וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לדיון שלישי: ההכרעה על קיצור עונשו של קצב נדחתה ליום רביעי

3.4.2016 / 12:50

עורכי הדין של הנשיא לשעבר והאסיר משה קצב ביקשו מוועדת השחרורים לדחות בשנייה את ההכרעה, לאחר שהרשות לשיקום האסיר הסכימה להכין לו תכנית שיקום חדשה. גורם בשב"ס העריך: הוא לא ישתחרר לפני סוף החודש. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(סנגורו של קצב לאחר הדיון בוועדת השחרורים, בשבוע שעבר)

הכרעת ועדת השחרורים בעניין קיצור עונשו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס, משה קצב, נדחתה היום (ראשון) ליום רביעי. זאת, לאחר שהסניגורים של קצב, ביקשו מהוועדה לדחות את ההחלטה בשל הסכמה של הרשות לשיקום האסיר להכין לו תכנית שיקום חדשה. הפרקליטות טרם גיבשה את עמדתה בנושא מאחר שהתכנית לא הוצגה לה. בינתיים, הוועדה ממשיכה לדון בנושא.

הוועדה התכנסה היום לאחר שבפגישתה הקודמת החליטה לצאת להפסקה של שבוע. על פי גורם בשירות בתי הסוהר (שב"ס), קצב, שהורשע בשתי עבירות אונס, מעשים מגונים והטרדה מינית, לא ישוחרר מהכלא לפני סוף החודש, גם אם יוחלט לשחררו. "הוועדה יכולה לדחות את השחרור עד סוף החודש לכל המאוחר", אמר.

לקריאה נוספת:
לא מסוכן, אך גם לא התחרט: הדילמה של ועדת השחרורים לפני הדיון בבקשת קצב
"גווייה מהלכת, מדברת עם הקירות": גילה קצב מייחלת לשחרור בעלה
התנכלויות מצד מחבל, החג העצוב וטעויות של טירון: מה יעלה בגורל קצב?

משה קצב חוזר לכלא מעשיהו, ספטמבר 2013. דרור עינב
אמר בדמעות כי לא הביע חרטה מפני שלא פגע באיש. קצב/דרור עינב

הוועדה התכנסה בשבוע שעבר בכלא מעשיהו שברמלה, שם כלוא קצב, ובמהלך דיון בן 11 שעות שמעה את טיעוני סנגוריו של הנשיא לשעבר, עורכי הדין ציון אמיר ויהושע רזניק. במהלך הדיון, גם לקצב ניתנה הזדמנות להביע את עמדתו. הוא עלה על הדוכן בפני השופטים וסיפר בדמעות על הסבל שהוא ומשפחתו עוברים בעשר השנים האחרונות, מאז התפוצצה הפרשה בעניינו. עוד אמר כי אינו מביע חרטה, זאת מאחר שלטענתו לא פגע באיש. על קצב נגזרו שבע שנות מאסר, וכעת הוא מבקש להפחית מתוכן שליש – לאחר שריצה ארבע שנים בכלא.

בדיון שנערך בכלא מעשיהו הציגה פרקליטות מחוז המרכז את הנימוקים להתנגדות המדינה לשחרורו המוקדם של קצב. בין היתר, נטען כי קצב לא הביע חרטה ולא קיבל אחריות על מעשיו הפליליים. כמו כן, הפרקליטות טענה כי הנשיא לשעבר לא עבר הליך שיקום, וכי למקרה יש השלכה רחבה על הציבור. לפי הפרקליטות, שחרורו המוקדם של קצב ללא קבלת אחריות עלול לפגוע בהרתעה במקרים עתידיים, בייחוד במקרים של אישי ציבור.

אודליה כרמון, עובדת משרד התחבורה לשעבר שהתלוננה נגד קצב, אמרה במשדר וואלה! NEWS כי מדובר ב"תקדים שלא היה קודם לכן. עבריין מין שלא הביע חרטה. מעולם בישראל לא שוחרר עבריין מין. הוא יצא במסע יחסי ציבור מטורף כפי שהוא רוצה לעשות לעצמו. על חשבון מי זה יהיה? על חשבון הקורבנות שלו? למה אני לא שומעת את הפרקליטות שכל כך מתנגדת לזה? ההשלכות הציבוריות הן מאוד מאוד כבדות משקל".

משה קצב יוצא מביתו בדרך לכלא, נובמבר 2011. דרור עינב
הפרקליטות טוענת כי לשחרור אסיר שלא הביע חרטה יש משמעות ציבורית רחבה. קצב בכניסתו לכלא, 2011/דרור עינב

הוועדה פועלת על פי חוק שחרור על תנאי ממאסר, ומאפשרת לכל אסיר שריצה שני שליש מעונשו להתייצב בפני הוועדה, על מנות שזו תדון בשאלה אם ניתן לשחררו. הוועדה מורכבת משופט, בדרך כלל שופט בדימוס, ושני נציגי ציבור שצריכים להיות מתחום הקרימינולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה או חינוך עם לפחות עשר שנות ניסיון.

(עדכון ראשון: 06:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully