וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על החשדות לפלילים: "מבקש לזרז את הבדיקה כדי שנוכל לחזור לעבוד"

בבוקר שאחרי חשיפת פרשת השחיתות החדשה שבמרכזה עומד לכאורה שר הפנים, הוא דיבר לראשונה במסיבת עיתונאים במלון רמדה בירושלים: "הפרסומים בתקשורת הפתיעו אותי". הבוקר הגיבה רעייתו מחוץ לביתם: "עברנו את פרעה"

עריכה: ניר חן

"בקשתי אחת ויחידה כדי שנוכל להמשיך לעבוד – לזרז את הבדיקה" - כך אמר הבוקר (רביעי) שר הפנים אריה דרעי בהצהרה ראשונה לתקשורת בנוגע לבדיקת המשטרה בעניינו, שנחשפה אמש בחדשות ערוץ 2, ממלון רמדה בירושלים. דרעי ציין כי הוא מבקש "ללחוץ על הגז", וכי הוא מעוניין "לענות ולעזור להם לעשות את העבודה שלהם, כדי שנוכל להמשיך לעבוד. אני ממשיך לעבוד כרגיל".

בפתח דברים אמר דרעי כי הפרסומים בתקשורת אמש הפתיעו אותו לגמרי. "פניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו בכל לשון של בקשה כי בכל מה שקשור אליי אני מבקש להסיר לצו איסור הפרסום", אמר דרעי. "אשמח בכל רגע, בכל שעה לענות על מה שצריך". מוקדם יותר הגיבה רעייתו יפה על הפרשה בצאתה מביתם בירושלים: "עברנו את פרעה ועברנו את המן".

אמש נחשף כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לפתוח בבדיקת פרשת שחיתות שבה מעורב לכאורה דרעי. דרעי עצמו לא זומן לפי שעה לחקירה ולא נפתחה חקירה פלילית בנושא. תחילה הוטל צו איסור פרסום על שמו של דרעי, אולם בהמשך הוא צייץ בטוויטר: "פניתי הערב ליועץ המשפטי לממשלה ודרשתי להסיר את צו איסור הפרסום ככל שהוא נוגע אליי. הודעתי כי אני עומד לרשות כל גורמי החקירה ואענה על כל שאלה שאדרש".

עוד על פרשת דרעי החדשה:
ח"כ בכיר מש"ס על בדיקת החשדות נגד דרעי: "מקווה שזה לא נכון"
לא רק דרעי: "פוליטיקאי בכיר נוסף נבדק בחשד לפלילים"

אריה דרעי מסיבת עיתונאים במלון רמאדה. נועם מושקוביץ
"אשמח לענות על מה שצריך". דרעי במלון רמדה, הבוקר/נועם מושקוביץ

יועץ התקשורת של דרעי, ברק סרי, ביקש להדגיש בריאיון לגלי צה"ל כי לא מדובר בחקירה אלא רק בבדיקה. "אני מציע לכולנו להמתין. עסקים כרגיל, עובדים". הוא נשאל אם דרעי שלם עם התנהלותו והשיב: "הוא מאה אחוז שלם". הוא עוד הוסיף כי הוא ראה ציוצים של עיתונאים חוקרים שלפיהם אם מדובר בחשדות הללו הם נחקרו בעבר ולא נמצא דבר. "לפחות שמונה תשעה עיתונאים פנו אליי בעבר עם הסיפור הזה. אלה דברים שקשורים למסים ולנדל"ן. כתבו שאם על זה מדובר אין כלום ושום דבר. אני ממליץ לכולנו להמתין".

על הלך הרוח של דרעי בעקבות הפרשה הוא סיפר: "ישבתי אתמול עם דרעי הוא נראה רגוע, שלו. הוא מוכן להיבדק ולתת תשובה לכל שאלה. אפשר להגיד הרבה דברים עליו, טיפש הוא לא. דרעי זהיר, הוא יודע שהוא תחת זכוכית מגדלת ושיש כאלה שהיו שמחים לראות אותו נופל". כשנשאל אם בכוונתו של דרעי לענות לשאלות גורמי החקירה בניגוד לאופן התנהלותו בשנות ה-90 אז שתק בחקירה, הוא השיב: "אנחנו ב-2016".

בפרשות מסוג זה, שנוגעות לאישי ציבור בכירים, מעורבים ישירות פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה. השניים מקבלים עדכונים מצוות הבדיקה המשטרתי ובידיהם הסמכות להורות על פתיחה בחקירה. המקרה הזה מהווה מבחן משמעותי עבור מנדלבליט – מדובר בפרשת השחיתות הראשונה המגיעה אל שולחנו, לצד פרשת מעון ראש הממשלה שעדיין מתנהלת. מלבד ניצן ומנדלבליט, ככל הנראה גם המשנה ליועץ המשפטי לעניינים פליליים, רז ניזרי, מצוי בסוד העניינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יפה דרעי מחוץ לבית המשפחה. נועם מושקוביץ
"עברנו את פרעה". יפה דרעי מחוץ לבית המשפחה, הבוקר/נועם מושקוביץ

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של דרעי נקשר בפלילים. במרץ 1999 הוא הורשע בשוחד, ב מרמה והפרת אמונים, ובקבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר וקנס של 250 אלף שקלים. ערעור שהגיש לבית המשפט העליון התקבל בחלקו ועונשו הופחת בשנה, לשלוש שנות מאסר. בספטמבר 2000 הוא נכנס לכלא מעשיהו, וביולי 2002 הוא שוחרר לאחר ששליש מעונשו נוכה.
ההרשעה בשוחד הייתה במסגרת תיק שכונה "התיק האישי", שבו הואשם בקבלת שוחד בסך 150 אלף דולר מאנשי ישיבת "לב בנים" בין 1984 ל-1990. על פי עד המדינה בתיק, יעקב שמואלביץ', הכסף שולם בעקבות בקשות מפורשות של דרעי, והנהלת הישיבה אישרה את העברתו לשם קידום טובות הנאה לישיבה על ידי גורמי שלטון בעתיד. נטען שכספי השוחד הופקדו לחשבונות הבנק של דרעי ושל רעייתו, וכן שימשו לקניית דירות בירושלים ולמימון נסיעות לחו"ל.

דרעי לא קיבל את הרשעתו בתיק זה והמשיך במאמצים לקבל זיכוי אף לאחר ריצוי עונשו. עיקר טענתו הייתה כי הרשעתו נסמכת על עדותו של שמואלביץ', המנהל האדמיניסטרטיבי של ישיבת "לב בנים" בתקופה המדוברת, וכי הפרקליטות הסתירה מבית המשפט מסמכים הנוגעים להרשעותיו הקודמות בשווייץ. עם זאת, בית המשפט העליון קבע כי גם ללא עדות שמואלביץ' ההרשעה עומדת על כנה, ולכן דחה את בקשת דרעי לדיון נוסף בעניינו. לבסוף, ב-2010 דרעי הודה שהתיק לא היה תפור.‏

דרעי יוצא מביתו. נועם מושקוביץ
"רוצה לעזור להם לעשות את העבודה שלהם". דרעי ביציאה מביתו, הבוקר/נועם מושקוביץ

לאחר שחרורו מהכלא נוהל נגד דרעי תיק נוסף, שכונה "התיק הציבורי", ובמסגרתו הואשם כי העביר כספים ממשרד הפנים לגופים ציבוריים שהקימה ש"ס, תוך ניגוד עניינים. בספטמבר 2003 הוא זוכה מארבעה מתוך חמשת האישומים בתיק, והורשע בעבירה אחת של הפרת אמונים, בכך שהעביר 400 אלף שקלים לעמותת "קול יהודה" שבראשה עמד אחיו, יהודה דרעי‏‏‏‏. בגין עבירה זו נידון דרעי לשלושה חודשי מאסר על תנאי ולקנס של 10,000 שקלים.

באוקטובר 2012, לקראת הבחירות לכנסת ה-19, חזר דרעי להנהיג את ש"ס, לצד אלי ישי ואריאל אטיאס. הוא הוצב במקום השני ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת. במאי 2013 מונה על ידי הרב עובדיה יוסף ומועצת חכמי התורה של ש"ס לעמוד בראש התנועה. לאחר שנבחר לכנסת מונה לכהן כחבר בוועדת החוץ והביטחון. בממשלה הנוכחית הוא מונה לשר הכלכלה ולשר לפיתוח הנגב והגליל ולחבר בקבינט המדיני-ביטחוני. לאחר שסירב להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים כאמצעי לאישור מתווה הגז, הוא התפטר בנובמבר האחרון מתפקידו. לאחר התפטרותו של שר הפנים סילבן שלום הוא מונחה למחליפו בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully