וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דיין: "המינוי לקונסול בניו יורק הוא ניצחון על ה-BDS"

28.3.2016 / 18:02

ראש מועצת יש"ע לשעבר בירך בראיון לאולפן וואלה! NEWS על החלטת ראש הממשלה לחזור בו מהמינוי לשגריר ישראל בברזיל: "מי שלא רצו מנהיג מתנחלים בברזיליה קיבל מנהיג מתנחלים בלב הפועם של ארצות הברית"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

דני דיין, קונסול ישראל הנכנס בניו יורק, אמר היום (שני) כי ישראל לא הרימה ידיים או נכנעה ללחצים כשהחליטה לא למנותו לשגריר בברזיל – ולמעשה מדובר בניצחון על תנועת BDS. "מי שלא רצו מנהיג מתנחלים בברזיליה קיבל מנהיג מתנחלים בבירת העולם, בלב הפועם של ארצות הברית", הסביר בראיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדברי דיין, סיום הסאגה סביב המינוי בברזיל היה צפוי מראש. "ברזיל הייתה בעצם כלי משחק בידי כוחות ה-BDS. הפלסטינים הפעילו לחץ על ממשלת ברזיל וגם חברי הסניף הישראלי של התנועה, בראשות אלון ליאל", אמר והזכיר כי כבר עם ההחלטה על המינוי באוגוסט, הפעיל עליו נתניהו "מסכת שכנועים" על מנת שיקבל את התפקיד, בעוד דיין חשק דווקא במשרת השגריר באו"ם או הקונסוליה בניו יורק: "ראש הממשלה חשב שברזיליה יותר חשובה, ואני שמח שזאת התוצאה הסופית". דיין הדגיש כי הדבר היחיד שטרד אותו במהלך הסאגה סביב המינוי הוא השתיקה הציבורית שנאלץ לגזור על עצמו, במיוחד בטוויטר.

לקריאה נוספת:
מבוכה למשרד החוץ: המכרז לשגריר בברזיל פורסם כשדיין עדיין המועמד
המחלוקת על מינוי דני דיין לשגריר: 40 דיפלומטים ברזילאים מתנגדים
סאגת השגריר: גם ישראל אשמה בסחבת המינוי של דני דיין

דני דיין: לבנט חסר עדיין את הניסיון כדי לכהן כראש ממשלה. נועם מושקוביץ
"בניו יורק ישנה הקהילה היהודית הגדולה בעולם". דיין/נועם מושקוביץ

ראש מועצת יש"ע לשעבר הסביר מדוע העדיף מלכתחילה את המשרה בניו יורק: "ארבע מתוך שמונה האוניברסיטאות היוקרתיות של ליגת הקיסוס נמצאות בתחום השיפוט של הקונסוליה, כמו גם הקהילה היהודית הגדולה בעולם והרשתות הגדולות של הטלוויזיה". הוא הוסיף כי בניו יורק נמצאת הנציגות הדיפלומטית הגדולה ביותר של ישראל מבחינת מספר העובדים.

בנוגע לאפשרות ששניים מתושבי ניו יורק, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, ינצחו בקרוב בפריימריז וייהפכו למועמדי המפלגות לנשיאות ארצות הברית, אמר דיין: "חלילה לי כדיפלומט מתחיל להכריע כבר עכשיו, אבל נראה שההתמודדות תהיה בין שני ניו יורקים. בכל מקרה, אני אהיה בארצות הברית בבחירות ובהשבעתו של הנציג הבא". הוא הבהיר כי יוכל לנהל שיח עם כל מועמד שייבחר לתפקיד, ללא כל קשר לעמדותיו: "עם כל הצניעות, אני חושב שאני מסוגל לנהל דו-שיח פתוח ומכיל עם אנשי שתי המפלגות ועם כל שדרות החברה היהודית הניו יורקית- רפורמים, חילונים ואורתודוקסים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות דונלד טראמפ והמועמדת לייצוג הדמוקרטים הילרי קלינטון. רויטרס, עיבוד תמונה
"נראה שההתמודדות תהיה בין שני ניו יורקרים". הילרי קלינטון ודונלד טראמפ/עיבוד תמונה, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully