וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה למשרד החוץ: המכרז לשגריר בברזיל פורסם כשדיין עדיין המועמד

17.3.2016 / 13:35

משרד החוץ הוציא הודעת תיקון למכרז שפורסם מוקדם יותר לפיו התפנתה המשרה בברזיליה. בתיקון הודגש כי יו"ר מועצת יש"ע לשעבר נותר המועמד מטעם ממשלת ישראל לכהן כשגריר בברזיל והוסבר כי פרסום המכרז נבע מתקלה טכנית

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(דני דיין בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, דצמבר 2014)

משרד החוץ חזר בו מפרסום המכרז על לתפקיד שגריר ישראל בברזיל וטען כי פרסום המברק בצהריים (חמישי), שכלל את המכרז, נבע מטעות טכנית. בהודעתם נמסר כי דני דיין ממשיך להיות השגריר המועמד מטעם ממשלת ישראל לכהן בברזיליה, והודגש כי המשרה אינה מתפנה.

לפני שעה קלה נדמה היה כי סאגת מינויו של יו"ר מועצת יש"ע לשעבר לתפקיד שגריר ישראל בברזיל הגיעה לסיומה כשמשרד החוץ פרסם מכרז פומבי לתפקיד. בפרסום זה השתמע כי ישראל ויתרה באופן רשמי על מינוי דיין, שהתקבל בהתנגדות רבה במדינה הדרום-אמריקנית בשל היותו מתנחל.

עם מסירת ההודעה על הטעות, כתב דיין בחשבון הטוויטר שלו: "במשך כשעה שמחתי אישית שהשתחררתי מהמצב הדי מביך שבו אני נמצא, והצטערתי מדינית שישראל נכנעת לחרם. עכשיו זה חזר להיות להיפך".

באוגוסט 2014 החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות דיין לשגריר בברזיליה. "אני סמוך ובטוח שדיין יביא איתו לתפקיד את ניסיונו הרב ויעמיק את היחסים בין ישראל לבין ברזיל", מסר אז נתניהו בהודעה לעיתונות. אלא שבברזיליה החל המינוי להתעכב, ולאחר שלושה חודשים הובן בישראל כי הסיבה לכך אינה ביורוקרטיה.

באותו נושא:
המחלוקת על מינוי דני דיין לשגריר: 40 דיפלומטים ברזילאים מתנגדים
ברזיל מעכבת את מינוי דני דיין לשגריר - אך ישראל יושבת על הגדר
מפסיקים לשתוק: ישראל תנקוט צעדים נגד ברזיל בשל עיכוב מינוי השגריר

דני דיין. נועם מושקוביץ
עכשיו זה סופי: לא ימונה לשגריר בברזיל. דני דיין/נועם מושקוביץ

בדצמבר פורסם כי העיכוב הממושך הוא תוצאה של מדיניות מכוונת. פקיד ממשל ברזילאי בכיר הסביר כי המדינה לא מתכוונת לאשר את מינויו של דיין, אבל גם לא לדחות אותו באופן רשמי, אלא פשוט "לייבש אותו" בהמתנה אינסופית עד שישראל "תבין את הרמז לבד" ותמשוך את המינוי. הסיבה לכך היא פעילותו ארוכת השנים של דיין למען ההתנחלויות בגדה המערבית, והעובדה שהוא עצמו מתגורר במעלה שומרון, הנמצאת מעבר לקו הירוק.

לקראת סוף השנה הוחלט בישראל על שורת צעדי תגובה ישראליים אל מול ההתנהלות הברזילאית. בשלב הראשון נקבעה שיחה לשגריר ברזיל בישראל. במקביל, גורמים בכירים בישראל העבירו מסרים רשמיים למקביליהם בברזיל לגבי האכזבה שישראל חשה מהתנהלותה, כמו גם אזהרה לגבי הצעדים שישראל עשויה לנקוט בהמשך. אולם בהמשך היה נראה כי המינוי בדרך לביטול ולפני חודש פורסם ב-nrg, כי ראש הממשלה נתניהו הציע לדני דיין את תפקיד הקונסול הכללי בלוס אנג'לס. אולם לא ברור אם דיין הסכים לקבלו.

(עדכון ראשון: 13:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully