וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: העדות החדשה ברצח תאיר ראדה נבדקה בעבר ונשללה

הסערה סביב התכנית התיעודית על רצח הנערה תאיר ראדה הובילה את הפרקליטות לפרסם הודעה שבה הבהירה כי העדות שפורסמה בה נחקרה לעומק על ידי משטרת ישראל בשנת 2012. "לא הייתה כל ראיה שתמכה בגרסת העד"

יח"צ - חד פעמי

הפרקליטות התייחסה אמש (ראשון) לעדות החדשה כביכול בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה והבהירה כי מדובר בעדות שכבר נחקרה לעומק על ידי משטרת ישראל בשנת 2012, ונמצא כי אין בה כדי לשנות מתמונת הראיות המעלה בבירור כי מי שרצח את ראדה היה רומן זדורוב. העדות הובאה במסגרת התכנית התיעודית "צל של אמת" ששודרה אמש בערוץ 8.

לפי הודעת הפרקליטות, מדובר בעדות שנתן אדם בשם א"ח, שש שנים לאחר הרצח, שבה טען כי בת זוגו לשעבר א' סיפרה לו במועד סמוך לרצח כי היא זו שרצחה את ראדה. בעקבות מסירת עדות זו, נערכה חקירה שנועדה לברר אמיתות הטענה. במסגרת החקירה נחקרה בת זוגו לשעבר א' והיא הכחישה לחלוטין את טענותיו וטענה כי היה לא"ח מניע ברור להפליל אותה משום שנפרדה ממנו זמן קצר לפני כן.

תוצאת החקירה הנרחבת שנערכה הייתה כי מלבד גרסתו של א"ח - העומדת מול גרסתה של בת זוגו לשעבר א', יחד עם המניע הברור שהיה לו להפללתה, אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת את א' לרצח ראדה. "לא רק שהחקירה הנרחבת לא העלתה ממצאים התומכים במעורבותה של א' ברצח, אלא שחלק מפרטי הגרסה שמסר א"ח, לכאורה מפיה, אף נסתר בממצאים אובייקטיביים ולא תאם את פרטי הזירה והראיות אשר נאספו בזמן אמת". לפי הפרקליטות, הרקע להגשת התלונה, כמו גם הפרטים שעלו לגבי מערכת היחסים בין בני הזוג מלמד, כי מדובר בתלונה שהוגשה על רקע מערכת יחסים מעורערת ואף פתולוגית בין שני בני זוג, תוך שנמצא כי שניהם אינם יציבים בנפשם.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "החלטת בג"ץ מאיימת קשות על פיתוח מאגרי הגז של ישראל"
אמו של החייל היורה ליעלון: "גם אתה וידאת הריגה במחבל ולא הפקירו אותך"
ההחלטה על שחרור הנשיא לשעבר נדחתה; קצב דמע ואמר: "לא פגעתי באיש"

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
לא"ח היה מניע ברור להפליל את בת זוגו לשעבר. תאיר ראדה/ג'יני

בפרקליטות פירטו את רצף השתלשלות האירועים בקשר לעדות החדשה. בשנת 2012, שש שנים לאחר הרצח של תאיר ראדה, טען א"ח כי בת-זוגו לשעבר א' סיפרה לו כבר ביום הרצח שרצחה את תאיר, אז גם שיתפה אותו בפרטים על אודות האופן שבו ביצעה את הרצח והראתה לו לדבריו את הסכין ששימשה אותה וכן את בגדיה המגואלים בדם.

לדבריו, הוא לא סיפר את הדברים לאיש כיוון שחשש לחייו. בעקבות התלונה נפתחה חקירה במשטרה וא' נעצרה, נחקרה ודחתה מעליה את הטענות. היא סיפרה כי לאחרונה נפרדה מא"ח לאחר תקופה בת כעשר שנים. לטענתה, מאז נפרדו א"ח מאיים להרוס את חייה, כנקמה, הוא שולח לה מסרונים בעלי אופי מאיים, והעלה לפייסבוק תמונות עירום שלה. א' אף הגישה תלונה במשטרה בגין איומים אלה, בטרם פנייתו למשטרה, שם הוסיפה כי במהלך השנים שבהן הייתה בת זוגו, א"ח נהג בה באלימות קשה וכן תיארה שני מקרים שבהם אנס אותה וביצע בה מעשה סדום. בהמשך, ביטלה א' את התלונה לאחר שסברה כי א"ח השלים עם הפרידה.

בפרקליטות טוענים כי לאחר זמן קצר א' נעצרה בשנית בגין ניסיון לתקיפת אחד מהעדים וכן בגין תקיפת שוטרים. לשכת התביעות המשטרתית הגישה נגדה כתב אישום במסגרת מעצר. לנוכח גרסתה במשטרה והתנהגותה באירוע התקיפה, היא נשלחה להסתכלות בתנאי אשפוז, כאשר האבחנה הראשונית הייתה שמדובר באישה עם קווי אישיות גבוליים, בעיות בהתנהגות וחשד למצב פסיכוטי פעיל. בהמשך, נשלחה להסתכלות נוספת שבה נקבע כי היא סובלת ממצב פסיכוטי ואינה כשירה לעמוד לדין וההליכים נגדה הופסקו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צל של אמת מי רצח את תאיר ראדה.
חברתה של תאיר סבלה מהפרעות אישיות. מתוך הסדרה "צל של אמת"

מוקדם יותר פורסם כי במחשבו של א"ח נמצא קובץ וורד, מעין "טיוטה" של הגרסה שמסר בחקירתו, הכולל פרטים שהשתנו מאוחר יותר. בבדיקת המשטרה במחשבו האישי של א"ח נמצאו גם מאות מסרונים, תמונות של סקס אלים שקיים עם חברתו וצילם, ואיומים כלפיה על כך שלא תזכה להגשים את חלומה ולצאת מהארץ. כל זאת לאחר שהחליטה להיפרד ממנו לאחר עשר שנות זוגיות.

בניגוד לטענה שעלתה, כי לא' יש "דחף" לחתוך מעיהם של אנשים ולהיכנס לתוכם ובניגוד לגרסה שמסר א"ח לפיה היא נשכה את המנוחה בצווארה, לא נמצא כל חתך על בטנה של תאיר המנוחה, ואף לא נמצאו סימני שיניים או דנ"א זר בגרונה. לא נמצאו אף שאריות דנ"א זר מתחת ציפורניה, או טביעות אצבע התואמות את אלה של א' בשום מקום בבית הספר. עוד עלה בחקירה כי הסכין שא' עשתה בה שימוש, לפי הסיפור שסופר, כלל לא הייתה ברשותה בזמן הרצח אלא הוחרמה על ידי המשטרה כחצי שנה קודם לכן, ולא נמצאה כל ראיה כי רכשה סכין זהה נוספת.

אין מחלוקת כי במשך שש שנים ועד לפרידה הבעייתית לרגע שבו נודע לא"ח כי א' נמצאת בקשר עם חברו, הוא לא סיפר לאיש על טענתו כי א' התוודתה בפניו על הרצח. הוא המשיך לחיות עמה במשך תקופה זו כרגיל, עד שנפרדו מיוזמתה. בפרקליטות מציינים כי עובדה זו מעלה תהייה של ממש כיצד המשיך א"ח לחיות חיים זוגיים עם מי שהתוודתה בפניו, כביכול, כי רצחה ילדה בנסיבות מזעזעות.

(עדכון ראשוו: 21:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully