וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועה מירי במרכז המבקרים של הקונגרס האמריקני, היורה נורה ונעצר

תקרית ירי שאירעה בגבעת הקפיטול הובילה לעוצר על המתחם וכן על הבית הלבן, שהוסר לאחר כשעה. מדיווחים בתקשורת עולה כי במהלך בידוק של החשוד בירי הוא שלף אקדח, ובתגובה ירה בו שוטר של משטרת הקפיטול. האישה נפגעה מרסיס

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אישה נפצעה אתמול (שני) במהלך תקרית ירי במרכז המבקרים של הקונגרס בוושינגטון, בירת ארצות הברית. עוצר הוטל על הבית הלבן וגבעת הקפיטול והוסר לאחר מכן. שוטרי גבעת הקפיטול ירו בחשוד בירי והוא הועבר לטיפול בבית חולים.

האישה, עוברת אורח, נפגעה מרסיס. שום שוטר לא נפצע כפי שדווח בתחילה. החשוד בירי ניסה לעבור דרך גלאי המתכות במרכז המבקרים, וכשהמגנומטרים צפצפו הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון ושלף אקדח. לפי CNN, בשלב זה ירה בו שוטר של משטרת הקפיטול. לפי הדיווחים, היורה הוא לארי ראסל דאווסון בן 66 מטנסי.

בתחילת האירוע נשלחו עובדי הקונגרס לתפוס מחסה, וכוחות הביטחון הורו להם לנעול דלתות ולעבור למקומות בטוחים. אזרחים ועובדים שהיו בחוץ נדרשו ל"תפוס מחסה" הרחק מהאזור. "אנחנו מודעים לדיווחים על יריות שנורו ונקטו אמצעי זהירות. אנחנו עובדים יחד עם משטרת גבעת הקפיטול כדי לחקור את התקרית", מסרה דוברת המשטרה בוושינגטון, אליס קים.

שוטרים מאבטחים את גבעת הקפיטול בוושינגטון, ארצות הברית, 28 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
מאבטחים בוושינגטון/צילום מסך, טוויטר

דובר הבית הלבן נשאל על תקרית הירי:

קצין משטרה בגבעת הקפיטול אמר כי אין חשודים נוספים. הקונגרס האמריקני נמצא כעת בפגרה, ורק מחוקקים מעטים שוהים בוושינגטון אולם הירי אירע כמה שעות אחרי שנערך תרגיל ירי בקפיטול, מה שיצר בלבול במתחם.

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט שהעביר תדרוך לעיתונאים בזמן התקרית נשאל עליה. "שמתי לב להפרעה", אמר ארנסט בקשר לעוצר שהוטל, אך הוסיף כי הוא לא יכול להגיב על מה שקורה. מבקרת במרכז, קתרין לף, צייצה כי היא בדיוק עברה בדיקת ביטחון כששמעה יריות. "הרגע שבו הכול קרה. כולם צעקו ורצו ולא יכולנו לראות מהיכן מגיעות היריות". השירות החשאי פינה את התיירים מהאזור שסביב הבית הלבן, אולם הפעילות באזור חזרה במהרה לשגרה.

במקביל לאירוע בוושינגטון, אישרה משטרת ניו יורק כי ניידות הוזעקו לטיימס סקוור בעקבות דיווחים על חפץ חשוד. האזור ההומה אדם פונה, ויחידת חבלנים נקראה כדי לבדוק את החפץ.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully