וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: דאעש מתכנן פיגועים בבתי ספר וגני ילדים יהודיים

ברקע הפיגוע באיסטנבול והחרפת אזהרת המסע לטורקיה, גורמי מודיעין במדינה מסרו לרשת סקיי ניוז כי ישנו מידע קונקרטי על תכנון מתקדם של מתקפת טרור כלפי הקהילות היהודיות. "זהו דיווח מאוד מהימן"

עריכה: ניר חן

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נמצא בשלב מתקדם של תכנון פגיעה בגני ילדים, בבתי ספר ובמרכזי נוער יהודיים כדי להביא להרג של ילדים יהודים – כך דיווחה הערב (שני) רשת "סקיי ניוז". זאת, ברקע החרפת אזהרת המסע למדינה שהוציא המטה הישראלי ללוחמה בטרור.

גורמי מודיעין מסרו כי המידע המצביע על מתקפה "מידית" הושג משישה פעילי "המדינה האסלאמית", שנעצרו בעיר גזיאנטפ שבדרום טורקיה בשבוע שעבר. היעד המרכזי למתקפה הוא בית הכנסת ביוגלו באיסטנבול, שבו נמצא גם מתחם קהילתי ובית ספר.

הגורמים הוסיפו כי לנוכח נסיבות אלו, ננקטים צעדים יוצאי דופן להגברת האבטחה בקרב הקהילות היהודיות ורמת הכוננות של המשטרה הטורקית היא "מעל ומעבר". "זהו דיווח מאוד מיומן", אמר אחד הגורמים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה: "תשתיות טרור מקדמות פגיעה בישראלים"
טורקיה: המשטרה מזהירה מפיגועים של דאעש בבתי כנסת
"הטרור הרחיק את כולם": טורקיה מתקשה לחזור לשגרה

בית הכנסת באיסטנבול באורטקוי על שפת הפוספורוס. ראובן קסטרו
ננקטים צעדים להגברת האבטחה. בית הכנסת "אורטקוי" באיסטנבול/ראובן קסטרו

האיומים כלפי הקהילות היהודיות מגיעים עשרה ימים אחרי הפיגוע באיסטנבול נהרגו ארבעה בני אדם, מהם שלושה תיירים ישראלים. גם מתקפת הטרור בבריסל מוסיפה לתחושת המתח והדריכות בטורקיה מפני פיגועים אפשריים של דאעש. "מסתמן כי דאעש עומד מאחורי שני הפיגועים", נכתב בדוח מודיעיני, "וניכר כי הארגון נחוש במאמציו לתכנן מתקפות טרור נוספות בטורקיה ובמקומות אחרים בעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית הקברות היהודי באינסטנבול, טורקיה. אפריל 2015. ראובן קסטרו
"דאעש נחוש לתכנן מתקפות נוספות". בית הקברות באיסטנבול/ראובן קסטרו

נתון נוסף שמעלה את החשש בקרב הטורקים, היא כמות הפליטים הרבה שהגיעו למדינה – יותר משלושה מיליון. בשל העובדה שישנן ראיות כי המחבלים גם ממתקפת הטרור בפריז וגם זו בבלגיה הוברחו לסוריה, אומנו שם וחזרו לאירופה, קיים חשש כי פעילי דאעש מעין אלו נמצאים בטורקיה במסווה של פליטים מסוריה.

כוחות הביטחון בטורקיה דרוכים עתה לאפשרות של מתקפות הן מצד דאעש והן מצד המיליציות הכורדיות. עם זאת, לפי המידע המודיעיני, האיום הממשי לפי שעה הוא נגד הקהילות היהודיות. "אנחנו לא יודעים מתי מתקפה כזו עלולה להתרחש, זה יכול להיות ביממה הקרובים או בימים הקרובים", אמר המקור המודיעיני.

אתמול הודיע המטה ללוחמה בטרור על החמרת אזהרת המסע הקיימת לטורקיה מרמה 3, שמשמעותה איום קונקרטי בסיסי, לרמה 2, שמשמעותה איום קונקרטי גבוה. בהתאם לכך, הומלץ לציבור להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה נאמר כי כדאי לעזוב בהקדם האפשרי. ההנחיות ניתנו בעקבות בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במטה.

בית הכנסת נווה שלום איסטנבול טורקיה שבו ארע הפיגוע על ידיי מכונית תופת. ראובן קסטרו
ישראלים מתבקשים לעזוב. בית הכנסת "נווה שלום" בטורקיה, שבו אירע פיגוע ב-2004/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully