וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע משבר מינויו לשגריר בברזיל: נתניהו נפגש עם דני דיין

31.12.2015 / 16:52

ראש הממשלה ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר נועדו בעקבות העיכוב המכוון מצד הממשלה בברזיליה במינויו לשגריר החדש. דיין אמר כי "הם רואים עין בעין" את המשך הצעדים שיש לנקוט בנושא

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם דני דיין, ברקע העיכוב של ממשלת ברזיל במינויו לשגריר במדינה. יו"ר מועצת יש"ע לשעבר אמר כי "הם רואים עין בעין" את הצעדים הבאים שעל ישראל לנקוט בנושא.

בישיבת הממשלה ביום ראשון האחרון הוחלט להגיב לאחר שלושה חודשים של סחבת מכוונת מצד הממשלה בברזיליה. בדיון הוחלט על שורת צעדי תגובה ישראליים אל מול ההתנהלות הברזילאית, שיוחרפו לאורך זמן, אלא אם הברזילאים ישנו את עמדתם ויסכימו לאשר את המינוי של דיין.

בישיבה שהתקיימה הציגה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תכנית פעולה הדרגתית, שתצא לפועל כבר בימים הקרובים. בשלב הראשון תיקבע שיחה לשגריר ברזיל בישראל, שטרם זומן לשיחה רשמית בנושא, אף שמינויו של דיין "תקוע" במשרד החוץ הברזילאי. במקביל, גורמים בכירים בישראל יעבירו מסרים רשמיים למקביליהם בברזיל לגבי האכזבה שישראל חשה מהתנהלותה, כמו גם אזהרה לגבי הצעדים שישראל עשויה לנקוט בהמשך.

לקריאה נוספת בנושא
סאגת השגריר: גם ישראל אשמה בסחבת המינוי של דני דיין
מפסיקים לשתוק: ישראל תנקוט צעדים נגד ברזיל בשל עיכוב מינוי השגריר
דני דיין: "700 אלף ישראלים בשטחים פסולים מלכהן כשגרירים"

דני דיין. נועם מושקוביץ
המינוי עדיין מתעכב. דני דיין/נועם מושקוביץ

"הדבר החשוב כרגע הוא שאנחנו מפסיקים להתייחס לאירוע הזה כאילו הוא לא קיים", הסביר גורם במשרד החוץ ביום ראשון לוואלה! NEWS. ברזיל אמנם לא דחתה באופן רשמי את מינויו של דיין, אך החליטה לעכב אותו לזמן בלתי מוגבל, בתקווה שישראל תקרא את הכוונות ותמשוך את המינוי לאור העובדה שדיין כיהן כראש מועצת יש"ע.

עוד החלטה שתיושם כבר בימים הקרובים היא פעילות הסברה בנושא המינוי בקרב הקהילה היהודית ברזיל - המונה יותר ממאה אלף בני אדם - במטרה לגייס אותה למאבק למען אישור מינויו של דיין. בהקשר הזה, בימים האחרונים חתמו יותר מאלף איש על עצומה שהופצה בברזיל למען אישור מינויו של דיין והיא תוגש לבכירי השלטון במדינה ביוזמתו של אזרח יהודי מהעיר קוריטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully