וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל מפריז תכנן להוציא לפועל פיגועים נוספים במהלך מנוסתו"

שר החוץ של בלגיה חשף כי סלאח עבד א-סלאם סיפר לחוקריו על תכניתו, וציין כי "מצאנו כלי נשק רבים ואיתרנו רשת של אנשים שהקיפו אותו". המחבל מאיים לתבוע את התובע בפריז שחשף פרטים מחקירתו, בשל "הפרת פרטיותו"

רויטרס

המחבל סלאח עבד א-סלאם, המעורב בפיגועי הטרור הקטלניים שאירעו בפריז ב-13 בנובמבר, אמר לחוקרים בבלגיה כי הוא תכנן פעולות טרור נוספות מבריסל, שם שהה ונתפס שלשום במהלך פשיטה משטרתית – כך מסר היום (ראשון) שר החוץ של בלגיה, דידייה ריינדר. בנוסף, לדברי ריינדר, ייתכן שהייתה למחבל גישה לכמה כלי נשק. "הוא טען כי היה מוכן להתחיל דבר מה בבריסל, וזו כנראה האמת", צין ריינדר.

"מצאנו כלי נשק רבים בחקירות הראשוניות, ואיתרנו רשת חדשה של אנשים שהקיפו אותו בבריסל", סיפק ריינדר את הסיבה שבגינה הוא נוטה להאמין לדבריו של עבד א-סלאם בחקירה. "איתרנו יותר מ-30 איש המעורבים במתקפת הטרור בפריז, אך אנו בטוחים כי ישנם נוספים", הוסיף. הוא קרא למנגנוני המודיעין האירופיים, לרשויות החוק ולכוחות בגבול להחליף ביניהם מידע רב יותר כדי לסייע באיתור אותם החשודים.

האינטרפול קרא גם הוא למדינות אירופה לשמור על ערנות בגבולות, ומסר כי שותפיו של עבד א-סלאם עשויים לנסות ולהימלט, מחשש שזה יסגיר את מיקומיהם. בהודעת המשטרה הבינלאומית נמסר כי יש לקיים בדיקות חמורות יותר בגבולות, ולחפש בעיקר אחר דרכונים גנובים.

עוד כתבות בנושא:
חקירת המחבל מפריז: תכנן להתפוצץ באצטדיון בעיר - והתחרט
"הוא בידינו": המחבל הנמלט מפריז נתפס בפשיטה משטרתית בבלגיה
נשיא צרפת: "לפיגועים בפריז היו אחראיים רבים משחשבנו"

מעצר המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם נלכד על ידי משטרת בלגיה בפשיטה בפרבר מולנבק, מרץ 2016. רויטרס
המבצע שבמהלכו נעצר עבד א-סלאם, שישי/רויטרס

בתוך כך, עורך דינו של עבד א-סלאם, סוואן מארי, איים לתבוע את התובע בפריז, פרנסואה מולין, בשל העובדה שחשף פרטים מהחקירה במסיבת עיתונאים שערך בשבת – דבר שלטענתו הפר את פרטיות מרשו. "מדובר בהפרה. זהו צעד שגוי ואני לא יכול לתת לזה לעבור ללא עוררין".

מולין מסר אתמול כי עבד א-סלאם, בן ה-26, אמר לחוקרים בבלגיה כי הוא התכוון לפוצץ את עצמו באצטדיון סטאד דה פראנס במהלך פיגועי ה-13 בנובמבר, אך התחרט ברגע האחרון. בתגובה לטענות של עורך הדין, גורם רשמי התביעה בפריז אמר כי רשויות החוק בצרפת אפשרו לתביעה לדון בפומבי על פרטים מהחקירה.

צרפת מבקשת כי עבד א-סלאם יוסגר לידיה, אך עורך הדין מארי אמר כי הוא ילחם באפשרות זו. "סלאח הוא בעל חשיבות אדירה לחקירת הפיגועים", סיפק מארי את טיעוניו נגד ההסגרה. "אני יכול אפילו להגיד כי הוא שווה זהב. הוא משתף פעולה, הוא מתקשר ולא שומר על זכות השתיקה. אני סבור כי יש לתת לעניינים זמן כך שהחוקרים יוכלו לדלות ממנו מידע נוסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מעצר המחבל הנמלט סלאח עבד א-סלאם נלכד על ידי משטרת בלגיה בפשיטה בפרבר מולנבק, מרץ 2016. רויטרס
כוחות המשטרה בבלגיה במהלך הפשיטה שבה נתפס המחבל/רויטרס

עבד א-סלאם נמצא כעת בבית כלא בסביבות העיר ברוז', שם הוא שוהה באגף מיוחד לאסירים מסוכנים. בתאו ישנה דלת כפולה, כל רהיט מחובר לרצפה, ומאבטחים אותו שומרים המוכשרים להתמודד עם מצבים אלימים קיצונים. ביום רביעי הקרוב יעמוד עבד א-סלאם בפני שופט בבריסל.

המחבל נתפס בסוף השבוע האחרון במהלך פשיטה בבריסל – דבר שהביא לסיום מרדף בן ארבעה חודשים. יום לאחר שנתפס הוא הואשם על ידי הרשויות בבלגיה ב"רצח במסגרת פעילות טרור". "בחקירה עלינו להבין כיצד הוא הצליח להסתתר מהמשטרה ומכוחות הביטחון", אמר ראש הממשלה של בלגיה, שארל מישל. התביעה בבלגיה הודיעה כי המחבל הנמלט הסתמך על רשת של חברים וקרובי משפחה, שאינם מוכרים כפעילי טרור אלא כמעורבים בסחר בסמים ובפשעים קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully