וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת על מינוי דני דיין לשגריר: 40 דיפלומטים ברזילאים מתנגדים

11.1.2016 / 0:10

במכתב פומבי שהופנה לממשלה ביקשו דיפלומטים ושגרירים בכירים לדחות את מינויו של יו"ר מועצת יש"ע לשעבר: "הפגיעה בהליך הדיפלומטי נראית מכוונת". מנגד, ארגון אוונגלסטי פרסמו עצומת תמיכה בדיין: "אין סיבה לפסול את מינויו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(נתניהו יכנס דיון מיוחד בעקבות סירובה של ברזיל לקבל את דני דיין כשגריר, לפני כשבועיים)

הדיון הציבורי בברזיל נגד מינוי דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע לשגריר במדינה, נמשך. בסוף השבוע פרסמו 40 דיפלומטים ושגרירים בכירים של ברזיל מכתב פומבי שהופנה לממשלה במדינתם, ובו קראו לדחות את מינויו של דיין. זאת, לטענתם, בשל התנהלות "לא דיפלומטית" של ממשלת ישראל סביב המינוי.

במכתב נטען כי ישראל לא עדכנה את ברזיל מראש על כוונתה למנות את דיין לתפקיד. הברזילאים, נכתב, למדו על כך מכלי התקשורת, כשראש הממשלה בנימין נתניהו הפיץ הודעה פומבית בנושא לפני חמישה חודשים. מאז מינויו של דיין תקוע - ממשלת ברזיל מסרבת לאשר אותו, אך גם נמנעת מלדחות אותו באופן רשמי, מתוך תקווה שישראל תמשוך את המינוי בעצמה.

הדיפלומטים הברזילאים כתבו: "אנו רואים זאת כצעד בלתי מתקבל. הפגיעה בהליך הדיפלומטי נראית מכוונת. אנחנו תומכים בעמדתה של ממשלת ברזיל בנושא הזה ומקווים שהסוגיה תסתיים במהרה, כדי שאפשר יהיה ביחד לחזור ולחזק את היחסים בין שתי המדינות". הם אף הזכירו כי מי שניהל את ישיבת העצרת הכללית של האו"ם, שבה הוחלט על הקמת המדינה, היה הדיפלומט הברזילאי אסוואלדו ארניה, אשר על שמו נקראים כיום כמה רחובות בערים שונות בישראל.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ברקע משבר מינויו לשגריר בברזיל: נתניהו נפגש עם דני דיין
סאגת השגריר: גם ישראל אשמה בסחבת המינוי של דני דיין
מפסיקים לשתוק: ישראל תנקוט צעדים נגד ברזיל בשל עיכוב מינוי השגריר

IFB דני דיין, על מינויו לשגריר ישראל בברזיל. מערכת וואלה!
ישראל לא עדכנה מראש את ברזיל על מינויו. דני דיין/מערכת וואלה!

מנגד, פורסמה גם עצומת תמיכה במינויו של דיין מטעם "חזית הפרלמנטרים האוונגליסטית" בברזיל, המונה ארבעה סנאטורים ו-199 חברי קונגרס פדרליים. הנוצרים האוונגליסטים ידועים כאוכלוסייה שבה שיעורי התמיכה בישראל גבוהים יחסית. במכתב התמיכה שלהם נכתב כי "דני דיין נבחר ומונה על ידי ממשלה לגיטימית של מדינת דמוקרטית וידידותית, שחתומה על מספר הסכמים ואמנות עם ברזיל".

עוד הוזכר כי "כשבשנת 2010 ברזיל הכירה במדינה פלסטינית, ממשלת ישראל לא הגיבה בהחזרת השגריר שלה להתייעצויות. כיבוד החלטות של מדינות ריבוניות ודמוקרטיות הוא כלל בסיסי ביחסים בינלאומיים". המחוקקים האוונגליסטים הדגישו כי "דיין נחשב למתון וסובלני, וזוכה להערכה גם בחוגי השמאל בישראל. אין כל סיבה לפסול את מינויו מפני שהוא גר בהתנחלות, או כי עמד בעבר בראש מועצת יש"ע".

במשרד החוץ בירושלים גוברת ההערכה שמינויו של דיין לא יצא לפועל. במצב כזה ישראל תצטרך להחליט אם להגיב בחריפות, או לקבל את התכתיב הברזילאי בשקט ולמנות שגריר אחר. למרות הצהרות תקיפות שנשמעו עד כה מצד סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, בפועל ישראל טרם הגיבה להתנהלות הברזילאית. נתניהו, שמכהן גם כשר החוץ, אף נמנע מלהתייחס באופן פומבי לפרשה.

(עדכון ראשון: 23:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully