וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הולנד הכריז על ביטול המגעים לשלילת אזרחות לטרוריסטים

ארבעה חודשים לאחר המתקפה בפריז, הנשיא סתם את הגולל על המגעים לקידום הרפורמה החוקתית, שעוררה מחלוקת בפרלמנט. "נראה כי לא היינו מצליחים להגיע לפשרה", הודה. "מצב החירום הוכח כיעיל, אולם הוא לא יכול להימשך לעד"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז היום (שלישי) על ביטול המגעים לשינוי החוקה, שבמסגרתם ביקש לאפשר שלילת אזרחות של צרפתים שיורשעו בטרור. במסיבת עיתונאים שכינס בארמון האליזה לאחר פגישה עם ראשי בתי הנבחרים בפריז, הוא יצא נגד "ההתנגדות המוחלטת לכל שינוי חוקתי", והודה: "נראה כי לא היינו מצליחים להגיע לפשרה".

לדבריו, "בחודש נובמבר, הצגתי הצעות למאבק בטרור, מצב החירום הוארך. הוא הוכח כיעיל, אולם הוא לא יכול להימשך לעד". הוא הוסיף: "הכרזתי על תגבור הגופים האזרחיים והצבאיים שתורמים לביטחונם של הצרפתים. האיום חמור מתמיד. נדרשת פעילות נחרצת ברמה האירופית, ואני מחויב לשמור על ביטחונה של צרפת".

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע לאחר הפיגועים בבריסל: סערה סביב השער החדש של "שרלי הבדו"
התביעה בבלגיה: DNA של מחבל בבריסל אותר ב"בטקלאן" בפריז
"המחבל מפריז תכנן להוציא לפועל פיגועים נוספים במהלך מנוסתו"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בנאום בנוגע לרפורמה החוקתית, פריז, 30 במרץ 2016. רויטרס
"האיום חמור מתמיד. נדרשת פעילות נחרצת ברמה האירופית". הולנד, היום/רויטרס

הולנד נפגש הבוקר עם נשיא האסיפה הלאומית קלוד ברטולון ונשיא הסנאט ז'ראר לארשה, על מנת לדון בשינויים בחוקה. הרפורמה החוקתית, שהוצעה על ידי ההנהגה בפריז בעקבות מתקפת הטרור בבירה הצרפתית ב-13 בנובמבר, כוללת שני סעיפים מרכזיים. הראשון נוגע להענקת מעמד חוקתי למצב החירום, שהוכרז לאחר שורת הפיגועים והוארך מאז. סעיף זה צפוי לזכות לתמיכה הנדרשת בשני בתי הפרלמנט.

עוד באותו נושא

המניפסט החשאי של השרה הצרפתית: "מצב החירום לא יעיל"

לכתבה המלאה
נשיא צרפת פרנסואה הולנד בטקס לציון שנה לטבח ב"שרלי הבדו", פריז, 7 בינואר 2016. רויטרס
הסעיף הנוגע למצב החירום זוכה לתמיכה כללית. הולנד בטקס זיכרון למתקפת הטרור ב"שרלי הבדו" וב"היפר כשר"/רויטרס

אלא שהדעות חלוקות בנוגע לסעיף הנוסף, שמתייחס לשלילת אזרחות ממורשעים בטרור. נוסח הסעיף המקורי, שכלל התייחסות לבעלי אזרחות כפולה בלבד, שונה בעקבות ביקורת חריפה, שלפיה הוא מכליל מהגרים. אלא שעל פי הניסוח החדש, לערכאות המשפטיות תהיה הסמכות לשלול אזרחות מצרפתים שאינם מחזיקים באזרחות נוספת, וכך ליצור מצב של בני אדם חסרי אזרחות.

שינוי החוקה דורש הצבעה בשני בתי הפרלמנט, ברוב של לפחות שלוש חמישיות מהמחוקקים. אתמול דרש נשיא הסנאט לארשה מהולנד "לקבל החלטה במהירות", והציג בפניו שתי אפשרויות – נטישה מוחלטת של הרפורמה, או שינוי הנוסח פעם נוספת.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי משוחח בטלפון. 2009. AP
"אם אתה מעוניין בשלילת אזרחות, אנחנו רוצים בזה יחד איתך ונצביע בעד". סרקוזי/AP

הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי קרא הבוקר בריאיון לתחנת הרדיו "פריז פרמייר" להולנד "לא ליצור חסרי אזרחות". לדבריו, שהופנו לנשיא המכהן, "אם אתה מעוניין בשלילת אזרחות, אנחנו רוצים בזה יחד איתך ונצביע בעד. אולם תיישם אותה לבעלי אזרחות כפולה בלבד". בכיר המפלגה הסוציאליסטית מאלכ בוטיח טען אתמול כי הולנד "יהיה חייב לוותר על הרפורמה", והדגיש כי מכיוון שלא הגן על השינויים המוצעים מפני מתקפות הפוליטיקאים, "הוא בעצמו לא ממש סייע לקידומם".

(עדכון ראשון: 12:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully