט ולא עובדים בימי ראשון". הוא הביא כדוגמה את תחום ההיי טק והמסחר בבורסה, שבימי ראשון "אין להם עם מי לתקשר בעולם. מדובר בענפים גלובאליים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מטיילים באגמון החולה קק"ל שבת 5 מרץ 2016. איציק בנדור, מערכת וואלה! NEWS
מטרת החוק היא מתן אפשרות לבלות זמן עם המשפחה". טיול משפחתי/מערכת וואלה! NEWS, איציק בנדור

כהן ציין כי נבחנה גם הורדת את מספר שעות העבודה מ-43 ל-40 כפי שנהוג באירופה. עם זאת, אמר: "העובד הישראלי הוא מסור מדי והוא עובד יותר שעות שמגיעות על חשבון המשפחה. לכן יום ראשון פעם בחודש יאפשר לפצות את המצב מול המשפחה. העובד גם יוכל להשלים אירועי תרבות וספורט שאותם הוא לא מספיק לצרוך".

הוא הזכיר גם את חוסר הסנכרון בין ימי החופשה של ההורים לאלה של הילדים הלומדים במערכת החינוך. "הכוונה היא שימי החופש יפצו על אי הסנכרון וזה חיוני למשק". לדבריו, התמיכה בהצעה חוצת מפלגות. "בבית היהודי ובמחנה הציוני כבר הוגשה בקשה לעשות זאת מדי שבוע. יש גם שיחות מול ההסתדרות, שמבינה שהעובד הישראלי עובד כמו ביפן, וגם מול התאחדות התעשיינים. אני רוצה להידבר מול הגורמים כדי שזה יקרה כבר ב-2017".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully