וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בכיר מש"ס על בדיקת החשדות נגד דרעי: "מקווה שזה לא נכון"

חבר הכנסת אמר כי שמע על הפרשה שבה מעורב לכאורה הפוליטיקאי הבכיר "מאנשים שדיברו ובווטסאפ". ח"כ רוזנטל: "הוא לא היה צריך לחזור לכהן כשר לאחר שהורשע בשחיתות". ראיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ח"כ בכיר מש"ס התייחס בשיחה עם וואלה! NEWS לבדיקה שנפתחה נגד יו"ר המפלגה, שר הפנים אריה דרעי. "שמעתי על כך מאנשים שדיברו ומכל מיני ווטסאפים, אני מקווה שזה לא נכון", אמר.

בכיר ש"ס לשעבר, שלמה בניזרי, הוסיף: "אני מציע שלא למהר לקפוץ למסקנות. ההיגיון אומר שמי שיש לו חמאה על הראש לא מסתובב בשמש, אבל לפעמים יש דברים שהם מעבר להיגיון, אבל צריך לתת לדברים להתבהר".

עוד אמר בניזרי: "לא התלהבתי מהרעיון שדרעי יחזור למשרד הפנים. היה ברור שיחפשו אותו בכל דרך. זה לא רק עניין אישי נגד אריה דרעי, זה נגד עולם התורה. כנראה שלפוליטיקאי השני, בפרשה השנייה, יש יותר חסינות מדרעי".

עוד בוואלה! NEWS:
מחדל האבטחה בטיסה לקהיר: "היום אפשר לחטוף מטוס רק עם מילים"
צעירה התלוננה: נאנסתי במסיבה בהיכל התרבות בתל אביב
אבו מאזן הודה: "אני שומע שירים ישראליים בכל יום"

שר הכלכלה אריה דרעי. ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
בניזרי: "היה ברור שיחפשו אותו בכל דרך". דרעי/פול צלמים, עמית שאבי

מנגד, רוב חברי הכנסת במפלגה של הפוליטיקאי הבכיר סירבו להתייחס לפרשה, כמו גם הדמות המקורבת לפוליטיקאי הבכיר המעורב לכאורה אף הוא בפרשה.

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שהתייחס הבוקר לפרשה אמר כי דרעי לא היה צריך לחזור לכהן כשר לאחר שהורשע בשחיתות. "אמרתי זאת גם בטרם פרסומה של הפרשה האחרונה – אדם מושחת, שתחב ידיו לקופה הציבורית ופגע באמון האזרחים, לא ראוי שימשיך לשרת את הציבור לעולם", אמר ח"כ רוזנטל. "הנחתי הצעת חוק המבקשת לעגן זאת עם כניסתי לכנסת".

כמו כן, טען רוזנטל כי דרעי קיבל יחס מועדף בחסות היועץ המשפטי לממשלה. "מדוע נפתחה נגד השר דרעי 'בדיקה מקדימה' ולא חקירה פלילית?" תמה ח"כ רוזנטל. "כאשר חשדות חמורים מתגלים בעניינו של אדם מן הישוב נפתחת נגדו חקירה. ההליך המקדים הקרוי 'בדיקה' שמור למורמים מעם, מייצר אפליה חמורה בפני החוק וכובל את ידי המשטרה כך שלא תוכל לבדוק בכל האמצעים את החשדות נגד נבחר הציבור. בנושא עקרוני זה הגשתי עתירה לבג"ץ. שופטי העליון קיבלו את עמדתי העקרונית בנושא והורו ליועץ המשפטי לקבוע קריטריונים ברורים להליך. נמשך המאבק בבית המשפט העליון".

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
מבחן משמעותי. היועץ מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

אמש פרסם העיתונאי עמית סגל בערוץ 2 כי פוליטיקאי בכיר מעורב לכאורה בפרשת שחיתות וכי גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כבר מעורב בנושא. הלילה הותר לפרסום כי הפוליטיקאי הבכיר הוא דרעי.

עבור מנדלבליט, זהו מבחן משמעותי. מדובר בפרשת השחיתות הראשונה המגיעה אל שולחנו, לצד פרשת מעון ראש הממשלה שעדיין מתנהלת. מלבד ניצן ומנדלבליט, ככל הנראה גם המשנה ליועץ המשפטי לעניינים פליליים, רז ניזרי, מצוי בסוד העניינים.

(עדכון ראשון: 7:30)

  • עוד באותו נושא:
  • שחיתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully