וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת העליון על הביקורת נגד בג"ץ: "נמשיך בדרכנו ללא מורא"

29.3.2016 / 17:08

מרים נאור תקפה בחריפות את הדברים שנשמעו נגד בית המשפט לאחר שפסל את סעיף היציבות במתווה הגז. "חלק מהדברים שנשמעו אינם מתאימים למדינה יהודית ודמוקרטית", אמרה

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור גינתה היום (שלישי) בחריפות את הביקורת שנשמעה כלפי בג"ץ בעקבות החלטתו ביום ראשון לפסול את סעיף היציבות במתווה הגז, שהובילה להחזרת המתווה לכנסת. "חלק מהדברים שנשמעו אינם מתאימים למדינה יהודית ודמוקרטית", אמרה כשנשאלה בנושא בצאתה ממבנה בית משפט השלום החדש בבית שמש, שנחנך היום. "בית המשפט ימשיך בדרכו בלא מורא ובלי משוא פנים".

"בימים אלו נשמעים קולות בוטים וקשים נגד בית המשפט העליון ושופטיו בעקבות פסק דין שניתן", רמזה נאור להחלטת השופטים נגד סעיף היציבות, שעוררה זעם בקרב הממשלה ודברים חריפים מצד חבריה. "הדברים היו בוטים, הן בסגנון והן בתוכן. כפי שציינתי בהזדמנויות רבות, ביקורת עניינית על פסיקה היא לגיטימית, אך יש להצטער על כך שלחלק מהדברים ששמענו אין קשר לפסיקה"

לדבריה, "חלק מהדברים שנשמעו, גם מטעם גורמים ברשות המבצעת וברשות המחוקקת, אינם מתאימים למדינה יהודית ודמוקרטית, המכבדת את שלטון החוק ואת עצמאות הרשות השופטת. בית המשפט ימשיך בדרכו בלא מורא ובלי משוא פנים".

לקריאה נוספת בנושא
ח"כ כבל: "בג"ץ הציל את הממשלה מעצמה"; אלקין: "נשלם מחיר אדיר"
מורה נבוכים: מהו סעיף היציבות במתווה הגז שפסל בג"ץ ומדוע הוא חשוב?

מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון, טקס השבעת שופטים, בית הנשיא. 14 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
יוצאת להגנת בית המשפט העליון. מרים נאור/נועם מושקוביץ

בדבריה, רמזה נאור להתבטאויות החריפות של חברי הממשלה, שזעמה על ההחלטה, בעוד שבאופוזיציה בירכו עליה. שר התיירות יריב לוין פרסם את ההודעה החריפה ביותר מבין השרים: "שופטי בג"ץ הוכיחו פעם נוספת שהם אינם מבינים את תפקידם ואינם ראויים לו. בהחלטתם ההזויה, אשר חותרת תחת מהות עיקרון הדמוקרטיה, הם מחבלים בעבודת הממשלה ובסמכויותיה, כובלים את ידי נבחרי הציבור מקבלי ההחלטות ופוגעים פגיעה אנושה בכלכלת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף למבקרים, כשאמר כי "החלטת בג"ץ מאיימת קשות על פיתוח מאגרי הגז של מדינת ישראל. ישראל נתפסת כמדינה עם התערבות משפטית מוגזמת שקשה לעשות בה עסקים. בוודאי שלאיש אין מה לחגוג על כך שהגז עלול להישאר במעמקי הים ושמאות מיליארדי שקלים לא יגיעו לאזרחי ישראל". הוא הוסיף כי "נחפש דרכים אחרות להתגבר על הנזק הקשה שנגרם לכלכלת ישראל בעקבות פסיקה תמוהה זו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully