וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב הצליחו לפרוץ את טלפון המחבל מסן ברנרדינו - ללא עזרת אפל

הוויכוח בין הרשויות האמריקניות לאפל הגיע לסיומו, כאשר משרד המשפטים אישר שה-FBI הצליח להגיע לתכנים המוצפנים ללא סיוע החברה. עקב כך, נסוג המשרד מבקשתו לחייב את אפל לפרוץ את המכשיר

צילום: רויטרס

משרד המשפטים בארצות הברית הודיע הלילה (שלישי) כי הבולשת הפדרלית (FBI) הצליחה להגיע לנתונים המוצפנים שנמצאים במכשיר האייפון של המחבל שביצע את הפיגוע בסן ברנרדינו שבקליפורניה, ללא עזרת אפל. עקב כך, נסוג משרד המשפטים מבקשתו לחייב את אפל לסייע להם בפריצת המכשיר.

מדובר בצעד משמעותי בפרשה שהסעירה את ארצות הברית בשבועות האחרונים. אחרי פיגוע הירי בדצמבר האחרון שבו נרצחו 14 בני אדם, הגישו הרשויות בקשה לאפל לסייע בהסרת הנעילה של מכשירו של המחבל, סעיד פארוק. חוקרי ה-FBI הסבירו כי למכשיר ישנה הצפנה מיוחדת שמקשה על גישה לנתונים שיסייעו בחקירת הפיגוע.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח בטורקיה: דאעש מתכנן פיגועים בבתי ספר וגני ילדים יהודיים
פצועה מירי במרכז המבקרים של הקונגרס האמריקני, היורה נורה ונעצר
מענה לתקיפות המיניות? בגרמניה מציעים קרונות רכבת "לנשים בלבד"

כוחות ביטחון בסן ברנרדינו שבקליפורניה אחרי הטבח,  2 בדצמבר 2015. AP
הצפנה מיוחדת במכשיר מקשה על גישה לנתונים. זירת הפיגוע בסן ברנרדינו, דצמבר האחרון/AP

בית המשפט הורה לאפל לפרוץ את המכשיר, אך זו סירבה להיענות לדרישה. מנכ"ל אפל, טים קוק, אמר כי לו בית המשפט יכריח אותו לפרוץ את המכשיר יהיה מדובר ב"צעד רע לאמריקה". הוא הסביר כי הדבר עלול ליצור תקדים רע שיוביל לפגיעה חמורה בפרטיות האזרחים בארצות הברית. לדבריו, אם החברה שלו תיכנע עכשיו לדרישות ה-FBI, בפעמים הבאות יהיה קל יותר לדרוש גישה מעין זו לתכנים אישיים ובכך לאפשר לממשל לחדור לפרטיות המשתמשים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אירוע ההשקה של חברת אפל, ספטמבר 2015. רויטרס
פריצת האייפון תייצר תקדים רע לאמריקה. טים קוק, ספטמבר האחרון/רויטרס

הוויכוח בין הבולשת הפדרלית לבין אפל הגיע גם לקונגרס. סוגית ההצפנה נידונה בוועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים בנוכחות קוק. הוא נדרש להסביר לחברי הוועדה את הסיבות לאופן פעילות אפל בפרשה. גם הנשיא, ברק אובמה, נדרש לסוגיה וטען כי כל מכשיר צריך "דלת אחורית" שבה תוכל להשתמש הממשלה כדי למנוע מתקפות טרור.

מי שכן תמך באפל, היו כמה מהחברות החזקות ביותר של עמק הסיליקון. בין הראשונים שיצאו להגנתה היה דווקא סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה היריבה גוגל. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הבקשה לספק דרך לפריצת מכשירים אישיים וקבלת גישה למידע שלהם היא "תקדים מדאיג".

גם טוויטר ופייסבוק הצהירו כי הן תומכות בהחלטת אפל להתנגד להוראת בית המשפט. בהצהרה של פייסבוק נכתב: "נמשיך להילחם נגד הדרישות האגרסיביות מחברות להחליש את אבטחת המערכות שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully